Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Noen spørsmål om FotoKnudsen

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 10:09   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen spørsmål om FotoKnudsen

I går registrerte jeg meg på FotoKnudsen etter å ha tatt stein-saks-papir mellom dem og Eurofoto. Jeg har sikkert 4-500 bilder liggende som jeg har tatt med det nye kameraet mitt, og nå vil jeg ha noen av dem på papir. Jeg har noen spørsmål til dere som bruker FotoKnudsen:

1. Lagrer dere bildene der for alltid?
2. Hvordan blir fremkallingen og er den billigste bra nok?
3. Har noen prøvd å lage fotobøker og album gjennom FK? Det så jo veldig fint ut da, og lettvint for meg som er 4 år på etterskudd med bilder inn i album.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 10:14   #2
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

1. Lagrer dere bildene der for alltid?
2. Hvordan blir fremkallingen og er den billigste bra nok?
3. Har noen prøvd å lage fotobøker og album gjennom FK? Det så jo veldig fint ut da, og lettvint for meg som er 4 år på etterskudd med bilder inn i album.

1. Jeg tror FK sletter hvis kontoren din har vært inaktiv en viss tid, men dette er jeg ikke sikker på. Jeg har bildene mine der og på PC. Må se til å få somla meg til å brenne de på cder i tillegg
2. Jeg er veldig fornøyd med den fremkallingen som er billigst, synes den er langt bedre enn den jeg får hvis jeg bestiller hurtigfremkalling (fremkalling i butikk)
3. Jeg laget fotobok til Lillemor med bilder fra Danmarksferien vår i fjor. Ganske mye jobb, men den ble kjempefin. personlig foretrekker jeg å fremkale bildene og lime inn på godt gammeldags vis

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 22:39   #3
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Må abonnere på denne tråden for å få tips. Skal lage fotobok og det er godt å få vite andres erfaringer.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 08:45   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Ja, her haglet det jo med tips...
:abonnerer:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 10:10   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Jeg har brukt FK lenge, og er veldig fornøyd.
Har ikke prøvd fotobok. Men skal!

Jeg bruker også FK mye til mobilbilder.. Registrerer meg med mobnr. Og så sender jeg bildet med "foto" til 2244. Da kommer det rett inn
Kjekt når man er litt sånn "leggeutbilderavhengig" som meg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 10:17   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

I går registrerte jeg meg på FotoKnudsen etter å ha tatt stein-saks-papir mellom dem og Eurofoto. Jeg har sikkert 4-500 bilder liggende som jeg har tatt med det nye kameraet mitt, og nå vil jeg ha noen av dem på papir. Jeg har noen spørsmål til dere som bruker FotoKnudsen:

1. Lagrer dere bildene der for alltid?
2. Hvordan blir fremkallingen og er den billigste bra nok?
3. Har noen prøvd å lage fotobøker og album gjennom FK? Det så jo veldig fint ut da, og lettvint for meg som er 4 år på etterskudd med bilder inn i album.

1. Du må bestille fremkalling eller lignende minst en gang i året for å fortsatt ha bilder liggende, tror jeg.

2. Den blir veldig bra ja, jeg har hatt konto der i 4 år nå og er veldig fornøyd.

3. Ja jeg lager svære fotokalendere til jul hvert eneste år, de blir RÅFLOTTE, svigers og mamma er imponerte. Jeg har også fått laget album der, i 50-årsgave til mamma, og det ble helt nydelig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:34   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

:noterer:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:39   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Eg driv med digital scrapbooking ( sjå f.eks www.catscrap.com ) og har brukt Fotoknudsen sine fotobøker. Dei blei fantastisk fine! Lagar bakgrunnar og stæsj sjølv, ferdig scrappa i ei bildefil, lastar opp som eit stort bilde med høg kvalitet og resultatet var veldig, veldig bra.

Har tidligare fått fotobok frå eit anna firma og det var heilt elendig.

Eg lastar filene mine opp og dei er lagra hos fotoknudsen. Er jo SVÆRE då i 30 x 30 cm. størrelse, 300 dpi, så dei tar litt plass. Enn så lenge har dei ikkje klagd :P

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 14:09   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg bruker også FK mye til mobilbilder.. Registrerer meg med mobnr. Og så sender jeg bildet med "foto" til 2244. Da kommer det rett inn

Det funker ikke hos meg, jeg har prøvd ørten ganger. Får sms om at bilde er registrert, men når jeg logger meg på, står det at ingen bilder er "mottat" (ja da, med en t for lite) fra denne telefonen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 14:55   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om FotoKnudsen

Fotoknudsen er knotete å laste opp mange bilder til.
Eurofoto er mye bedre og enklere.

:lei av fotoknudsen:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no