Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøre bil til Italia (hvor?) og forslag til interessant rute?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-15, 19:50   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøre bil til Italia (hvor?) og forslag til interessant rute?

Jippi! Splitter ny bil! Endelig kan vi kjøre til Italia.

To voksne, to barn, kanskje ungdommer er mer rett å si? De er 12 og 14 1/2 neste sommer. Juli 2016. Vi har to uker på oss, og jeg vet at det er knapt med tid, men mulig vi kan bestikke hundeoasseren til nærmere tre uker...

Vi kan godt bruke turen ned til noe interessant. Hvilke steder kan være kjekt å stoppe? Og for hvor lenge? Er Neuschwanstein noe å se? Hva annet?

Og hvor i Italia? Det må nok bli i nord. Vi er glade i sjø, så det kan jo bli en utfordring... Er Gardasjøen litt sånn sjøaktig? m

Glad for alle tips!

Og dere, er biltoget verdt det? Det kjører sin siste sesong neste år..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 20:06   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøre bil til Italia (hvor?) og forslag til interessant rute?

Ørneredet er verdt å få med seg nedover.

Gammel 28-09-15, 20:13   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åh, tråd for meg.
Har ikke du laget kjøretilItaliatråd før? Tror jeg har søkt opp det meste av tips for bilferie til den kanten.
Jeg fikk helt blod på tann da vi kom tilbake fra vår Tysklandsferie og satt meg ned med googlemaps og planla kjørerute over Alpene. Har så lyst til å se fjellkjedene og mange av skidestinasjonene. Og Venezia. Spesielt det. Også.

Men kom til at det ble fryktelig mye kjøring før Munchen så har tittet ørlite på å ta fly til Munchen og leie bil.
Jeg henger her litt for tips, jeg.

Jeg har virkelig ikke peiling men sånn ift hva jeg har søkt litt på så ser ruten sånn ut, ( Kiel-Lepzig-Nurnberg-)Munchen-Salzburg-Garmic Parkenkirchen-Willac-Udine-Caorle-Venezia-Verona-Garda-Brennerpasset-Tyrol-et slott ved Neuschwanstein-Hannover-Hamburg-Kiel. Noe sånt. Husker ikke alle detaljer lengre. Totalt rundt 3000km.

Vi kjørte 2500km på de to ukene da vi var i Tyskland og Danmark og det gikk helt fint så avstanden skremmer egentlig ikke lengre.

Gammel 28-09-15, 20:13   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gardasjøen er nydelig!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 20:37   #5
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Gardasjøen er nydelig! Torri del Benaco er mitt tips.
Kan skrive mer senere i uken hvis du vil.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 20:45   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk!

Gina, det kan sikkert hende jeg har. Men vi har som du ser ikke kjørt ennå...

Christa, ja takk!

Gammel 28-09-15, 20:47   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torri de benaco, ja. Der har vi også vært.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 07:55   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil anbefale Cinque Terre. Nydelig!

På veien har vi stoppet i Hamburg (flott dyrepark og barnemuseum bl.a.) Berlin eller Potsdam (der var vi bl.a. i en klatrepark - ungene elsket det). Så har vi stoppet i Ingulstadt (Stor outlet der) og Wurtsburg. I nord-Italia stoppet vi i sommer ved innsjøen Maggiore (høydepunktet der var taubane til toppen av et fjell hvor vi spiste middag på en restaurant). I nord-Italia er det også en stor outlet - Serravalle.

Men jeg vet ikke hva du og din familie foretrekker. Vi har kjørt tre ganger med litt ulike ruter.

Gammel 29-09-15, 08:04   #9
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Anbefaler Elba, herlig liten øy! Perfekt med en liten rolig uke der når man har fartet mye rundt, før man kjører hjem.

Gammel 29-09-15, 08:25   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi kjører ikke så langt sør som Cinque Terre, og jeg drar heller ikke dit i juli.

Takk for tips!

Gammel 29-09-15, 08:26   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Glemte å si at vi må dra via Danmark.

Gammel 29-09-15, 11:01   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Nei, når jeg tenker meg om tror jeg Cinque Terre er optimalt for mai og september. Gjerne jentetur.

Det var krevende for barna å gå turene der i midten av juli.

Gammel 29-09-15, 11:14   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at dere skal til Middelhavet også, ikke bare Gardasjøen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 11:31   #14
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Vi har snakket om å kjøre til nord-Italia til sommeren, til mitt barndoms paradis. Vi brukte nemlig å feriere på lidoen utenfor Venezia i mange år da jeg var ung. Derfra er det f.eks. bare en liten båttur inn til Venezia. Vi kjørte flere ganger over fjellpasset Val Gardena på vei sørover, mens vi nordover kjørte en anelse lengre øst, gjennom Dolomittene (Cortina). Dette fjellområdet gjorde mektig inntrykk på meg i tenårene, og jeg har siden drømt om å reise tilbake dit. Gardasjøen derimot falt vi ikke for og kjørte rett forbi ...

Jeg sliter litt med å huske, men jeg tror det er byen Oberammegau i Sør-Tyskland som også fascinerte oss veldig. Det er en typisk Tyrolerby med helt fantastiske treutskjæringer og fresker på husene. (Hvis det ikke er akkurat den byen må det være en annen i nærheten, som jeg ikke helt husker navnet på, det må jeg undersøke.)

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 14:18   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns at dere skal til Middelhavet også, ikke bare Gardasjøen.

Ok, jeg er med! Men hvor?

Gammel 29-09-15, 14:20   #16
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ok, jeg er med! Men hvor?

Elba, altså!

http://www.elba.org/en/isola-d-elba/...e-all-elba.php

Gammel 29-09-15, 14:26   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi kjører ikke så langt sør som Cinque Terre, og jeg drar heller ikke dit i juli.

Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Elba, altså!

http://www.elba.org/en/isola-d-elba/...e-all-elba.php

Men Elba er 25 mil sør for Cinque Terre.

Gammel 29-09-15, 14:31   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Elba er nok en smule langt, dessverre.

Gammel 29-09-15, 14:46   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Men hvis dere først kjører Munchen, Innsbruck og sørover, er dere nær Stelvio Passet hvor jeg var i sommer.

Stelvio Passet, nasjonalpark på Sveits grense, er tredje høyeste bilvei 2750 moh og serverdighet i seg selv. Og ligger ikke langt fra Livigno og St.Moritz. Vi bodde i Bormio som er utgangspunkt for sykkelturisme om sommeren, og som har kildehotel.

https://www.google.no/maps/place/Par...82f9639e84bdc8

Så dere Mesternes Mester for to sesonger siden? Iseosjøen sør for Bormio ser helt nydelig ut. Jeg skal ta med mine dit når de bare blir litt større. Det er krevende å være på aktivitetsferie 2500 moh. Det er der eliten på ski trener om sommeren. Veien er åpen fra slutten av juni til slutten av august.

Gammel 29-09-15, 15:00   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.