Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Mr. Robot

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-15, 14:36   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serieanbefaling: Mr. Robot

Endelig en serie som får hackingen (relativt) korrekt! Ikke at jeg kan veldig mye om hacking, og jeg evner ikke å se at alt dette er korrekt, men det er jo ofte veldig lett å spotte når slikt er på viddene feil i en film.

Mr. Robot er beskrevet som en psykologisk thriller som følger en ung programmerer som får kontakt med en hackergruppe, ledet av Christian Slater. Jeg syns persongalleriet er forbløffende godt (om enn kanskje bittelitt karikert til tider, men det veies opp av hovedrollene), rollene er velspilte og Slater er bra altså! Jeg har bare sett to episoder så langt, men på ett vis er det rollen han hadde i Heathers, all grown up. Ser godt ut gjør han også, på en litt sånn uteliggeraktig måte. Det var jo en periode han så fryktelig snål ut, litt sånn i samme leia som Mickey Rourke. Men den virkelige stjernen er hoverolleinnehaver Rami Maleks Elliot. En utrolig sår og sterk rolle, og ekstremt velspilt på en virkelighetstro måte.

Det er nok av snacks for nerdene (bare se på episodenavnene), og jeg har blitt oppriktig glad i Elliot i løpet av disse to første episodene.

The Wire har en god anmeldelse og oppsummering av showet, som jeg langt på vei er enig i.

Traileren syns jeg i grunn ikke selger inn persongalleriet riktig, men gir jo en liten smakebit:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.