Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-15, 08:41   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Mine barn vokser opp i et delvis møblert hjem, her er det mye tomme vegger og kalde gulv. Det skyldes at jeg ikke liker shopping, og aldri finner noe jeg liker.

Kan dere hjelpe meg her litt? Jeg har en veldig glissen spisestuedel som trenger et møbel. Jeg ser for meg en skjenk eller noe, langs veggen til høyre. Helst noe som er lavt nok til at jeg kan sette stearinlys og sånt på den, for å gjøre stuen varmere. Men det må ikke være noe som er for dyrt. Har dere noen tips? Evt noe helt, helt annet som vil være fint. Bildene viser to varianter av spisebordet, hvilken vei det står. Vi liker best å ha det med kortenden mot det lille vinduet, som på bilde nr 2 (neste post).

Noen som kan hjelpe?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (196,7 KB, 232 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 08:42   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Litt mer close up av veggen:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (247,7 KB, 142 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:21   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Du kan gjøre mye med bilder, altså. Så med mindre dere faktisk trenger en skjenk, så hadde jeg heller puttet bilder på veggen. Ellers ville jeg forsøkt å finne noe i samme serie som bordet deres.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:31   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Jeg synes at Jysk har fått en del fine møbler nå. *sjokkert*

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:34   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Jeg tror at det hadde bitt fint med hvite, vegghengte Motana-skap på den lille veggen mot trappa. Montana-skapene er jo ganske dyre, men flere møbelbutikker har fine kopier som kanskje har litt lavere pris.

Et par sånne moduler med skapdører. Da kan du evt ha et bilde på veggen over skapene og samtidig ha plass til lysestaker/blomster

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:35   #6
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Oida - jeg hadde jo ikke trengt å lime inn skapet i full størrelse

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:39   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du kan gjøre mye med bilder, altså. Så med mindre dere faktisk trenger en skjenk, så hadde jeg heller puttet bilder på veggen. Ellers ville jeg forsøkt å finne noe i samme serie som bordet deres.

Ja, det var min tanke også. Det er jo bare fint å ha plass rundt spisestuebordet.

Men hvis dere trenger en sjenk, til mer enn å sette ting på, så syns jeg disse er fine:

Habitat Benjy:





Samt skjenkene til Bolia.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 10:20   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Hvis du liker Montanaskap, men ikke vil betale den prisen, kan du se på Mistral-serien fra danske Hammel. Fine hyller/skap og høy kvalitet til langt lavere pris. Tror du finner det på Bohus.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 10:55   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Det var da svært pent hos deg. Et naturfarget ullteppe under bordet hadde nok gjort det lunere og mer møblert. Det gjelder hos oss også, men tepper under spiseplassen til små barn. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 10:58   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Barna dine vokser i alle fall opp i et ryddig hjem. Det skal de ha. Jeg tenker også at et bilde kunne ha fungert vel så bra.

(jeg liker jo IKEA, så billige møbler kan jeg lett bidra med)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 12:37   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Jeg synes det ser deilig og åpent ut, jeg. :lite hjelpsom:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 12:40   #12
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det ser deilig og åpent ut, jeg. :lite hjelpsom:

Jeg også, i hvert fall ikke glissent. Ellers likte jeg godt sjenken Talluah viste.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 15:35   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Et kult teppe, for eksempel i ikke for tykk ull, hadde vært fint, og "varmet" opp inntrykket mye. Men det er dette med tepper, spisebord og barn som kanskje ikke går helt bra. Jeg har selv kjempelyst på teppe under spisebordet, men har så langt styrt unna.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 17:00   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Tusen takk for innspill! Dette med bilde på veggen er ikke nok, tror jeg. (Dessuten finner jeg bare bilder som koster fra 50k og oppover. ) En av grunnene til at jeg nevner skjenk er at jeg ønsker noe å sette lyslykter, blomstervaser etc på, slik at det ikke er så tomt. Bare det å ha et sted å sette julepynten, lizm. Og da tror jeg ikke en hylle dekker behovet. Men jeg skal tenke på det!

Tusen takk!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 17:30   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

"Finner bare bilder som koster fra 50k og oppover"? Kan det tenkes at du leter på feil sted? Jeg tror jeg aldri har sett et bilde som koster mer enn 500, jeg. Mulig det er jeg som leter på feil sted.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 17:34   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Vi har noen kjempefine vegghengte hyller på kontoret, kom innom og se på dem når vi tar kaffe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 17:51   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Tusen takk for innspill! Dette med bilde på veggen er ikke nok, tror jeg. (Dessuten finner jeg bare bilder som koster fra 50k og oppover. )

Du liker jo litt samme popart som meg. Jeg finner en god del fin plakatkunst på Redbubble, laget av ulike grafiske designere og illustratører. Om man vil ha noe mer i malerigata etterhvert er disse i hvertfall ikke så dyre at det ikke går an å bytte ut.

På Blomqvist kan man gjøre endel kupp, og på ebay finner man noe vintage posters.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 09:30   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Tusen takk for tips, Tally! Det var jo masse kult på Redbubble. Særlig til barnerommene! Har du bestilt derfra? Hvordan tror du det er å bestille på canvas? (Det er lerret, er det ikke?) Blir det fint? Jeg er ikke så glad i bilder med ramme.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 10:14   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Jeg ville hengt noe på veggen, stort, kanskje litt avlangt (høyt) i form.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 10:49   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket møbel skal jeg sette inn?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Tusen takk for tips, Tally! Det var jo masse kult på Redbubble. Særlig til barnerommene! Har du bestilt derfra? Hvordan tror du det er å bestille på canvas? (Det er lerret, er det ikke?) Blir det fint? Jeg er ikke så glad i bilder med ramme.

Jeg har bare bestilt papirplakater og t-skjorter, og de har vært fine i allefall. Canvas er lerret ja. Jeg er ikke så begeistret for grafikk på canvas, men noen av bildene kan nok passe til det også. Det er noen ganske velrennomerte kunstnere og designere som legger ut tingene sine der, så jeg tror det jevnt over er god kvalitet over reproduksjonen, gitt at de har filer i høy oppløsning å jobbe med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no