|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Min veldig snart 13 årige jente går "design og redesign" på skolen og har nå ønsket seg en symaskin i bursdagsgave.
![]() |
#2 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Jeg bille gått til en sybutikk og valgt en enkel, brukt maskin(flere av nettbutikkene selger også overhalte, brukte maskiner). Bernina(Bernette som er en billigere og enklere utgave), Janome, Pfaff og Husquarna har alle enkle "skolemodeller".
![]() |
#3 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Oi, her tenkte du på ting jeg ikke vet hva betyr engang.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Jeg har en helt super Singer Heavy Duty 4423, kjøpt for noen tusenlapper, tror den koster rett over to tusen hos Tonje.no Jeg syr mye, og syr i mange ulike materialer (Lager alt fra klær til reparasjon av seil til seilbåten) og den tåler alt og er veldig pålitelig. Den er uten "gøye" funksjoner, men har alt man trenger, den har rundt 20 sømmer og det holder i massevis. Den er stødig, syr raskt og er mye bedre enn den betydlig dyrere elektroniske symaskinen jeg hadde før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Jeg angret på at jeg solgte min gamle maskin, for den hadde overlock. Kanskje det er falsk overlock som Serena sier? Ga en sterk søm, kastet over og sydde i ett. Uansett solgte jeg den for ca 10 år siden, og har angret hver gang jeg skal sy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Jeg tror jeg hadde en Husqvarna. Denne har akkurat nok sømmer for min smak. Siden hun er "design" interessert vil hun sikkert bruke noen av pyntesømmene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Hva ville dere anbefale til en 13-åring (som også mor kan låne)? Overlock eller vanlig?
![]() |
#9 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?For all del- styr unna de billige ikea og jysk og hva har du-maskinene til rundt tusenlappen og under, de holder kanskje nok til en bhg-unge som ikke er opptatt av rette sømmer, men den drepte all syglede hos datteren vår her.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Jeg er på ingen måte en avansert sømkunstner, men enn så lenge klarer jeg meg fint med vanlig maskin som syr overlocksømmer, (sikkert sånn "falsk" overlock), den syr og kaster over og har en sånn spesiell overlockfot for å kunne sy i elastiske stoffer. Jeg syr nesten bare i elastiske stoffer, og synes det går veldig greit, sømmene holder fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Vi har 20 slike maskiner på Ung Husflid. Disse er gode nybegynner maskiner - de durer og går uten problemer. Lette å bruke og har alle funksjoner som en nybegynner trenger.
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Rimelig, men bra symaskin til 13-åring?Jeg ville i hvert fall ikke kjøpt en overlockmaskin til en trettenåring. Mange er vanskelige å tre ordentlig og det skal litt øvelse til for å få sømmene pene. I tillegg syr de fort og er generelt vanskeligere å håndtere.
![]() |
|
|