Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lysne gammelt panel - erfaringer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-15, 10:32   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lysne gammelt panel - erfaringer?

Vi skal pusse opp 70-tallshus, og den opprinnelige tanken var å fjerne eller male over alt gammel panel.
Men samtidig ser jeg at panel er i vinden igjen, ikke gammelt og gult da, men lyse/laserte/gråbeisede, og da kom jeg på tanken å lysne en del av det gamle, enten med lutbehandling eller beis/lasur.

Er det noen her som har erfaring med slikt? Det gjeler tak i stue/kjøkken, samt en vegg. Jeg syns det høres ut som en jobb for profesjonelle (spesielt taket), men om noen har gjort det sjøl og kan dele erfaringer er jeg veldig interessert - huset skal totalrenoveres og det blir dyrt - så alt som kan gjøres sjøl er interessant.


Sist redigert av Galathea : 09-09-15 kl 10:47.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 10:35   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysne gammelt panel - erfaringer?

Hvis det er ubehandlet panel, kan det beises med interiørbeis. Fås i mange farger. http://www.jotun.com/no/no/b2c/produ...re-nature.aspx

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 10:36   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysne gammelt panel - erfaringer?

Vi har noen tak beiset med hvit interiørbeis (trur eg), men jeg har planer om å male over. Jeg syns det er mye lysere på de rommene med malt tak.

Selvgjort av tidligere eier, og det ser helt fint ut. Er jo en mye mindre jobb enn å male.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 10:50   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lysne gammelt panel - erfaringer?

Da har jeg bestilt fargekart fra Jotun

Ja, jeg tenker også at vi kan prøve å gjøre det sjøl, og blir det ikke bra, så er det bare å male taket hvitt. Vi setter inn mye vinduer, så det kommer bra med lys inn, så det hadde vært moro å prøve med noe annet enn hvitt. Det er flust av panelflater i huset, så jeg kan alltids prøvebeise og øve på veggen en gang eller noe.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no