Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krekarsaken, da, dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 11:11   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krekarsaken, da, dere?

Det ser ut til at omtrent samtlige norske politikere får sin drøm oppfylt nå, og ENDELIG blir kvitt Krekar. Det har jo ikke stått på innsatsen, akkurat, de har vel jobbet iherdig gjennom 12 år og tre regjeringer, og ikke FAEN om de har fått det til.

Jeg ser for meg Anundsen før han gikk og skulle møte journalister, litt sånn på bakrommet::

før han fikk samlet seg nok til å gå ut og si med mer eller mindre alvorlig mine at "vi støtter Italias etterforskere.... blablabla", før han gikk tilbake igjen op kontoret og .

Jeg må si jeg syns at saken er ganske tynn, rett og slett fordi han jo må være Norges mest overvåkede mann??

At han er en skurk, en kjeltring og en veldig farlig mann er jeg ikke tvil om et øyeblikk, men jeg begriper ikke hvordan han skal ha klart å lede et terrornettverk de siste årene? Påvirke og oppmuntre og stimulere dem - absolutt - men lede dem?

Jeg er spent på om dette betyr at vi blir kvitt ham, det hadde vært godt på mange måter, ikke minst av folks "alminnelige rettsoppfattelse" - han har vel vært "utvist" i 10 år! Og har selv reist og bedrevet kringføring i de områdene det vurderes som for farlig å sende ham tilbake til.

Tror dere det blir noe av? Er det hold i anklagene, tror dere?

Gammel 13-11-15, 11:13   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krekarsaken, da, dere?

Eg berre ler av Enoksen-dansen, særleg nr tre med litt vanskelege trinn, eg.

Gammel 13-11-15, 11:17   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniste i alle fall barnslig i skjegget av sak 4 på denne oversikten over de mest delte sakene på ABC Nyheter:

(Og ja, det er faktisk en reell artikkel. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 11:17   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke. Jeg kjenner at jeg ikke gidder å lese Kreaker-saker lenger. Jeg tror han er en kjip kjeltring, absolutt. Men jeg kjenner at jeg himler med øynene over at han blir fengslet for relativt vage trusler, men når de samme truslene kommer fra f.eks. høyrevridd hold, eller mot kvinner som er så frekke at de uttaler seg i media; da er det ytringsfrihet, bladibla. Vi har en regjering som tillater rasistisk voldspreik på sine FB-sider, for søtten. Jeg syns rett og slett det er skikkelig dobbelmoralsk.

Jeg skjønner heller ikke hvordan han skal ha greid å lede et terrornettverk innimellom alle rettsakene han har vært i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 11:19   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bluen!!!

Gammel 13-11-15, 11:20   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt "lukk døra etter deg når du går", i denne saken kjenner jeg. Han Krekar og Rune Øygard er begge slike som jeg unner å ha uflaks.

Hvis jeg tror på konspirasjonsteorier, så kanskje Krekar ble overvåket, men norges etterforskere lot han involvere seg slik at de skulle bli kvitt problemmullahen. Ikke ta meg helt på alvor...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 11:23   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Haha, Bluen. Staselig!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 11:58   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Måtte le litt av Anundsen på tv i går, han klarte liksom ikke helt å skjule det fliret sitt på slutten av intervjuet der.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 12:31   #9
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det vel Italiensk politi som krever ham utlevert - jeg tipper de er i stand til å gjennomføre egen etterretning og egne vurderinger av terrorceller og fare for terrorhandlinger - uavhengig av påvirkning fra norske politikere. Og ja, det er helt greit for meg at han finner et annet samfunn å irritere.

Gammel 13-11-15, 13:27   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tror dere det blir noe av? Er det hold i anklagene, tror dere?

Dønn ærlig? Jeg driter i om det er hold i anklagene bare de utleverer ham og lar italienerne ta over. Gud bedre så vanvittig mye tid og penger som er kastet bort på den mannen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 13:33   #11
Snipp
Aktiv

Snipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det jeg ikke forstår er at han - gjentatte ganger etter å ha blitt satt i fengsel for å ha truet en eller annen - med det samme han kommer ut (og klager på hvor fælt det var i fengselet), truer noen på nytt innen en uke eller to, og råker rett inn igjen....

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 13:34   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg berre ler av Enoksen-dansen, særleg nr tre med litt vanskelege trinn, eg.

Har aldri studert den smileyen ordentlig før nå!

Krekar, ja. Ja, man kan si mye om den mannen. Men en ting slo meg i går: Er det ikke tryggere for hele verdenssamfunnet om han bures inne i Norge enn om han utleveres til andre land? Ja, ikke at jeg ønsker å ha ham her, akkurat. Men sånn rent sikkerhetsmessig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 13:38   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg aner ikke. Jeg kjenner at jeg ikke gidder å lese Kreaker-saker lenger. Jeg tror han er en kjip kjeltring, absolutt. Men jeg kjenner at jeg himler med øynene over at han blir fengslet for relativt vage trusler, men når de samme truslene kommer fra f.eks. høyrevridd hold, eller mot kvinner som er så frekke at de uttaler seg i media; da er det ytringsfrihet, bladibla. Vi har en regjering som tillater rasistisk voldspreik på sine FB-sider, for søtten. Jeg syns rett og slett det er skikkelig dobbelmoralsk.

Jeg skjønner heller ikke hvordan han skal ha greid å lede et terrornettverk innimellom alle rettsakene han har vært i.

Ja, og dette.

Nå er det lenge siden jeg har lest om Krekar, men hva ble det egentlig med den der flyttinga til Kyrkseterørja, eller hva det nå heter?

Gammel 13-11-15, 13:42   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Flyttingen var det vanskelig å finne lovlig, tror jeg. Og så har han sittet inne mer eller mindre hele tiden siden, også, pga stadig nye trusler.

Morgenbladet og podcasten deres hadde en god sak om ham nylig forresten, og de reflekterer også litt rundt dette at han jo bare fortsetter å si det samme om igjen og om igjen. Han mener fullt og helt at Erna og alle andre som fornærmer profeten bør dø, og at han mer enn gjerne belønner de som sørger for at det skjer. Han har såpass stor påvirkning at det er klart han er farlig.

Angående sikkerhet: Han har det nok tryggere i fengsel enn utenom, tror jeg, også i Italia. Det er mange som med god grunn ønsker å ta livet av ham, husk at han står bak og har deltatt i grufulle krigsforbrytelser. For ikke å snakke om at han garantert står på Obamas hitliste. (Den eneste fredsprisvinneren med sin egen dødsliste, tror jeg?)

Gammel 13-11-15, 13:44   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg mente ikke hans trygghet, men alle andres

Gammel 13-11-15, 13:48   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, sant. Jeg slo sammen flere poenger som hang sammen i hodet mitt:

Om de ikke klarer å holde på ham der nede, så blir han nok kverket ganske snart = ikke noe sikkerhetsproblem mer.

Gammel 13-11-15, 13:52   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om de ikke klarer å holde på ham der nede, så blir han nok kverket ganske snart = ikke noe sikkerhetsproblem mer.

Hvorfor er det ingen som har kverket ham på turene han har hatt til områdene han mener er usikre for ham da?

Gammel 13-11-15, 13:53   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er lenge siden han har vært der nå, tror jeg?

Det har vært flere forsøk på å ta ham her i Norge også.

Gammel 13-11-15, 14:02   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er lenge siden han har vært der nå, tror jeg?

Det har vært flere forsøk på å ta ham her i Norge også.

Har det? Bortsett fra den ene knivgreia?

Gammel 13-11-15, 14:10   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den skytingen i 2010 er det jeg kommer på i tillegg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.