|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strava og databruk i EUI morgen drar jeg til Italia, og vil gjerne benytte Strava til morgenjoggen. Hvor mye data bruker egentlig en slik treningsapp? Har ikke så lyst å deaktivere kartet, men dette blir en avveiing mot pris. Har ikke wifi på overnattingstedet, så det er ingen løsning å laste inn/ned i etterkant. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Strava og databruk i EUJeg kjenner ikke til Strava, men Polar-appen fungerte selv om jeg skrudde av mobildata.
|
|
|
#3 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Strava og databruk i EUOk, da får jeg bare teste det ut. Takk, allium. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Strava og databruk i EUGPS benytter ikke mobildata. Du må slå på strava og den logger turen din, men du bør ikke åpne og lese data før du er logget på nett igjen, du kan heller ikke dele data underveis. Mulig du må være pålogget mobildata for å komme igang med turen, men så slå av. To av de jeg syklet Stelvio passet med brukte Strava på turene uten at det kostet noe. Men sjekk også data kostnader i utland, det er ofte gode tilbud, tror 29,- om dagen for mitt abonnement.
|
|
|
|
#6 |
|
Klar
|
Sv: Strava og databruk i EUJeg brukte strava i utlandet i sommer uten å ha på mobildata. Den tracker turen via GPS, ikke mobilnettet, men jeg fryktet at den ville kreve å oppdatere kartet underveis, men altså ikke. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Strava og databruk i EUHar ikke brukt Strava, men Endomondo funker i alle fall fint med mobildata avslått.
|
|
|
#8 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Strava og databruk i EUDu kan helt sikkert bruke appen selv om du har slått av mobildata. Det er GPS-en som logger dataene. Når du kommer til et sted med wifi kan du åpne appen igjen og se på turen din.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strava og databruk i EU
Husk også at i mange abonnement er det allerede en viss datamengde innbakt, så det er ikke (alltid) nødvendig å kjøpe de datapakkene. Jeg har f.eks. fint vært tre dager i Skottland uten å kjøpe noe ekstra. Jeg har bare slått av roaming, hooket meg opp mot wifi der det går, og ellers lastet inn både mail, kart og facebook over 3G i ny og ne, uten at det har påbeløpt kostnader. Så sjekk abonnementet ditt!
|
![]() |
|
|