Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot bleier i båt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 09:51   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Utrop

Advarer mot bleier i båt (VG)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140682

Gammel 12-06-07, 09:56   #2
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer mot bleier i båt

Jeg leste akkurat det samme. Det er sånn som selger bør opplyse om når vi kjøper redningsvest. Det er ikke alle som tenker over sånn.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 09:57   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Da ser jeg for meg en grisete båttur..

Gammel 12-06-07, 10:10   #4
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Da ser jeg for meg en grisete båttur..

Hva med noen enkle tøybleier?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 10:25   #5
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kan da umulig være så vanskelig å unngå engangsbleier og båt.

ElinM nevner tøybleier som et alternativ.

Når det viser seg at redningsvestene ikke virker skikkelig med bleie så skjønner jeg ikke at en tør. Like lite som at en tar med små barn i båt uten redningsvest.

Sist redigert av Maz : 12-06-07 kl 11:14. Årsak: Brukte feil ord. Flytevest heller enn redningsvest
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 10:36   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Kan da umulig være så vanskelig å unngå engangsbleier og båt.

ElinM nevner tøybleier som et alternativ.

Når det viser seg at redningsvestene ikke virker skikkelig med bleie så skjønner jeg ikke at en tør. Like lite som at en tar med små barn i båt uten flytevest.

Jeg sverger til redningsvest, og hadde ikke turt å ha flytevest på mine barn, som begge er under tre år og langt fra svømmedyktige.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 10:41   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Putt på ungen en badebleie. *problemløser*

Gammel 12-06-07, 10:42   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Himmel, dette hadde jeg ikke tenkt på. Godt jeg lærte det nå, før vi reiser på ferie til kysten på mandag. Da blir det bleiefrie båtturer.

Hva tror dere om "trainingpants" ? De flyter/synker ikke som vanlige bleier vel. Tenker på sånne i stoff, som man kan bruke ved bleieavvenning.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 11:09   #9
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke hjelpe for det, jeg blir faktisk stadig overrasket over alt folk ikke skjønner. Det burde være selvsagt og fullstendig innlysende at bleier og barn som faller i vannet er en uheldig kombinasjon. Våte bleier vil kunne dra barnet under, tørre engangsbleier kan bidra til at rumpa flyter.

Hva tenker folk med egentlig?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 11:11   #10
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Himmel, dette hadde jeg ikke tenkt på. Godt jeg lærte det nå, før vi reiser på ferie til kysten på mandag. Da blir det bleiefrie båtturer.

Hva tror dere om "trainingpants" ? De flyter/synker ikke som vanlige bleier vel. Tenker på sånne i stoff, som man kan bruke ved bleieavvenning.

Det blir vel det samme som tøybleier, eller kanskje bedre. Det er antakelig en fordel at tøybleiene ikke er altfor tykke, for å unngå at de blir veldig tunge når de kommer i vann og trekker ungen ned av den grunn. (Det er uansett ikke sikkert at det er en reell problemstilling.) Jeg ville kanskje valgt tøybleier uten sperrelag i båt, siden det kanskje kan ta litt tid før de med sperrelag trekker til seg vann. Og før de rekker å trekke til seg vann vil vel de også også gi litt oppdrift. Men jeg tror ikke det vil være noe stort problem.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 11:13   #11
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg sverger til redningsvest, og hadde ikke turt å ha flytevest på mine barn, som begge er under tre år og langt fra svømmedyktige.

Beklager, jeg brukte feil ord. For meg er de to synonyme ord. Jeg har alltid kalt redningsvester flytevest. Så jeg uttrykte meg uklart.

Om du legger godviljen til ser du jeg i innlegget mitt bruker det rette ordet først og skjønner meningen min.

Det skulle like lite som en tar med barn ut i båt uten "redningsvest".

Gammel 12-06-07, 12:09   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er jo i realiteten gammelt nytt, for jeg har i allefall hørt det siden min eldste var liten, og han er 13 år.
Men kjempefint at de opplyser om dette, og det burde vel egenlig bli opplyst om hvert år. I tillegg burde det stå på redningsvestene.

Gammel 12-06-07, 12:55   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Dette er jo i realiteten gammelt nytt, for jeg har i allefall hørt det siden min eldste var liten, og han er 13 år.
Men kjempefint at de opplyser om dette, og det burde vel egenlig bli opplyst om hvert år. I tillegg burde det stå på redningsvestene.

Jeg har også hørt dette om bleier og redningsvest siden min eldste var liten, og han blir 21 til høsten... Så direkte nytt er det ikke, nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:18   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Putt på ungen en badebleie. *problemløser*

En badebleie er ikke spesielt mye bedre, den kan gi minst like mye oppdrift.

:har forsøkt i basseng en haug med ganger:

La nå ungen gå uten bleie. Det trenger ikke bli så himla mye gris!

Gammel 12-06-07, 14:19   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Badebleier har ikke gitt oppdrift her i gården.

Gammel 12-06-07, 14:20   #16
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

I en av artiklene som var om dette i dag, anbefaler redningsselskapet badebleier. (hvis barnet MÅ ha bleie)

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:21   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du hadde prøvd å sende en baby med badebleie under vann hadde du sett at baken går opp ...

Kjøp heller disse tøy-badebleiene, eller brillebukser.

Se f.eks. her:
http://www.swimshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24746

Gammel 12-06-07, 14:28   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår redningsvest er bleietilpasset.

Gammel 12-06-07, 14:37   #19
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vår redningsvest er bleietilpasset.

Hvilken er det?

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 20:06   #20
Maz
Pauset

Standard

Det lurer jammen jeg på også

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.