Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-15, 16:04   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Jeg har dette juleserviset, og kunne tenke meg en duk som passet til. Jul hos oss er på ingen måte minimalistisk, men fargerik, kitschy og en anelse retro. Men serviset er jo ganske busy i seg selv, og vil kanskje forsvinne på en like mønstrete duk. Har dere sett noe som kan passe?

http://www.rosannainc.com/kitchen-ta...e1444140095623

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 16:39   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

En hvit med stjerner vevd i stoffet?

Denne er jo finest, men jeg har en fra Kid eller Princess som ligner nok.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 16:40   #3
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

For et utrolig fint servise, jeg ble rent glad av å se på det. Jeg tror jeg hadde gått for en noenlunde ensfarget duk så det kom mer til sin rett - mamma har en mørkegrønn som ser julete ut og og kler det meste, men den aller fineste jeg vet om er HC Andersen-duken til Georg Jensen Damask. Den er grusomt dyr, da.

http://www.georgjensen-damask.no/h-c...sen-damask-dk/

Georg Jensen har også en juleduk som er helt rød eller rød/grønn med vevde flettede julehjerter, den er også veldig fin. Litt usikker på hvordan den ville stått til serviset ditt, det blir kanskje litt stilkræsj?

Alternativt kan du ha en ganske enkel duk i grønt/rødt/blått uten mønster og jule den til med en løper i midten, da har du en litt mer anvendelig duk som kan brukes ellers i året også. Kanskje lettere å finne en løper som passer det utrolig fine serviset?

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 16:59   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Jeg ville hatt en ensfarget en.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:14   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Ja, tror den trenger en ensfarget en. Siden bordet potensielt kan bli tre meter langt har jeg ikke råd til Georg Jensen, selv om den med stjernene er nydelig. Kanskje en petrolblå, lys skittengrønn eller rød ensfarget duk kan være fint? Da henter jeg opp de fragene fra selve serviset. Noen som har sett noe slikt?

Jeg elsker det serviset. Jeg siklet på det i flere år før jeg bestilte det fra USA, og bra at jeg endelig gjorde det, siden portoprisene derfra har blitt så høye nå. Hiawata får frokost og kveldsmat på det hver dag i desember. Det er virkelig til å bli glad av, ja!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:25   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Åh, nå tittet jeg på HC-andersenduken også! Det mønsteret passer jo veldig godt, synd den ikke finnes i petrol. Eller rød.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:25   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, tror den trenger en ensfarget en. Siden bordet potensielt kan bli tre meter langt har jeg ikke råd til Georg Jensen, selv om den med stjernene er nydelig. Kanskje en petrolblå, lys skittengrønn eller rød ensfarget duk kan være fint? Da henter jeg opp de fragene fra selve serviset. Noen som har sett noe slikt?

Jeg elsker det serviset. Jeg siklet på det i flere år før jeg bestilte det fra USA, og bra at jeg endelig gjorde det, siden portoprisene derfra har blitt så høye nå. Hiawata får frokost og kveldsmat på det hver dag i desember. Det er virkelig til å bli glad av, ja!

Jeg har en rød, litt grovvevd juleduk fra Kid som jeg synes er veldig fin. De har hatt serien i flere år, så det kan godt hende den kommer nå også. Kostet nok den også, men langt unna Georg Jensen-nivå, og den tåler barn og bruk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:32   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Tåle barn og bruk er det stort poeng i vårt hus. Jeg har en rosa hardangersømduk som jeg fikk til ettårsdagen (!) min som aldri har vært i bruk. Ikke tror jeg den noensinne vil bli brukt heller.

Tittet på Kid, de har en som heter Antoinette som ser ut som den kan passe, om rødfargen er riktig. Den røde har de ikke inne nå. Princess har denne: http://www.princessbutikken.no/samle...annie-duk-roed
Ser ut som rødfargen kan passe, men den er veldig tynn.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 06-10-15 kl 17:37.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:54   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Jeg hadde valgt en ensfarget, turkis, duk til det serviset.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 18:02   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Jeg hadde valgte en rød-og-hvit-rutete duk til det serviset. Skikkelig fargerikt og kult og julete.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 18:06   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hadde valgte en rød-og-hvit-rutete duk til det serviset. Skikkelig fargerikt og kult og julete.

Støtter pøbelforslaget! Syns ikke Georg Jensen passer helt her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 18:16   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Nei, jeg syns ikke ruteduk passer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 18:33   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Jeg hadde valgt rød til. Princess har tidligere hatt noen fine i teflon (ser ut som stoff) som er lette å holde rene.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 10:41   #14
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Ellers er det ganske lett å sy duk selv, bare finne et stoff man liker og sy to sømmer i hver ende (altså, jeg klarer det, og det eneste andre jeg kan sy er å legge opp bukser). Da er man ikke så avhengig av å finne størrelse som passer til bordet, det kan være vrient. Mye fint julekatalogen til Stoff og Stil.

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Ju...group_id=13953

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 11:03   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Jeg er ikke så glad i bonderød, og den typisk norske julestilen. Jeg vil egentlig at julehjemmet mitt skal se sånn her ut:





__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 11:05   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

I fjor kjøpte vi en voksduk på House of Oslo som var hvit med litt hvitere stjerner og en og annen engel som satt på en måne. Nå husker jeg ikke produsent eller noe i farten, men den var veldig fin og kunne gjort seg godt til det ultrakule serviset ditt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 12:37   #17
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Stoff og Stil har en litt kraftig lin/viscose i mange farger. Den er ypperlig til duk. Vaskes i maskin og grei å stryke. Koster 85,- kroner meteren.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 12:54   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Det skal jeg undersøke, Gullet. Jeg elsker jo stoffene til Michael Miller, men de er i så tynn bomull. Jeg vil ha noe tykkere.









Siden vi ikke er religiøse, men har et hus fylt med religiøs kitsch, så kan vi jo lage en hannukah-duk også:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 12:55   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Det revestoffet!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 12:56   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En (jule-)duk som passer til dette serviset?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det revestoffet!

jeg vet! Det er så småmønstret og dermed ikke så busy som de andre, og kan kanskje funke om jeg har noe annet under. :grubler:

Også dette da:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no