Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

(Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-15, 15:02   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Stort smil

(Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Lager en leilighetstråd, så jeg har et sted å gruble og kanskje få litt innspill. Mannen har lite meninger utover 'vente og se' (hva interiør angår er han oftest enig i mine forslag og løsninger), mens for meg er planlegging og grubling mye av moroa. Og det er nå jeg har tid til det, før vi går i gang med salg og flytting.

Vi har kjøpt oss leilighet i toppetasjen i nybygg ( ), men kom såpass sent inn i prosjektet at vi ikke har hatt noen mulighet for å gjøre tilvalg. Vi får standard, og det er forsåvidt greit nok.
Leiligheten blir levert (til våren) med eikeparkett (3-stavs ) og hvite dører, karmer, lister og vegger. Fliser i gang (gulv) og på bad/vaskerom. Hvitt og grått (gulv).

Kjøkkeninnredningen har glatte, hvite fronter og integrerte hvitevarer i børstet stål. Innebygget kombiskap og oppvaskmaskin.
Den største bakdelen for min del er kjøkkenet. Jeg ville ha ønsket en helt annen løsning, jeg har så mange tanker og vet så godt hva jeg ville hatt at akkurat det er en liten nedtur. Det er ikke mulig å få leiligheten uten kjøkkenet montert så det får bare bli som det blir.

Det vi skal gjøre er å ettermontere en kjøkkenøy. Vi må velge dette fra annen leverandør da kjøkkenet vi får ikke har forhandler i Norge. Det ser jeg ikke på som noe stort problem, vi leker med tanken på å velge noe annet enn hvit øy for å få en kontrast. Ikea er veldig aktuelt. Vi skal antakelig også ha grunne høyskap på en vegg og kan da velge samme farge som øya. (Har ikke tenkt å være så modige at vi velger knallfarger som rødt eller gult, vi er ganske nøytrale hva farger og stil gjelder. Liker rene linjer og minst mulig dill.)
Kjøkkenøya må kles rundt en bærestolpe, men regner med at vi får til dette på en eller annen måte. Utfordringen blir benkeplaten, men her har vi muligens tenkt å gå for stein og da får de komme og ta mål og fikse det for oss.

Også var det veggene da. Hvite vegger... det har jeg (vi ) faktisk aldri hatt. Jeg har levd med grå stue i 14 år nå. Vært utrolig fornøyd, men kjenner jeg kanskje er moden for noe nytt.
Jeg har ganske nylig malt kjøkkenet i soft mint og er utrolig glad i den fargen, men tror ikke jeg vil ha den i stue. Har også sett på en farge fra Butinox som heter Bølger (S4010-B30G) men den tror jeg blir for mørk. (Reklamebilder som viser fargen må være lyssatt godt, for jeg tror den vil virke mørkere i virkeligheten enn det ser ut til på bildene.)

Det jeg vil ha er farge, men litt sånn grålig dus farge om dere skjønner. Men den må være lys. Soft mint er perfekt i nyansen men en anelse for mint/pastell.

For hvitt blir frykelig kjedelig, gjør det ikke?

Så mye enklere det ville vært om vi kunne sett leiligheten annet enn bare på en plantegning.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi

Sist redigert av Robyn : 30-09-16 kl 23:02.
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 15:23   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Så spennende Ser fin ut leiligheten.

Vi flyttet fra stor enebolig til leilighet i fjor vår. Leiligheten er på ca 115 kvm. Med 3 soverom. Dette var også et bygge prosjekt som vi hoppet på ca 1 år før det sto ferdig. Frustrerende at vi ikke fikk sett leiligheten før den sto helt ferdig.
Da vi bygde hus så fikk vi jo følge hele prosessen.
Men vi kom såpass seint inn i prosjektet at vi hadde kun ei uke på å bestemme oss for kjøkken og allt annet. Badet var vi for seint til.

Vi brukte mye penger ekstra på kjøkkenet og vi valgte å forlenge en vegg slik at vi fikk mere skapplass. Vi ønsket ei øy men kjøkkendama mente det ble for liten plass. Der tok hun grundig feil. Da vi overtok leiligheten så kjøpte vi øy fra Ikea, og bestillte samme benkeplate hos kjøkkenleverandøren.

Det vi ikke er fornøyd med er det innebygde kjøleskapet og vi hadde i dag valgt 2 frittstående med kjøl og frys. Det innebygde er mindre i bredde enn frittstående. Trangt når man skal ha ut skuffene i frysedel.
Nå har vi et ekstra kjøle/fryseskap i boden og vi har fryser i en annen ytterbod.

Vedr farger og leilighet så er det lurt å tenkte helhetlig, og ikke dele opp i mange farger. Bedre da å vente til man har flyttet inn.
Vi valgte standard farge i eggehvit og en litt mørk gråtone på jenta vår sitt soverom. Vi velger istedet å male selv om vi vil fiffe litt opp. Tenker male en fondvegg bak tv og på vårt soverom.
Ellers er jeg fornøyd med å ha det lyst. Har alltid hatt det lyst og ikke fulgt trendene før. Det er også lettere å planlegge når dere er vel inne i leiligheten.

Vi valgte også å kutte ut skap som var med i dette prosjektet og kjøpte/tok dette ut selv. De ble montert etter at vi overtok. Vi kuttet ut skap på to av soverommene og valgte en skyvedørsgarderobe som vi plasserte i en lang, bred gang. Fikk masse skapplass. Yngstejenta på 14 har også fått skyvedørsgarderobe på sitt rom. Hun fikk det største rommet på 15 kvm. Ellers fikk vi planlagt boden/teknisk rom slik at vi har flere skap der også og plass til et ekstra kjøleskap.

Når man flytter fra en større enebolig til leilighet så krever det planlegging.
Var en litt slitsom prosess men også morsom.

Masse lykke til.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 15:38   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Så spennende! Jeg kunne også tenke meg nybygg.

Vet du hvilken hvitfarge de maler i?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 15:38   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Ja, skapene kommer vi til å flytte på/selge og heller sette inn skyvedørsgarderober.

Har ikke fått fargekode på vegger/karmer/lister/dører så jeg vet ikke hva vi får. Tanken min er at vi evt. maler selv, men det er da så utrolig mye enklere å bare gjøre det med en gang før vi begynner å flytte noe inn. Regner med at det holder med to strøk og da er det gjort på en dag. Soverommene regner jeg med at vi bare lar være hvite, så det er stue og gang det er snakk om.

Vi må finne en løsning på vaskerommet også. Der er det ingenting, så vi må sette inn alt selv. Har tenkt muligens vaskesøyle, et smalt høyskap (40cm) til mopp og strykebrett og så kolonialskuffer og overskap med benk i mellom. Men jeg må tenke smart i forhold til å kunne henge opp klær også. Vi tørker kun sengetøy og håndklær i tørketrommel så jeg trenger plass til å henge opp. Er utrolig fornøyd med akkurat den biten på vaskerommet vi har nå, selv om det ellers egentlig er helt håpløst.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 15:42   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Så spennende! Jeg kunne også tenke meg nybygg.

Vet du hvilken hvitfarge de maler i?

Det står kun hvitmalt. Innerst inne håper jeg inderlig på klassisk hvit, men sannsynligvis er det vel bomull kanskje.
Men utbygger har sikkert fargekode så jeg burde kunne finne det ut.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 15:47   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det står kun hvitmalt. Innerst inne håper jeg inderlig på klassisk hvit, men sannsynligvis er det vel bomull kanskje.
Men utbygger har sikkert fargekode så jeg burde kunne finne det ut.

Høyst sannsynlig er det bomull ja. Fikk høre at de fleste prosjektene har det nå som standard. Jeg nevnte egehvit men det er bomull vi har. Jeg var redd for at det skulle virke gult, men vi har store vindusflater så det ble helt ok og ser "varmt" hvitt ut . S0502-Y Bomull er litt gulere enn eggehvit.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 16:26   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Veddinge fra Ikea er veldig aktuell for øy og høyskap. Men det hadde kanskje vært tryggere med hvite høyskap? Tenker på den veggen som er ut mot balkong.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 17:05   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Så spennende!

Jeg har en liten drøm om leilighet langt inni meg... Men hvordan er det med sol, dere som bor i leilighet? Jeg kunne godtatt nesten hvilken planløsning som helst bare jeg fikk balkong/ terrasse med både morgen-, formiddags-, ettermiddags- og kveldssol. Jeg klarer ikke engang å avgjøre hvilken av disse "solene" som er mest viktig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 17:17   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så spennende!

Jeg har en liten drøm om leilighet langt inni meg... Men hvordan er det med sol, dere som bor i leilighet? Jeg kunne godtatt nesten hvilken planløsning som helst bare jeg fikk balkong/ terrasse med både morgen-, formiddags-, ettermiddags- og kveldssol. Jeg klarer ikke engang å avgjøre hvilken av disse "solene" som er mest viktig...

Det løses jo med en leilighet med terrasse på begge sider. foreldrene mine har det, en liten en foran til morgensolen (og utsikten) og en stor en bak til resten av dagen.

Og gratulerer med leilighet, Robyn!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 17:22   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det løses jo med en leilighet med terrasse på begge sider. foreldrene mine har det, en liten en foran til morgensolen (og utsikten) og en stor en bak til resten av dagen.

Ja, hvis den da ikke blir borte midt på dagen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 17:31   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hvis den da ikke blir borte midt på dagen?

De har hjørneleilighet så de har sol hele dagen. Jeg vil tro den kanskje forsvinner for naboleilighetene en kort periode.

Moralen er: ta med stol og sett deg utenfor en hel dag før du kjøper

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 17:57   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så spennende!

Jeg har en liten drøm om leilighet langt inni meg... Men hvordan er det med sol, dere som bor i leilighet? Jeg kunne godtatt nesten hvilken planløsning som helst bare jeg fikk balkong/ terrasse med både morgen-, formiddags-, ettermiddags- og kveldssol. Jeg klarer ikke engang å avgjøre hvilken av disse "solene" som er mest viktig...

Vi har hjørneleilighet m/hjørneterrasse litt høyt oppe. Vi får solen ca kl 11 og til den går ned om kvelden. Problemet er faktisk at det blir for varmt så vi må nok investere i noe bedre som skygger for solen og varmen enn lameller.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 18:21   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hvis den da ikke blir borte midt på dagen?

Blir ikke borte midt på dagen her, en stund har jeg sol på begge (eller egentlig alle tre...). Men det hjelper nok at det er øverste etasje.

Ellers er jeg blitt overrasket over hvor mye plass det er. Jeg har også satt inn en løs kjøkkenøy, det hadde jeg aldri sett for meg at det skulle bli plass til.

Farger kan jeg neppe bidra med. Jeg liker eggehvit og bomull, jeg...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 18:22   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Spennende. Gøy å planlegge, helt enig med deg.

Anyway, jeg tenkte som deg - å kjøpe kjøkkenøy fra ikea. Tenkte noe som var mer kontrast enn bare grått, kanskje noe med fronter i tre eller noe. Men mulig grått blir fint. Har du fått se hvordan kjøkkenfrontene blir, på ordentlig? Hvis det er hvit høyglans så kanskje matt grå blir fint som kontrast på kjøkkenøy og høyskap.

Er det modulbygg siden det er den skjøten midt i leiligheten?


Sist redigert av -ea- : 25-10-15 kl 10:58.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 20:34   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Modulbygg ja.

Ikke høyglans, det er vanlige hvite fronter. Egentlig glad for det, har høyglans på hytta.
De er helt slette uten profiler. Gudskjelov. Stålhåndtak, ganske like de jeg har på kjøkkenet nå. På øya kunne jeg egentlig tenkt meg uten håndtak hvis det er mulig.

Jeg har sett på tre og syns det er veldig fint, men er litt redd for at det ikke passer til gulvet.
Vi er dessuten veldig glad i grå og har hatt grått i alle år. Ikke så glad i gyllene farger som beige og brunt (cafe latte på kjøkkenet var et sant mareritt). Er heller ikke så glad i det mørke, for ellers kunne jo mørkebrunt eller svart vært aktuellt.

Ang. sol har det vært viktig når vi skulle kjøpe. Vi skal bo på toppen, så vi får sol fra relativt tidlig på formiddagen og har den hele dagen. Morgensolen har vi på inngangssiden. (Uteplass begge sider, men på inngangssiden er det ikke privat på samme måte da det er svalgang og naboer går forbi.)
Vi så på et annet prosjekt som også egentlig virket veldig aktuelt, men der var det ikke gunstige solforhold og da ble det forkastet.

Vet ikke hvordan det er andre steder, men her er det ganske vanskelig å finne 4-roms leiligheter. Det florerer av 2- og 3-roms. Men vi har ett barn som bor hjemme og med eldste i Tromsø må vi nesten ha et sted som han kan komme hjem til i feriene sine de neste 5 årene i allefall. Mannen har dessuten en del hjemmekontor, så det er godt å kunne plassere han på det ekstra rommet når eldste ikke er her.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 10:32   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Dette er høyskapet jeg tenker på veggen mot balkongen.

Det er rett under 40 cm dypt og vil derfor ikke komme i konflikt med soveromsdøren.

Høyden er på 200 cm, så jeg må ha skap på toppen. Det skal være rundt 250 cm takhøyde i leiligheten og jeg ønsker å utnytte plassen helt opp. (Resten av kjøkkenet monteres til taket.)

Så blir spørsmålet om hva vi tror om fargen. Siden resten av kjøkkenet er hvitt men fra annen leverandør, tror vi det vil bli helt feil å velge hvitt fra Ikea? Er det stor sannsynlighet for at det vil bli helt feil? (Jeg tenker at dette må uansett vente til vi har flyttet så jeg kan ordne fargeprøver på en eller annen måte.) De vil jo ikke bli stående inntil hverandre og heller ikke ved siden av hverandre, men det blir jo i nærheten av hverandre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 11:02   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Jeg syns at det må enten være helt likt eller helt forskjellig. Med andre ord ville jeg ikke brukt hvite fronter. Syns heller ikke at skapet må være takhøyt, det står jo på en helt annen vegg enn kjøkkeninnredningen?

Hva med glassdører på skapet? Kommer selvsagt an på hva du skal ha i det da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 11:06   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Har dere forresten tenkt på å selge kjøkkenet som kommer med leiligheten og montere et kjøkken slik som dere helst ville hatt? Det er jo enklest å gjøre det før innflytting i stedet for om noen år når hvis dere ikke er fornøyd med løsningen som leveres.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 11:46   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere forresten tenkt på å selge kjøkkenet som kommer med leiligheten og montere et kjøkken slik som dere helst ville hatt? Det er jo enklest å gjøre det før innflytting i stedet for om noen år når hvis dere ikke er fornøyd med løsningen som leveres.

I de fleste prosjektleiligheter så får en ikke inn i leiligheten før en overtar.
Vi valgte en annen type kjøkken fra samme leverandør, og da betalte vi mellomlegget el det kjøkkenet kostet ekstra. Kjøkkenet ble montert av
leverandøren slik vi ville ha det.

Vi monterte b.la klesgarderober, og ekstra kjøkkenøy mm selv etter overtagelse. Var lettere å se hva som kunne være i tillegg når vi endelig etter 1 år fikk se leiligheten.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 12:08   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!

Ja, jeg vet at man ikke kan gjøre noe eller få se leiligheten før alt er ferdig og innflyttingsklart. Men fristen for endringer var jo gått da trådstarter kjøpte prospektet, så derfor spør jeg som jeg gjør.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no