Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hyttefarger innvendig

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-15, 22:04   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hyttefarger innvendig

Da ble det hytte på oss, nøkkelferdig fra Familiehytta på Furutangen.
Skriver i disse dager kontrakt, og må i den forbindelse velge farger innvendig.
Skal betale for behandling av furu i alle rom, gulv-vegger-tak.
Sliter ENORMT med å velge farger, vi er begge fan av lyse gulv-vegger og tak, men det passer seg ikke helt i en hytte på fjellet. Hadde det vært ved sjøen, så hadde vi ikke vært i tvil.

Kombinasjon 1: Hvitlasert gulv-mørke vegger-hvitlasert tak
Kombinasjon 2: Mørkt gulv-lys grå vegger-hvitlasert tak

De har fire farger vi kan velge mellom, men tror vi har landa på disse to kombinasjonene foreløpig.
Bilde kommer

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 10-09-15 kl 22:23.
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 22:10   #2
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig


Ikke akkurat et veldig bra bilde ser jeg, det er hentet fra katalog.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 10-09-15 kl 22:22.
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 22:22   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 23:33   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Hm..

Ærlig?

Bilde 1: Ryddigst med to farger totalt. Hvitlasert tak ok. Gulvet er fint, forsåvidt veggene også, men framstår som litt dystert, spør du meg.

Bilde 2: Framstår rotete med tre ulike farger på gulv, vegger og tak. Men mye lysere og lettere enn bilde 1. Samtidig likte jeg ikke gulskjæret i golvet. Og litt mye kvist i vegg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 00:00   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Enig med Hyacint, jeg synes dessuten at soverommet ble sammentrykket med de mørke veggene.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 00:05   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Enig med Hyacint, jeg synes dessuten at soverommet ble sammentrykket med de mørke veggene.

Enig. Men jeg satt og funderte på om det ville fungert bedre i en stue. Men jeg ville nok personlig gått for lyse vegger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 00:21   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Av de to alternativene ville jeg gått for nr 1.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 06:16   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Ingen av dem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 07:58   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Jeg ville valgt grå vegger, hvitlasert tak og gulv. Hvis det er en mulighet da.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 08:29   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg ville valgt grå vegger, hvitlasert tak og gulv. Hvis det er en mulighet da.

Enig!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 08:31   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Jeg hadde valgt likt på tak og vegger. For eksempel veggfargen på nederste og lyst gulv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 08:42   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Vi har mørkt gulv og hvitlaserte vegger og tak. Mørkt gulv er genialt på en (fjell)hytte. Lyse farger på vegg og tak gjør rommet større.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 08:46   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Eg ser ikkje bilda dine men er veldig nysgjerrig på den grå panelfargen du har fått tilbud om?

Vi held på ved sjøen og har heller ikkje landa. Vi vurderer av alle ting gips i tak! Sannsynlig utfall hos oss er grå panel på veggar, kvitlasert furu eller eik på golv og altså gips i tak. Men eg inn ingen standardgrå panel som eg har falt pladask for, dei blir fort så blå.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 09:29   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Hjertelig takk for ærlige meninger. Det er akkurat det jeg trenger.

Dere som ikke ville valgt noen av alternativene, hva ville dere valgt?

Fargene vi kan velge mellom på gulv er det mørke, helt lyst hvitlasert, og en annen mørk farge med litt grønnskjær i seg. Husker ikke hva den heter.

Fargene på vegg er valnøtt (som soverommet) hvitlasert hvit, grå, og den siste er jeg ikke helt sikker på.

Må få navn på fargene merker jeg.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 09:30   #15
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg ser ikkje bilda dine men er veldig nysgjerrig på den grå panelfargen du har fått tilbud om?

Vi held på ved sjøen og har heller ikkje landa. Vi vurderer av alle ting gips i tak! Sannsynlig utfall hos oss er grå panel på veggar, kvitlasert furu eller eik på golv og altså gips i tak. Men eg inn ingen standardgrå panel som eg har falt pladask for, dei blir fort så blå.

Jeg er ikke sikker på hvorfor du ikke ser bildene.. Ser du nå?
Den gråfargen som er brukt på det nederste bildet mitt syns jeg er fin. Den er ikke for blå.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 09:32   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Jeg ville tatt de lyse fargene dere liker best. Hvorfor skulle ikke det passe? Og i en hytte på fjellet er man gjerne om vinteren, når det er mørkt ute. Det blir mørkt nok.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 09:53   #17
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Ah fryktelig vanskelig.

Vi kunne tatt hvitlasert gulv- grå vegger og hvitlasert tak kanskje?
Bare redd det kan bli for hvitt. I og med at det er så mye snø som lyser inn på dagtid. Redd det kan bli litt sykehus..

Kanskje mørkt gulv, og hvitlaserte vegger og tak? Så blir det ikke så rotete med de tre fargene..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 10:39   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.


Vi kunne tatt hvitlasert gulv- grå vegger og hvitlasert tak kanskje?


Det ville jeg valgt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 10:46   #19
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Ah fryktelig vanskelig.



Kanskje mørkt gulv, og hvitlaserte vegger og tak? Så blir det ikke så rotete med de tre fargene..

Det ville jeg valgt, jeg tror det er upraktisk med lyst gulv på hytte der man gjerne går mye ut og inn, kanskje med sko på. Tror ikke det blir sykehusaktig med hvitlasert, treverket skinner jo veldig i gjennom, så panelfølelsen vil absolutt være der.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 10:49   #20
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Hva med mørkt gulv og grålasert vegger og tak? Da blir det litt farge på veggene.
Er ikke så veldig glad i furuprikkene (kvistene heter det vel), så vil helst skjule de mest mulig.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no