Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-15, 14:07   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Vi vurderer å kjøpe hytte nå, og har kommet frem til at vi ønsker hytte på fjellet og ikke ved sjøen. Har brukt noen år på å komme frem til det, og hytte på fjellet har flere muligheter for oss enn hytte ved sjøen.

Så er det da hvor..
Vi har Trysil som førstevalg, men jeg syns egentlig at det er bittelitt for langt. Vi har disponert hytte der de siste fire årene, og jeg er litt lei av veien. Nå er den nye motoveien åpen da, og det er jo vel og bra.

Hvor ellers er det fint å ha hytte? Bor i nærheten av Oslo.
Må være skibakke, og fiskevann ikke alt for langt unna (maks 30 min til skibakke).
Prisen er også vesentlig, vi ønsker ikke å bruke mer enn 1,5.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:10   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Norefjell?

Hvilken side av byen bor du på?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:13   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Skulle gjerne hatt hytte på Hafjell, jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:32   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Hva med Skrim?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:35   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Jeg skulle gjerne hatt en hytte på Skeikampen, fordi jeg ønsker meg snørikt sted ikke alt for langt fra Oslo.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:42   #6
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Vi bor utover mot Ski og Oppegård.

Norefjell, Hafjell og Skeikampen er ikke så langt unna.
Skrim skal sjekkes ut Aldri hørt om.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:48   #7
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

I forhold til skimuligheter ville jeg sjekket hvordan de siste vintrene har vært på de forskjellige stedene, siden vi dessverre må regne med mildere vintre framover. Jeg tror Skeikampen og Trysil kommer ganske godt ut. Du har også Natrudstilen på Sjusjøen som en mulighet. De har jo begynt å produsere snø nå for å kunne å skiløypene klare til høstferien. (Jeg skal ikke si hva jeg mener om dette i et miljøperspektiv. )

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:58   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Vi har hytte i Trysil, og stortrives. Nå vet ikke hvilken side av Oslo du bor på, men uten kø tror jeg ikke man bruker mer enn 2 t og 15 min med ny vei. Jeg gleder meg.

Norefjell er for lite snøsikkert for meg. Hafjell tror jeg er bra, men anlegget er vel betraktelig mindre enn Trysil, hvis det er alpint som er mest aktuelt? Dessuten er det generelt bygget veldig trangt mellom hyttene i Hafjell, synes jeg, i hvert fall dem vi så på. Særlig i de gamle hyttefeltene i sør får man ganske usjenerte tomter i Trysil.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:05   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Norefjell er for lite snøsikkert for meg. Hafjell tror jeg er bra, men anlegget er vel betraktelig mindre enn Trysil, hvis det er alpint som er mest aktuelt? Dessuten er det generelt bygget veldig trangt mellom hyttene i Hafjell, synes jeg, i hvert fall dem vi så på. Særlig i de gamle hyttefeltene i sør får man ganske usjenerte tomter i Trysil.

Jeg hadde i hvert fall kjørt noen mil lengre til enn hytte i Trysil. Enig i at anlegget der er mye bedre enn i Hafjell. Jeg tror snøsesongen er lengre i Trysil også.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:13   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte- anbefal meg et sted

Den har i hvert fall vært veldig takmåkesikker de siste årene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:24   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Søk på Lifjell.
Vi har hytte der, og det er et helt annet prisnivå enn Trysil og Hafjell.

Ca 2 timer fra Oslo. Det er skibakker der, men ikke noen voldsomme greier. Men masse skiløyper er det også.

På sommeren er det gode muligheter for å leie ut hytta dersom dere ikke bruker den da. Det er 9 km unna Sommarland i Bø og også en nyåpnet klatrepark. Vi har leid ut vår ganske mye i sommer.

Fordelen med å ikke være i for eksempel Trysil er at det er fritt for store kompisgjenger, firmaturer og sånt som lager bråk. De fleste er vanlige barnefamilier, rolig og fint.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:29   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Det siste slipper man heldigvis også hvis man holder til i de gamle hyttefeltene som ikke ligger aller nærmest trekket.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:32   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

For oss hadde det vært uaktuelt å ha mer enn to timer til hytte, aller helst mye mindre. Men skal man ha snø så må man jo litt unna.

I følge Google Maps så er reisetiden fra Oslo til:
Trysil: 3 t og 4 min.
Norefjell: 2 t og 20 min.
Hafjell: 2 t og 31 min.

Jeg tror jeg ville unngått Sollihøgda da det er en flaskehals... Så da utgår Norefjell. Vi var på Hafjell i sommer, og det virker supert. Nye veier deler av veien også. Men vi synes det er for langt. Vi har 2 timer og 50 min til vår hytte på fjellet nå. Den blir ikke mye brukt dessverre.

Men en del fasiliteter vil jo telle endel, som f.eks. om man kan kjøre helt inn til hytten hele året. Det kan ikke vi.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:34   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Det har aldri tatt over 3 timer å reise Oslo - Trysil, altså, annet enn hvis du bruker en time ut av byen eller da det var omkjøring om Eidsvoll. Uten kø bruker vi mellom 2:20 og 2:30 i dag. Det er kanskje ikke helt i fartsgrensen, men absolutt ikke råkjøring og hasardiøse forbipasseringer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:35   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Rauland i Øvre Telemark er også et alternativ hvis man er åpen for lengre kjørevei. 3 timer og 20 min.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 16:19   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Trysil er mye bedre enn Hafjell når det gjelder skimuligheter. Jeg har mye sommererfaring fra Trysil og synes det utrolig mye å gjøre der på sommertid også, flott tilrettelagt for sykkel, massevis av fiskemuligheter og bademuligheter er det også. Utelivet foregår rundt afterskipubene og det er virkelig ikke noe problem i hyttefeltene.

Man kjører på godt under tre timer nutildags.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 16:20   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

For oss hadde det vært uaktuelt å ha mer enn to timer til hytte, aller helst mye mindre. Men skal man ha snø så må man jo litt unna.

I følge Google Maps så er reisetiden fra Oslo til:
Trysil: 3 t og 4 min.
Norefjell: 2 t og 20 min.
Hafjell: 2 t og 31 min.

Jeg tror jeg ville unngått Sollihøgda da det er en flaskehals... Så da utgår Norefjell. Vi var på Hafjell i sommer, og det virker supert. Nye veier deler av veien også. Men vi synes det er for langt. Vi har 2 timer og 50 min til vår hytte på fjellet nå. Den blir ikke mye brukt dessverre.

Men en del fasiliteter vil jo telle endel, som f.eks. om man kan kjøre helt inn til hytten hele året. Det kan ikke vi.

Hvis du googlet akkurat nå, så ligger det en omkjøring til Trysil vi rv 3 istedet for rake veien via rv 25 som gjør at reisetiden blir ekstra lang.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 17:41   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Budor. Kanskje ikke den sprekeste slalombakken, men veldig bra snowboardpark og fantastiske skiløyper innover Hedmarksvidda. 1,5 time fra Oslo-grensa.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 17:41   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Tar vel ikke så lang tid til norefjell? Jeg bruker under to timer, og det tar 20 min fra meg til Sandvika, som vel er mindre enn fra sentrum til sandvika? Men sollidhøgda er ikke noe stas i påsken, enig i det. Vi kjører over Vikersund på typiske utfartsdager, der er ikke køen så ille - men klart det blir lenger fra Oslo.

Har vært hauger med snø de siste par vintrene på norefjell hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:06   #20
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe hytte - anbefal meg et sted

Høyt opp på fjellet i Noresund er det som regel godt med snø. Går fint an å unngå sollihøgda ved å kjøre om Drammen, det er ikke noe særlig lenger.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no