Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barselgave fra jobben

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-15, 09:37   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barselgave fra jobben

Det ble plutselig jeg som fikk ansvar for å kjøpe inn barselgave til en kollega. Det er samlet inn nesten 1000 kroner. Hva i all verden kjøper man for en sånn sum?

Dette er barn nr 2 og det er ikke så lenge siden forrige barn, så det er rimelig å anta at de egentlig har det meste.

Gammel 21-08-15, 09:39   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselgave fra jobben

Eg hadde kjøpt gavekort på en hudpleiesalong der mammaen kunne fått et lite pusterom.

Gammel 21-08-15, 09:47   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg hadde kjøpt gavekort på en hudpleiesalong der mammaen kunne fått et lite pusterom.

Det hadde jeg aldri fått brukt..

Hva med et pent teppe (Røros-teppe)?

Gammel 21-08-15, 09:47   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tussa: Jeg vet ikke helt om hun er typen til det, men egentlig var det en god idé. Jeg får høre med de som har kjent henne litt lenger enn meg.

Gammel 21-08-15, 09:48   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Takk, Saint. Et skikkelig teppe med litt ordentlig størrelse kan gå an.

Gammel 21-08-15, 09:49   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle kjøpe inn for mannen sin jobb for litt siden, og kjøpte en fin, liten Bergans tursekk og et sengesett. Jeg tror kanskje de eldre damene på jobben hans hadde sett for seg mer klesbonanza i ministr, men det får vel de fleste mer enn nok av.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 09:53   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde også valgt et av barnepleddene fra Røros-tweed, eventuelt et lammeskinn.

Sist redigert av My : 21-08-15 kl 09:58.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 09:56   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Det hadde jeg aldri fått brukt..

Hva med et pent teppe (Røros-teppe)?

Jeg hadde ikke fått brukt et gavekort på hudpleiesalong heller, og synes det er en dum gave å gi dersom man ikke kjenner vedkommende. For meg som har intimsone på str. med en boligblokk, hadde det aldri, aldri, aldri skjedd at jeg hadde oppsøkt hudpleiesalong. I tillegg er det jo sånn for veldig mange nybakte foreldre, at selv om man ønsker at både mor og far skal kunne forlate hjemmet for å få et pusterom, er det ikke alltid mulig.

Jeg stemmer i med Røros-pledd-forslaget. Det er innmari fine.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 09:58   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rørospledd var en god idé! Av jobben til Høvdingen fikk Hiawata en skikkelig deilig og myk vinterdress, som var gull oppi vogna den første vinteren. Det var noe litt anderledes enn de haugene med småplagg vi fikk, og veldig nyttig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 09:58   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også gått for ett godt barneullteppe. Mye mer varig enn klær.

Om du vil gå for noe til moren så bør du vite at det er noe hun faktisk har lyst på. Vi er mange som ikke hadde hatt særlig glede av gavekort på hudpleie.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 10:10   #11
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes jo mange typer gavekort, det fine med dem er at de som regel er gyldige i minst ett år slik at man kan bruke dem når det passer. Blomster, bøker, barneklær, babyfotografering, massasje...

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 10:16   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer jo hva folk foretrekker. I en barselsituasjon ville jeg foretrukket en gave fremfor et gavekort - da ville ikke jeg behøve å holde styr på kortet, huske å bruke det, finne ut hva jeg skulle bruke det til og sånt. Pluss at gaver er mer personlige.

Et pent ullteppe synes jeg var en god idé. Poden fikk et veldig fint pledd i barselgave fra en av svigermors venninner, og det bruker han fremdeles, nå som pledd i sofaen sin.

Ellers fikk han et pent og sjarmerende barnebestikk i stål av et par av mine venninner, og det ble brukt i mange år og er fremdeles i bruk, nå mest for besøkende yngre søskenbarn. Det som er fint med bestikk, i tillegg til at det er nyttig, er jo også at det tar lite plass, og at det ikke gjør noe om man får flere.

Sist redigert av Skilpadda : 21-08-15 kl 10:35.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 10:31   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke gavekort. Må huske på å bruke det innen en viss tid, må tas vare på og ikke rotes bort, og kan bare brukes på bestemte butikker. Lettvint løsning der man slipper å bruke fantasien. Da kan man like gjerne få en konvolutt med penger og kjøpe hva man vil.

Gammel 21-08-15, 10:40   #14
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ullteppe var en god ide, gavekort har jeg bare erfaring med at blir dårlig samvittighet I en slik setting.

Ellers har vi pleid å gi en ammekurv til førstegangsmødre - en grei kurv å hanke på armen, en skikkelig lettlest feelgod-bok, en liten termos eller drikkeflaske, mørk sjokolade/nøtteblanding e.l., lovehearts, purelan osv, men det passer ikke I alle settinger synes jeg - kommer an på avdelingen og personen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 10:49   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt ullpledd fra LilleLam, de har utsalg i Kongens gate av og til. Vi har også handlet dress og litt småting fra Nøstebarn. Men så er det ikke alle som liker eller kan bruke ull innerst. Det er en Småting butikk ved Steen&Strøm som har mye fint til de minste, har sett noen pakker med nydelige store bomullskluter. Finner de ikke på nettsiden.

https://www.smaating.no/0-12-mnd

Gammel 21-08-15, 11:13   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Da minste ble født fikk vi Skål fra vik og valsøe ( de med alver på) fra mannens jobb. Og fra min hjemmesydd sparkebukse vi aldri brukte sa jeg syntes den var upraktisk å bruke. :skrape:
Ellers har vi fått blomster sendt hjemme alle tre gangene.
Også fått klær til nr 1 og 2.

Gammel 21-08-15, 11:34   #17
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mummi bestikk og servise, med byttekort.

Gammel 21-08-15, 11:34   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Barnebøker eller en fin tursekk/barnehagesekk til barnet (h*n trenger jo sin egen selv med søsken å arve etter)?

Gammel 21-08-15, 11:42   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde fått åndenød av gavekort på velvære og hadde elsket gavekort eller klær fra Nøstebarn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 11:54   #20
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Et klessett på HM og gavekort samme sted for resten. Tenker jeg er anvendelig uansett.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.