Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har jeg grunn til å være sur? (Ødelagt sykkel)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-15, 12:51   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Har jeg grunn til å være sur? (Ødelagt sykkel)

Dette er en filleting, altså, men jeg tar gjerne en liten realitetsorientering.

For halvannen måned siden leverte jeg hverdagssykkelen min til reparasjon hos en sportsbutikk. Den dagen sykkelen skulle være ferdig, fikk jeg en telefon om at de hadde greid å ødelegge den. En skrue satt bom fast, og det endte med at de knakk en stabiliserende del av dempegaffelen ved et uhell. Jeg sa ja til å få en ny gaffel uten demping, da reparasjonen da skulle gå fortere. Jeg var ikke sur og i grunnen ganske grei, synes jeg sjøl. Sykkelen var for så vidt ikke helt ubrukelig, men skummelt og ekkelt ustabil i styringa, og bremsen gikk konstant inn i hjulet - den ble stående ubrukt. Som nødsykkel tok jeg fram en gammal skrabb som på et tidspunkt også måtte inn til reparasjon fordi bakhjulet gikk inn i ramma. (Dette tar 5 minutter å fikse, men jeg måtte vente i flere dager og betale full pris for reparasjonen.)

Og så gikk ukene. Først etter en måned kom mailen om at den nye gaffelen var kommet - det var bare å komme med sykkelen. Jepp, det gjorde jeg, men reparasjonen tok nok litt tid fordi Birken-syklistene kom først i køen. Ja, ja. Dagen etter at den skulle vært ferdig, sendte jeg mail og sa jeg ville hente den - men nei, det viste seg å ha vært feil gaffel, gitt. Den nye var "på vei". Åtte dager seinere har jeg ikke hørt et kvidder, og kjenner at jeg begynner å bli grinete. Dette er en sykkel jeg bruker flere ganger om dagen - til toget, til skolen, på butikken, til ungenes trening, omtrent slik veldig mange bruker bilen sin. Hva hadde skjedd om et verksted hadde ødelagt bilen til en kunde og så brukt godt over en måned på å reparere den? Har jeg grunn til å være litt muggen etter hvert? Bl.a. tenker jeg at de GODT kunne ha tatt på seg å fikse den gamle skrabben gratis (det kosta den ringe sum av 150 kroner) - det er jo egentlig heldig for dem at jeg har en sykkel i reserve, ellers hadde jeg fått en veldig stor ulempe i hverdagen.

Gratulerer til alle som orka å lese helt hit. Hvordan hadde dere reagert overfor verkstedet?

Gammel 09-09-15, 12:53   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har jeg grunn til å være sur? (Ødelagt sykkel)

Hadde også vært sur!

Gammel 09-09-15, 12:54   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Du har all grunn til å være muggen syns jeg. Skikkelig dårlig service som du godt kan klage på.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 12:56   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde vært skikkelig sur,om det var meg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 13:00   #5
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde også vært skikkelig grinete for noe sånt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 13:01   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

"fordi Birken-syklistene kom først i køen"... Jeg hadde vært dritsur, rett og slett.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 13:03   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde vært kjempesur. Jeg hadde ringt, understreket hvor grei jeg var som tok til takke med en dårligere dempegaffel og sagt at dette var fullstendig uholdbart. Jeg ville hatt reparasjonen helt gratis og ferdig før førstkommende helg. Har de ikke kapasitet selv må de betale noen andre til å gjøre det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 13:04   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

All grunn til å være sur!

Hva du oppnår med å være sur, er jeg dog usikker på. Kanskje verdt å prøve å sende en skriftlig klage til butikken?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 13:07   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, dere. Ja, jeg har allerede betalt ganske mye (over 1000, så vidt jeg husker) for selve reparasjonen - det var en del som skulle gjøres, bl.a. nytt dekk og slange, og ny girwire. Derimot fikk jeg skjermene gratis. (Bare den ene skjermen er satt på, da, ettersom en gjenstridig skrue gjorde at forskjermen ikke lot seg feste og en del til slutt knakk.)

Gammel 09-09-15, 13:08   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, klart du har rett til å være sur. Og bare det å si at Birken-syklister kommer foran?

Men nå er jeg litt sur om dagen, kjøleskapet er på reprasjon og har vært det siden begynnelsen av august. Nytt kjøleskap har vært på vei 2 ganger, begge stoppet i tollen fra Sverige. Og nå har de sendt det på nytt fra Norge, og da tar det vel 1 uke til. Jeg blir gal!

Så all mulig sympati herfra. Hvordan jeg hadde reagert overfor verkstedet vet jeg ikke. Men en form for kompensasjon er vel på sin plass?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 13:11   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hva du oppnår med å være sur, er jeg dog usikker på.

Ja, nå høres du ut som mannen min. Jeg er ikke veldig sur, altså - sendte dem denne mailen tidligere i dag:

Opprinnelig lagt inn av Småmuggen Blu

Ja, håper det snart ordner seg! Nå har det gått enda en drøy uke, og dette begynner å bli litt parodisk. Det er nå godt over en måned siden sykkelen ble ødelagt hos dere - jeg hadde nok ikke forestilt meg at det kunne ta SÅ lang tid å få den på hjulene igjen. Da jeg sa ja til å bytte til en enklere gaffel uten demping, var det fordi reparasjonen etter sigende da skulle gå mye raskere. Dette er en sykkel jeg bruker flere ganger hver eneste dag - til stasjonen for å ta toget til jobb, til skolen med barna, på butikken og til ungenes trening, omtrent slik mange bruker bilen sin. Den er savnet. (Og så må jeg nok si at det hadde vært hyggelig om jeg hadde sluppet å betale for opprettingen av bakhjulet på den gamle skrabben jeg har måttet grave fram som nødsykkel den siste drøye måneden.)

(Håper ikke du blir fornærma over omtalen av den gamle sykkelen din, Irma! )

Det jeg har tenkt å foreslå, er at de gratis bytter en røket girwire på den gamle skrabben. Hovedsaken for meg er ikke pengene, men at jeg har fungerende sykler jeg kan stole på. Og så ønsker jeg vel en liten bekreftelse fra butikken på at dette ikke var helt akseptabelt.

Gammel 09-09-15, 13:13   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det hører vel kanskje også med til historien at jeg tror de har glemt å bestille ny gaffel til å begynne med. Han som gjorde tabben og ødela sykkelen, reiste på ferie nokså kort tid etterpå, fikk jeg inntrykk av. Da jeg stakk innom for å etterlyse gaffelen etter et par uker, traff jeg på en person som jeg tror må ha vært butikksjefen. Han kjente ikke til saken i det hele tatt, og var "veldig overrasket".

Gammel 09-09-15, 13:33   #13
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville og vært sur og muggen og tatt det med butikksjefen.

Gammel 09-09-15, 13:47   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde vært sur, men ofte kommer man lenger med å være konstruktiv.
Send en mail med beskrivelse av hva som (ikke) har skjedd - og be om forslag til løsning. Det som er viktigste for deg er :
- Du behøver sykkel i din hverdagslogistikk - kan de låne deg en som virker, da dette har dratt ut alt for lenge.
- at sykkelen blir reparert så fort som mulig, da det er de som har ødelagt den. (Ja, det var nok et uhell som kan skje, men behandlingen du har fått etterpå står ikke til bestått akkurat. )

Gammel 09-09-15, 13:52   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også vært sur og muggen. Så lang tid skal det da virkelig ikke ta.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 14:30   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående bilanalogien: Da verkstedet vårt hadde omtrent samme gangen i reparasjonen (garantisak) av en liten filledel på bilen vår (bestilte ny del, tok 5 dager, iups, knakk ny del, bestille ny, mer venting fordi det tok tid å få verkstedtid, oups, det var visst ikke det som var galt likevel, feilsøke på ny, bestille ny del, ny ventetid, etc. Totalt en måned), så måtte jeg BRØLE meg til å få leiebil av dem. Men fikk det, altså.

Gammel 09-09-15, 14:31   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ja, jeg var sur. (Og forteller historien til alle som lurer på om vi er fornøyde med Ford).

Gammel 09-09-15, 15:54   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Du har all grunn til å være sur ja. Og det med Birkensyklistene var drøyt. Jeg hadde brukt et annet sykkelverksted neste gang, det er i allefall helt klart.

Gammel 09-09-15, 15:58   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

av Polyanna.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Du har all grunn til å være sur ja. Og det med Birkensyklistene var drøyt. Jeg hadde brukt et annet sykkelverksted neste gang, det er i allefall helt klart.

Problemet er at det ikke er noe alternativ i byen vår. Når sykkelen er ødelagt, kan jeg jo ikke sykle til nabogrenda og levere den heller. Det blir en ond sirkel.

Gammel 09-09-15, 16:02   #20
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Siden det likevel tar så lang tid hadde jeg nå forlanget gaffel med demping.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.