Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

IKEA-kjennere

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-15, 22:44   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

IKEA-kjennere

Kjære IKEA-kjennere.

Vesla skal få to nye garderobeskap på rommet sitt. De hun har nå har mistet en dør og den andre har en skeiv dør. Skap nr 2 blir brukt som sengetøy/dyneskap, derfor må hun ha to.

Høyde er max 2 meter, og bredde likeså.
Vi har dermed plass til Brimnes 3-dørsskap og 2-dørsskap, og får muligens nå overta to ferdigmonterte, ubrukte skap.

Har i utgangspunktet tenkt på Pax-serien, evt Hemnes.
Så ser jeg Brimnes, og prisen. 895,- for 2-dørsskapet. Er kvaliteten da skikkelig dårlig i forhold til f.eks Pax? Skaperfaringer?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 23:17   #2
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: IKEA-kjennere:

Tja, Brimnes er veldig OK med tanke på prisen (og om du får overta allerede monterte skap så er det selvfølgelig et viktig moment), men jeg hadde ikke valgt det. Det er flere grunner til at jeg heller ville ha valgt PAX:

- Pax er mer stabilt/stødig konstruert, og tåler derfor mer.
- Brimnes har kjip innredning som er en av grunnene til at det er så rimelig.
- Pax har uendelige innredningsmuligheter.
-Brimnes er ikke noe særlig å oppbevare sengetøy i da det for det meste er et skap for henging av klær.
- Det blir fort rot i et skap der alt skal henges opp.
- Med Pax kan du velge plassbesparende skyvedører om dere ønsker det.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 23:42   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IKEA-kjennere

Takk for innspill, Serena.

Er jo enig. Er ganske lei av billiskapene som står i rommet hennes nå....og de nye skapene skal jo vare helst i 10 år, og holde seg pene. Det gjør sikkert Pax, men mye mer skeptisk til Brimnes. Vi får kjøpt 2 av disse som nevnt for kr 1400 ferdig montert. Fristende! Slipper å dra til Ikea (disse kan hentes i vår by i helgen), vi sparer 900 kr og slipper å montere dem!

Men en litt lettvint løsning altså...jeg er jo litt utålmodig... og mannen studerer. Vi har ikke råd til Pax før om noen uker, og da må vi til IKEA, punge ut ca 5000,- og MONTERE spetakkelet. Tid & penger... *tenkeboks*

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-15, 08:11   #4
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: IKEA-kjennere

Er de allerede montert opp et sted? Ville vært skeptisk til bæring, transport og atter bæring av slike skap. Da blir de i allefall fort slerkete. Vi hjalp broren min med å flytte slike skap bare innad i huset, det er ikke lett uten at de får litt medfart, siden de i utgangspunktet ikke er så stive.

Skjønner godt at det er fristende å slippe en ikeatur da!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-15, 08:23   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IKEA-kjennere

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Er de allerede montert opp et sted? Ville vært skeptisk til bæring, transport og atter bæring av slike skap. Da blir de i allefall fort slerkete. Vi hjalp broren min med å flytte slike skap bare innad i huset, det er ikke lett uten at de får litt medfart, siden de i utgangspunktet ikke er så stive.

Skjønner godt at det er fristende å slippe en ikeatur da!

Ja, det er et poeng jeg har tenkt på, dette med transport og slark i skap som ikke er av beste kvalitet. Men ja, fristende å bare hente ferdigmonterte, nye passende skap på max 30 min!

Tenker jeg og at skapene vi har nå, kanskje kunne fått nye dører. Men vet ikke hva slags skap det er og hvem som evt selger bare dører til slike. Er det standardmål, f.eks. Vi trenger egentlig bare 2 nye skapdører og skifte ut 3 trådskuffer med ordentlige hyller.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-15, 12:10   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-kjennere

Jeg har det som jeg tror er forgjengeren til det som nå heter Brusali, med 3 dører. Det heter Borgsjø. Jeg er superfornøyd med dette, kvalitetsmessig så har det holdt seg helt strøkent i de 4-5 årene jeg har hatt det.

Jeg har Algot på en hel vegg på et annet rom (ikke soverom). Dette er åpen løsning.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no