Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg di yttergang/ inngang/ tørke yttertøy- løysing

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-15, 13:04   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg di yttergang/ inngang/ tørke yttertøy- løysing

Vi har renovert mesteparten av eit eldre hus, men inngangspartiet gjenstår framleis. Vi håper å få på plass praktiske løysingar før vått vintertøy- sesongen slår inn for fullt. Så nå vil eg gjerne sjå eksempler på praktiske løysingar for å organisere og tørke vått vintertøy.

Pr. nå har vi:
Yttergang felles med leilighet i etasjen over. Denne er 3*3 meter med åpen trapp til 2. etg. og lukka trapp til kjellar, ytterdør og inngangsdør til vår leilighet. Ein vegg utan dør/trappeåpning. Mogleg å utnytte til skotørking, opphengt av tøy, men på grunn av trappa opp, er det lite energiøkonomisk å halde rommet varmt.

Innergang/ gang i vår leilighet: Ytterst, eit åpent rom på ca. 2*3 m. med dører på tre av fire veggar her har vi planer om å sette opp ein garderobe (skyvedør?) med speildører. Garderoben vil vere 180*90, og romme mykje tørt tøy. Lang, mørk tarm utan vindu, typisk 70-tallshus. Ytterst, ved inngangsdøra er det dør til bad med vaskemaskin (i fjor vinter blei bad/badekar mykje brukt til tørking av tøy. Inngang til rom som skal bli gjestetoalett, med ferdig avløp, på sikt. Dette rommet er for lite til å utnytte stort meir.

Gangen er ca. 5 m. lang, med to dører på eine veggen og ei dør på andre veggen. Den er smal, men det kan kanskje vere plass til kommode eller liknande.

Det er ein vegg som skil garderobeområdet frå resten av gangen, som har vannrør og elektrisk anlegg frå kjellar til leilighet i etasjen over, så det er ikkje mogleg å endre på planløysinga. Vi håper å finne løysingar slik at vi har minst mogleg oppbevaring i den smale delen av gangen.

Det er ikkje lagt gulv ennå. Det er ikkje mogleg å lage fall til sluk, usikkert om det er mogleg å legge varmekabler, men vi vil legge gulv som tåler våte sko i inngangspartiet.

Eg ser at dette er dårleg forklart, så eg legg til skisse etter kvart. Men behova vi har nå er:
- Tørkeplass
- Belysning i mørk gang
- Benk/ stol/ sitteplass til av- og påkledning av sko, tross dører over alt.
- oppbevaring for luer og votter etc.
- Oppbevaring av våte/ møkkete sko

Tøtre sko har ei god løysing. Tørt tøy vil få plass i garderoben, men praktiske og upraktiske garderobeinnmat- løysingar er og av interesse.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 13:15   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg di yttergang/ inngang/ tørke yttertøy- løysing

Her er ei grov skisse over korleis det ser ut - utfordringa er at det er dører nesten over alt:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Gangen.jpg (480,7 KB, 30 visninger)
__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no