Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjør man i Oslo med (små)barn midt på en fredag?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-15, 10:45   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva gjør man i Oslo med (små)barn midt på en fredag?

Har med 2-åringen og snart 7-åringen, og forhåpentligvis en lånt 4-åring (alle jenter med veldig jentete interesser om det har noe å si), en helt vanlig fredag i november. På grunn av 2-åringen (aka virvelvinden med armer og ben) utgår muséer av de fleste slag, men dyr er alltid morsomt.

Noen forslag?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 10:51   #2
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man i Oslo med (små)barn midt på en fredag?

Lekeborgen i Frognerparken.

Gammel 22-10-15, 10:54   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reptilparken.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 10:57   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Enig med Frognerparken om været er levelig, men det er jo det jo nesten aldri i november. I så tilfelle: EKT besøksgård på Ekeberg (lekeplass ute, dyr inne, runderidning, ålreit kafe); Teknisk Museum (i kjelleren er masse sånne trykke på/gjøre selv/bygge-saker); Leos lekeland (men det er litt kronglete å komme seg dit fordi det går buss for bane).

Om vi er midt i sentrum, bruker mine barn å sette pris på "barneetasjen" på Steen og Strøm. Hamleys lekebutikk har såpass mye man kan leke med at det slår i hjel i hvert fall én time, PoP har et lite lekeområde og kafeen som muligens har gjenåpnet i øverste etasje nå hadde i hvert fall god kakao før oppussing.

Gammel 22-10-15, 10:59   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kjelleren på Teknisk Museum er det lov til å være virvelvind med armer og bein overalt. Vi har i hvert fall hatt med 2-åringer dit med suksess.

Ellers har du barnebondegården på Ekeberg. Der tror jeg det er en del barnehager og skoleklasser på dagtid, men det er vel overkommelig. Knerten har i hvert fall alltid likt å spa møkk der. (Helt alvorlig; de har små spader og små trillebårer til nettopp det formålet.)

Gammel 22-10-15, 11:13   #6
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Er gården på Ekeberg åpen på vanlig hverdag altså? Vi har vært der, og sett bort fra de kosesyke geitene som gikk over bord for å få tak i nistepakka vår var det veldig koselig der. Og ja, det var poppis å spa møkk :urk:

Vi har for øvrig vært på Teknisk Museum også, men da var minsten 3 år, og det gikk sånn noenlunde greit den første tiden, men jeg var glad jeg hadde med mannen også, for å si det sånn (jeg var riktignok høygravid). Litt usikker på denne med andre ord.

Jeg må manøvrere meg frem fra Korsvoll, og satser derfor på færrest mulig bytter av transportmidler, men skal alltids greie ett og to bytter.

Frognerparken er absolutt notert i tilfelle pent vær (merk: drar fra vestlandet så det meste blir pent i forhold ).

Hvor lang avstand er det fra Stortinget/Nationaltheateret-stoppene til repilparken?

Gammel 22-10-15, 11:20   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Teknisk museum. Ta med matpakke.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 11:21   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fullt overkommelig å gå fra Stortinget til Reptilparken, også for 2-åring. (Det er litt dårlig med vognparkering der hvis du har med sånt, men det lar seg løse.)

Reptilparken er veldig stas, altså. Hvis man spør pent, så tar de frem slangen Christian som man får holde/klappe.

Gammel 22-10-15, 12:32   #9
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å komme seg fra Korsvoll til TM kan jo ikke bli enklere.

Jeg synes ikke Reptilparken var noe særlig, det var veldig fort overstått. Det er jo egentlig bare en bitteliten reptil-leilighet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 22:07   #10
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Zoologisk museum på Tøyen. Der har barna likt seg fra de var 2 år og liker det fortsatt.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-15, 22:26   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det leikelandet som heiter Eventyrfabrikken har så godt som direkte forbindelse til Korsvoll med 54-bussen. Ungen (3) var der med tantene sine i helga og storkoste seg.

Treåringen er og veldig glad i Eldorado bokhandel i Torggata. Der får ungar lov å boltre seg og røre utstillingene.

Reptilparken er vel 5-10 min å gå frå National, men også der stopper 54-bussen like utføre. Eg er imidlertid einig med Input i at det er rimeleg oppskrytt: mørkt, trangt, lågt under taket og mykje akustikk slik at det blir mykje støy der.

Piknikksekk, Frognerparken, leikeborga, skulpturene og kasting av gule og orange blad på dei store planane i parken, er nok mitt beste forslag.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 09:49   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Zoologisk museum på Tøyen. Der har barna likt seg fra de var 2 år og liker det fortsatt.

Mitt forslag også. Fint å være inne på utstillingene. Hvis været er ok er det fint å leke i parken. Det er koselig og barnevennlig kafe der også.

Gammel 23-10-15, 10:47   #13
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg er helt enig angående reptilparken. Tror vi betalte 400,- for oss 4 en lørdag - og det var så varmt, klamt og trangt der inne at man knapt fikk flytta seg. Det skal sies at ungene elsket det og de fikk holde slangen - men alt var over på en kjapp (og dyr!) halvtime.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 11:02   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zoologisk museum har mine elsket bestandig, også før det ble freshet opp. Og da var det i grunnen ganske trist der, etter min mening, med de stakkars støvete, nesten hårløse dyrene!

Gammel 23-10-15, 11:33   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Zoologisk museum har mine elsket bestandig, også før det ble freshet opp. Og da var det i grunnen ganske trist der, etter min mening, med de stakkars støvete, nesten hårløse dyrene!

Og det verste var at de var støvete og hårløse på de samme stedene som den gang jeg var barn og besøkte zoologisk museum.

Gammel 23-10-15, 12:44   #16
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

OK, da stryker vi reptilparken. Zoologisk museum husker jeg fra mine mange barndomsturer til Oslo, men kan ikke akkurat si at støvet har festet seg som ett av minnene Til gjengjeld husker jeg egentlig ikke noe fra innsiden heller (bare en dinosaurutstilling som var på utsiden ett år på nittitallet).

Finnes den et snev av mulighet for at 2-åringen kan få tak i knokler eller dyr på glass? (Ser for meg skrekkscenarier med svære blåhvalknokler i en haug og en elv av formalin etter henne ved ett sekunds uoppmerksomhet ) Eller er det relativt grei bevegelsesradius og gode muligheter for vogn? (Nå høres det ut som at hun er på fri flyt, men sannheten er at hun er i den meget sjarmerende jeg-hører-ikke-hva-du-sier-og-løper-i-stikk-motsatt-retning-samma-hva-jeg-treffer-på-alderen og hun er kvikkere enn meg!)

Gammel 23-10-15, 14:38   #17
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

OK, da stryker vi reptilparken. Zoologisk museum husker jeg fra mine mange barndomsturer til Oslo, men kan ikke akkurat si at støvet har festet seg som ett av minnene Til gjengjeld husker jeg egentlig ikke noe fra innsiden heller (bare en dinosaurutstilling som var på utsiden ett år på nittitallet).

Finnes den et snev av mulighet for at 2-åringen kan få tak i knokler eller dyr på glass? (Ser for meg skrekkscenarier med svære blåhvalknokler i en haug og en elv av formalin etter henne ved ett sekunds uoppmerksomhet ) Eller er det relativt grei bevegelsesradius og gode muligheter for vogn? (Nå høres det ut som at hun er på fri flyt, men sannheten er at hun er i den meget sjarmerende jeg-hører-ikke-hva-du-sier-og-løper-i-stikk-motsatt-retning-samma-hva-jeg-treffer-på-alderen og hun er kvikkere enn meg!)

På Naturhistorisk museum er det barnehager og barn hele tiden. Jeg tror du kan ta det helt med ro. Det er fint å løpe inne der og unger kan gå ganske fritt uten at man skal være redd for at de ødelegger noe hele tiden. Det meste er bak glass. Det er plass til vogn inne i noen deler av utstillingen også.

Gammel 23-10-15, 20:49   #18
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Takk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.