Menn som elsker menn - Harald Eia snakker sant
http://www.nrk.no/ytring/menn-som-el...enn-1.12629332
Jeg har akkurat lest denne. Jeg har lenge syntes at Harald Eia har vært en mannsjåvinistisk hersketekniker. Og her innrømmer han vel at han er det, men på en avvæpnende måte jeg ikke klarer å la være å like. Selv om jeg ikke liker det han sier. Jeg synes nemlig han har veldig rett i mye av det han sier her.
Så hva synes dere, folkens? Har han rett? Han stiller spørsmål ved om kvinner helst vil høre på-, ha tilbakemelding fra - og henge med kvinner på samme måte som han beskriver at han har i forhold til menn.
Jeg tror det er mindre utbredt blant kvinner å søke sammen med sine egne. Jeg synes kvinner fremstår som en mye mindre samlet front (både formelt og uformelt) enn menn gjør. Og jeg tror at mange kvinner også er mer opptatt av hva menn mener enn hva kvinner mener. Hvordan kunne Knausgård nådd så langt, hvis ikke for de kvinnelige leserne?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|