Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekort - hvor og hvordan?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-15, 20:15   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julekort - hvor og hvordan?

Vi skal endelig få ordnet julekort med bilde av poden i år, men jeg trenger anbefaling av leverandør. Jeg har brukt optimalprint til takkekort tidligere og har vært fornøyd med dem, men finnes det andre jeg bør vurdere?

Hva skriver dere på julekortene? Er det fryktelig upersonlig med ferdigtrykket "God jul og godt nytt år"?

Sist redigert av Cauchy : 16-11-15 kl 13:33.
Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 20:18   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort - hvor og hvordan?

I år har vi bestilt fra Unicef. De ble fine og så støtter man en god sak samtidig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 20:41   #3
Cauchy

Cauchy sin avatar

Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, jeg visste ikke at Unicef hadde slike kort. Takk!

Gammel 15-11-15, 22:21   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bestilte fra Elitefoto både i fjor og i år. Setter normalt på printed tekst på forsiden, men jeg skriver alltid masse bakpå kortet.

Gammel 15-11-15, 22:29   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager julekortene i Photoshop, men fremkaller hvert år hos Eurofoto/Japanfoto. Veldig godt fornøyd med kvaliteten der, år etter år.

Gammel 15-11-15, 23:53   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg bestiller alltid på optimalprint, både kort og kalender, og litt invitasjoner og takkekort og sånt. Raske og bra, og gode på pris.

Gammel 16-11-15, 12:55   #7
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eurofoto har tilbud på 6-siders julekort (plass til mange bilder) som varer til 16.november. Du rekker det hvis du har bildene på pc'en. Fine maler, fine bilder, synes jeg.

Jeg bestilte 30 stk, og da er det 11,18 kr pr stk.

Angående tekst, så har du mulighet til å skrive inn ferdig tekst. For eksempel: "Ola ble skolegutt i år! Vi fikk et nytt familiemedlem, en liten puddelfrøken som heter Fia"...

Hvis det føles for upersonlig, så kan du velge en mal med plass til tekst og slette teksten så du får et blankt felt der.
Eller skrive på baksiden. Baksiden har også plass til bilder, men noen motiver har mye åpen plass. Kan velge ingen bakgrunn. Kan også slette et bilde slik at du får plass til å skrive i feltet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 12:58   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg bestiller alltid på optimalprint, både kort og kalender, og litt invitasjoner og takkekort og sånt. Raske og bra, og gode på pris.

Samme her. Veldig fornøyd med Optimalprint.

Gammel 16-11-15, 13:00   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hva skriver dere på julekortene? Er det fryktelig upersonlig med ferdigtrykket "God jul og godt nyttår"?

Muligens noe upersonlig, ja, men i alle fall det overlegent vanligste etter vår inngående julekortbunke å dømme.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 13:03   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har brukt Eurofoto for det meste. Jeg tok noen bilder i går, fikset litt i Photoshop, og brukte så en mal hos Eurofoto.

Tekst:

De beste ønsker for julen og det nye året!

ønskes av
navnene våre

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 13:10   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hva skriver dere på julekortene? Er det fryktelig upersonlig med ferdigtrykket "God jul og godt nyttår"?

Jeg prøver å finne et fint lite julevers, fordi jeg synes det er stusselig med bare "god jul og godt nytt år" (det skal skrives i to ord) eller varianter av det, men ellers skriver jeg ingenting personlig.

Gammel 16-11-15, 13:17   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker også Unicef!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 13:35   #13
Cauchy

Cauchy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg prøver å finne et fint lite julevers, fordi jeg synes det er stusselig med bare "god jul og godt nytt år" (det skal skrives i to ord) eller varianter av det, men ellers skriver jeg ingenting personlig.

Håndskrevet hilsen til alle utgår altså? Det er godt å vite.

Gammel 16-11-15, 15:11   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg fant ikke kalendere der inne? Kan du gi meg et tips?
Jeg har bestilt kort derfra, men sitter med en kalender i den håpløse nfoto-editoren, så jeg vurderer vrake den.

Jeg bestiller med kort ferdig tekst. Skriver en kort hilsen i tillegg til flere, ikke alle. Sendte 60 kort i fjor, og må begrense meg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 15:45   #15
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker optimalprint, har gjort det i mange år.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 21:37   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Wææ, jeg finner ikke igjen kalendere på optimalprint.

Gammel 22-11-16, 23:49   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg forsøker Optimalprint i år. Funnet noen bilder som kan fungere sånn passe. Men det var dyr frakt synes jeg.

Gammel 23-11-16, 00:27   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men det var dyr frakt synes jeg.

Det synes jeg også. Vi bestiller jo bare derfra én gang i året, så jeg kan ikke helt huske hva det har vært tidligere år, men jeg stusset over at frakten var dyr og mener det har pleid å være billigere.

Gammel 23-11-16, 00:42   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har alltid brukt Vistaprint da de har vært så gode på pris, men henger her for tips. Kunne godt tenke meg å bruke noe i Norge. Foretrekker postkortkvalitet og ikke fotopapir.

Skriver julevers, eller det vil si limer inn i layout'en

Gammel 23-11-16, 00:51   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Man kan fint skrive nyttår, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.