|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Hiawatas softshell har plutselig gått fra å være vanntett til svamp, og regnjakka har ødelagt glidelås. Hvor finner jeg en fin, vanntett og pustende skalljakke i Oslo sentrum i dag? Str. 14 år, eller muligens også herre small.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Min datter har fra Stormberg, kjøpt på XXL. Hun har str 14 år og er 160 cm lang.
|
|
|
#5 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Jentungen har Skogstad og den er like fin og holder vannet like godt ute etter 3 år.
|
|
|
#6 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Bare pass på å velge de med høyest vannsøyle.
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Datteren min har Bergans Ervik jakke i str 14 år. Den finnes også i guttemodell. Lett og god vanntett jakke i fine farger. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Vi har brukt Stormberg pga ok pris og gutt som vokser mye. Jeg nekter å bruke penger på Bergans før han er utvokst.
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Herrestørrelser passer ikke til min gutt heller. Han bruker str 164 (er 161cm høy, men veldig smal).
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)
Godt poeng. Han vokser bare i lengden. Og mest i beina, så han trenger nok ikke så stor jakke. Han er oppunder 160, men bruker 170 i bukser, men passer fint i gensere ned til 150.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Jeg mener 8000 i vannsøyle fungerer helt fint til så store barn. Klærne utsettes ikke for mekanisk slitasje på samme måte som hos yngre barn. Jeg har kjøpt Bergans på salg til poden, men det er også mye fordi han vokser sent og bruker jakkene i mange år. Men vi er også fornøyde med vinterjakken fra Didrikson (god vanntetthet), og de selges ofte rimelig på XXL.
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Bergans Folven er i Bergans Element Avtive, og har 10.000 mm vannsøyle.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Her regnet det enormt mye i går, men eldste var tørr hele dagen på skolen. Husker ikke vannsøylen på jakken, kjøpt i vår, men under 10 000 i alle fall.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)OK, da kan 8000 være godt nok. Vi er ikke ofte ute i høljregn vi heller. Samtidig så vokser han senere i overkroppen, og der han gjerne har gått gjennom fire buksestørrelser, så har han fremdeles samme jakka. Der for kan jeg jo legge mer i en jakke, og denne vil da være i stedet for både regnjakke og etterhvert vanlig jakke. Softshelljakka fra Bergans (kjøpt på outlet-salg) har vært helt super og passer altså fremdeles, men er ikke vanntett lenger.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
For ordens skyld, han er bare 10, bare lang for alderen. Men du har rett, han ruller ikke rundt på asfalten eller bader i vanndammer lenger.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Eldstemann her er også ti, og jeg ser at bruken og slitasjen på klærne har endret seg i forhold til minsten på fem. I tillegg er han generelt ute i kortere perioder nå enn for noen år siden, ikke minst fordi han sykler til/fra skolen og andre ting.
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Ja, absolutt.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: En god skalljakke til gutt (str. 14 år)Argh, jeg virkelig HATER sportsbutikkene i sentrum. Godt utvalg på nett, maks to usle jakker i butikken. Til mye dyrere pris. Nå har jeg vært i ALLE, og ikke funnet en eneste en som ikke er dyr, stygg eller i dårlig kvalitet.
|
![]() |
|
|