|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Erfaringer med plisségardiner?Jeg får stadig anbefalt slike, men er veldig usikker på om de egentlig er så praktiske og fine som folk påstår.
![]() |
#2 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Vi har plissegardiner fra Jysk i bortimot alt av vinduer, og er veldig fornøyde. Vi bor i et hus med ganske dype vinduskarmer og liker at vi kunne kutte plissegardinene til riktig størrelse selv uten store problemer.
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Jeg liker de iallefall. Hadde på hytta, de festet i i toppen og kunne dra ned. De var fra Kid tror jeg. Nå har vi kjøpt til kjøkkenet også, disse er sånn som kan dras både opp og ned
![]() |
#4 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?
Takk for svar!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Hvis du skal ha slike med hev-/senkfunksjon med trådhuller på midten ville jeg ikke ha klippet dem til selv (og jeg klipper til alt fra rullegardin til persienner både i bredde og lengde), men alt etter hvilken type opptrekk/feste man velger da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Kjøpte fra solskjermingsfirma og er veldig, veldig fornøyd.
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Vi har duette fra luxaflex, og de er dyre og jeg har ønsket meg det lenge, dvs ca 15 år før jeg kjøpte de. Jeg er utrolig fornøyd med de, og de er absolutt verdt prisen. Butikken jeg kjøpte fra tok mål, og monterte de for oss. I oppholdsrommene har vi anti innsyn og de slipper fortsatt inn mye dagslys når de er lukket. Vi valgte sånne som kan dras fra både topp og bunn. På soverommene valgte vi blindingsgardiner. Siden vi bor i et gammelt hus med trekkfulle vinduer setter vi ekstra pris på at de isolerer kulden ute om vinteren og varmen ute på sommeren.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?
Går det an? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Jeg har fra Kid i hele huset, måtte kappe til hver eneste men det gikk greit. De har en plastdings som skyves inn på enden så det litt rufsete kuttet vises ikke! Kapper på begge sider slik at midten fortsatt er på midten. Selve stoffet/gardina kutta jeg med en skarp kniv mens hele greia var sammenklemt. Veldig fornøyd med kvaliteten også, på soverommene har jeg doble med varmeisolering og de er ordentlig solide saker. Opphenget var ikke like bra, endte med å kjøpe kroker i stedet for det som følgte med originalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Takk for mange gode tips! Hva koster det å kjøpe fra solskjermingsfirma, da?
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Fra solavskjermingsfirma koster det nok fra 2-5000, og kanskje enda mer per vindu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Erfaringer med plisségardiner?Vi betalte 34 000 for 10 vinduer, så definitivt dyrt. Derfor jeg ventet lenge med å kjøpe.
![]() |
|
|