Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger litt hjelp/forslag til maling av tak, brystpanel og skapdører på kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-07, 23:29   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger litt hjelp/forslag til maling av tak, brystpanel og skapdører på kjøkkenet

Vi har kjøpt hus og jeg vil endre litt på kjøkkenet. Jeg trenger litt hjelp og forslag til farger, da jeg er helt håpløs til å klare å se hva som blir fint/passer osv.

Taket er trehvitt. Dette vil vi ha hvitt, men er usikker på om det bør males eller beises?

Dørene på kjøkkeninnredningen er også trehvitt. Noen av dørene er vitrineskap. Enten skal vi male eller så skifter vi ut dørene. Har hørt om noen som har levert fronter til lakkeringsfirma så de har blitt sprøytelakkert. Dette skal visst bli jevnere enn hvis man maler. Noen som har erfaring med dette?

Og så var det veggene da. Det er brystpanel på litt under halve veggen. Øvre delen er hvit og brystpanelet er trehvitt. Noen som har forslag til farge på vegg og brystpanel?

Legger til at gulvet er i litt mørk laminat.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 00:14   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger litt hjelp/forslag til maling av tak, brystpanel og skapdører på kjøkkene

Jeg hadde malt over og under i samme farge (Vegg/panel). Taket hadde jeg malt hvitt.
Har sett flere kjøkken hvor dørene er sprøytelakkert, og de ble kjempefine.

  Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 08:00   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger litt hjelp/forslag til maling av tak, brystpanel og skapdører på kjøkkene

Jeg ville malt tak og lister i egghvit. Kjøkkeninnredning i en kremfarge. Også ville jeg hatt veggene i fargen latte.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 08:43   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger litt hjelp/forslag til maling av tak, brystpanel og skapdører på kjøkkene

Et vennepar av oss har spraylakkert skapdørene sine og man kan ikke se at de har vært noe annet en hvite altså. Helt jevnt og fint! (og de betalte i overkant av tusen kroner for hele greia!)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no