|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Barselgave fra jobbenDet ble plutselig jeg som fikk ansvar for å kjøpe inn barselgave til en kollega. Det er samlet inn nesten 1000 kroner. Hva i all verden kjøper man for en sånn sum?
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barselgave fra jobbenEg hadde kjøpt gavekort på en hudpleiesalong der mammaen kunne fått et lite pusterom.
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenTussa: Jeg vet ikke helt om hun er typen til det, men egentlig var det en god idé. Jeg får høre med de som har kjent henne litt lenger enn meg.
![]() |
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenJeg skulle kjøpe inn for mannen sin jobb for litt siden, og kjøpte en fin, liten Bergans tursekk og et sengesett. Jeg tror kanskje de eldre damene på jobben hans hadde sett for seg mer klesbonanza i ministr, men det får vel de fleste mer enn nok av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barselgave fra jobbenHadde også valgt et av barnepleddene fra Røros-tweed, eventuelt et lammeskinn.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-08-15 kl 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barselgave fra jobben
Jeg hadde ikke fått brukt et gavekort på hudpleiesalong heller, og synes det er en dum gave å gi dersom man ikke kjenner vedkommende. For meg som har intimsone på str. med en boligblokk, hadde det aldri, aldri, aldri skjedd at jeg hadde oppsøkt hudpleiesalong. I tillegg er det jo sånn for veldig mange nybakte foreldre, at selv om man ønsker at både mor og far skal kunne forlate hjemmet for å få et pusterom, er det ikke alltid mulig.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenRørospledd var en god idé! Av jobben til Høvdingen fikk Hiawata en skikkelig deilig og myk vinterdress, som var gull oppi vogna den første vinteren. Det var noe litt anderledes enn de haugene med småplagg vi fikk, og veldig nyttig.
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenJeg hadde også gått for ett godt barneullteppe. Mye mer varig enn klær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenDet finnes jo mange typer gavekort, det fine med dem er at de som regel er gyldige i minst ett år slik at man kan bruke dem når det passer. Blomster, bøker, barneklær, babyfotografering, massasje...
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenDet varierer jo hva folk foretrekker. I en barselsituasjon ville jeg foretrukket en gave fremfor et gavekort - da ville ikke jeg behøve å holde styr på kortet, huske å bruke det, finne ut hva jeg skulle bruke det til og sånt. Pluss at gaver er mer personlige.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 21-08-15 kl 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barselgave fra jobbenJeg liker ikke gavekort. Må huske på å bruke det innen en viss tid, må tas vare på og ikke rotes bort, og kan bare brukes på bestemte butikker. Lettvint løsning der man slipper å bruke fantasien. Da kan man like gjerne få en konvolutt med penger og kjøpe hva man vil.
![]() |
#14 |
Vaklende
|
![]() Sv: Barselgave fra jobbenUllteppe var en god ide, gavekort har jeg bare erfaring med at blir dårlig samvittighet I en slik setting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Barselgave fra jobbenVi har kjøpt ullpledd fra LilleLam, de har utsalg i Kongens gate av og til. Vi har også handlet dress og litt småting fra Nøstebarn. Men så er det ikke alle som liker eller kan bruke ull innerst. Det er en Småting butikk ved Steen&Strøm som har mye fint til de minste, har sett noen pakker med nydelige store bomullskluter. Finner de ikke på nettsiden.
![]() |
#16 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Barselgave fra jobbenDa minste ble født fikk vi Skål fra vik og valsøe ( de med alver på) fra mannens jobb. Og fra min hjemmesydd sparkebukse vi aldri brukte sa jeg syntes den var upraktisk å bruke. :skrape:
![]() |
#17 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Barselgave fra jobbenMummi bestikk og servise, med byttekort.
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Barselgave fra jobbenBarnebøker eller en fin tursekk/barnehagesekk til barnet (h*n trenger jo sin egen selv med søsken å arve etter)?
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Barselgave fra jobbenJeg hadde fått åndenød av gavekort på velvære og hadde elsket gavekort eller klær fra Nøstebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Barselgave fra jobbenEt klessett på HM og gavekort samme sted for resten. Tenker jeg er anvendelig uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|