|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bruke eksisterende gipsplugger?Kanskje heter de noe annet? Sist redigert av Luvi : 20-08-15 kl 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Kommer vel an på type plugger, men jeg vet at enkelte kan brukes om igjen. Da må du ha skruer som passer til gjengene som er i pluggen.
![]() |
#3 |
En anelse distre
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Har lagt til bilde nå av det som står igjen i veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Du må bare skaffe deg skruer for gipsplugger. De er ganske standariserte, så det bør kunne skaffes de fleste steder (på Biltema har de et stort ankerplugg/gipspluggsett, de har sikkert slike de fleste steder). Skruene er som oftest flate og ikke spisse i enden og de har mange små gjenger, tror ikke de er mulig å bruke helt vanlige skruer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En anelse distre
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Takk, Serena. Jeg tenkte nok at det vil bli store hull som må sparklea ja så har lyst til å prøve å bruke de hullene som allerede er siden jeg også skal opp med tilsvarende hyller. Da skal jeg sjekke ut slike skruer. Men pluggene ser ut til å skrå innover, kan det stemme at de gjør det? Har Clas Ohlson skruer, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2015
![]() |
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Litt avhengig av hvor tung last hylla skal tåle kan det også være greit å forsikre deg om at hullene i gipsplatene som var der fra før passer med treverket gipsplatene er festet i, stendere heter det vel. Gipsplatene tåler en del vekt, men stenderne tåler adskillig mer! Jeg så en gang resultatet av at noen hadde skrudd opp for tung flatskjerm TV på en gipsvegg, TV'en gikk i dørken og veggen ble riktig så fæl. Ikke for å skremme deg altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En anelse distre
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Har konkludert med at jeg ikke kan bruke pluggene som er der, de virker ødelagte, dermed er jeg usikker på hvordan jeg skal løse det. Prøvde å skru i og feste hyllene men de ble ikke hengende skikkelige. Og det var uten vekt oppå. Nye hull vil nok være det mest aktuelle så da får jeg vel spake igjen de som er der. Men har aldri montert gipsplugger selv så får vel finne noen som har peiling |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En anelse distre
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?Takk for tips, de kan jeg sjekke ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruke eksisterende gipsplugger?
Jeg kan komme og se på at du klarer det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|