Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-15, 20:54   #1
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

[Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg pleier å bestemme meg ganske tidlig, men denne gang er jeg veldig usikker. Tok en valgomat og kom ut med *tamtaratam*.. KRF! Jeg står så langt unna KRF verdimessig at det er utenkelig å stemme på dem, men jeg er tydeligvis enig med dem i mange Oslosaker. Hva er viktig for dere? For meg er det miljø, skole/oppvekst og omsorg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:03   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg får også KrF på andreplass. Men det er i et hav av rødt, så jeg tar det ikke så tungt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:05   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg fikk også KrF i en sånn test. I lokalvalg kunne jeg kanskje stemt på KrF, det føles mindre "skummelt" da enn i stortingsvalg. Men jeg har uansett stemt på noen andre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:05   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Valgomaten og jeg var ganske enige i år. Jeg har stemt, bruker å gjøre det i forbifarten lenge før valget.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:05   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Samme her. Bortsett fra Ap, som kom veldig langt ned denne gang. Det er nesten så jeg lurer på om jeg skal stemme SV, og så langt til venstre er det leeeeenge siden jeg var.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:06   #6
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Forhåndsstemte i dag.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:09   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Det er just det, jeg må forhåndsstemme. Tiden begynner å løpe fra meg..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:12   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Eg les partiprogram for tida, men eg trur eg kjem til å lande på SV i år. Det er ein del av tiltaka dei har programfesta i min bydel som eg trur får meg til å vippe mot dei.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:23   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Det ser jo ut til å bli et jevnt valg i Oslo i år. Så jeg sitter og lurer på hvem jeg kjenner som ikke pleier å stemme, som trolig er på venstresiden og som jeg kan overtale til å stemme i år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:42   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg har forhåndsstemt i år. Håper venstresiden får flertall i Oslo i år!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:44   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg skummer/leser partiprogram. Er veldig enig med både KRF og Venstre hva gjelder skole. Spesielt at KRF ønsker høyere lærertetthet.

Kunne dere stemt på et parti kun på sak, når dere er veldig uenig i mange av de virkelig store verdispørsmålene?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:47   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Nei, ikke så store som med Krf. Jeg må være innen samme verdigrunnlag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:50   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jepp. Jeg er solid plassert i Venstre, og det har jeg vært en stund (selv om de støtter FrP i regjering. ) Dessuten liker jeg Guri Melby. Alle valgomatene plasserer meg i Venstre, med AP på andre plass.

Skole/oppvekst, miljø og samferdsel er de viktigste sakene for meg.

Jeg er dessuten mot eiendomsskatt i Oslo, slik den er presentert av AP. Ikke fordi jeg prinsipielt er mot eiendomsskatt, det er jeg ikke. Men fordi jeg syns måten saken er frontet er helt "feil". Skal man ha eiendomsskatt, så bør utgangspunktet være at den legges frem innenfor rammene av eksisterende regelverk og ikke at den frontes som en "rikmannsskatt".


Sist redigert av Gaia : 07-09-15 kl 21:55.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:53   #14
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Kunne dere stemt på et parti kun på sak, når dere er veldig uenig i mange av de virkelig store verdispørsmålene?

Nei. Ikke i slik grad som med KrF eller FrP i hvert fall. Uheldig signaleffekt. Dessuten vil det jo dannes koalisjoner, og en stemme til KrF er en stemme til borgerlig byråd, liksom.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:56   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, ikke så store som med Krf. Jeg må være innen samme verdigrunnlag.

Jeg havner på det jeg også.

Jeg snuser litt på Venstre, spesielt pga skole, men også miljø.

Høyre ønsker karakterer i barneskolen og det er så hinsides dumt at jeg hisser meg nesten opp.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:57   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Og så lurer jeg på hvorfor dere som ønsker et maktskifte i Oslo tror det blir så mye bedre med et rødt byråd. Det tror nemlig ikke jeg at det blir.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:59   #17
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og så lurer jeg på hvorfor dere som ønsker et maktskifte i Oslo tror det blir så mye bedre med et rødt byråd. Det tror nemlig ikke jeg at det blir.

Sikkert dumt, men denne gangen tenker jeg ikke så mye på maktskifte eller hvordan konstellasjonen blir til slutt. Jeg stemmer nok mer ut i fra sak enn ved Stortingsvalg. Det blir et veldig spennende valg denne gang.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 21:59   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og så lurer jeg på hvorfor dere som ønsker et maktskifte i Oslo tror det blir så mye bedre med et rødt byråd. Det tror nemlig ikke jeg at det blir.

Nei, men så stemmer du jo borgerlig, så det er jo ikke så rart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 22:01   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg syns du burde stemme Venstre. :valgkamp:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 22:04   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg] Dere som skal stemme i Oslo, har dere bestemt dere?

Jeg lar ikke små enkeltsaker bestemme. Det er viktig for meg at verdigrunnlaget er i boks. Tenkt på alle saken som kommer til å dukke opp i løpet av de neste fire årene. Jeg må stole på at politikerne klarer ta gode beslutninger der også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no