|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sjampo for fett preteen-hårSnuppa nærmer seg 11 år, og puberteten er i gang. Det ser ut til at hun skal streve mer med uren hud og fett hår enn jeg selv gjorde, så dette er ukjent territorie for meg.
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårEr hun flink nok til aa skylle ut etterpaa. Hvis shampoo eller balsamrester henger igjen, ser det kjapt fett ut. Bare en ide, selvsagt ikke sikkert at dette er skyld i problemet hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårVasker hun det selv? Viktig å få skylt godt og ikke bruke balsam. Unngå sjampo med pleiende egenskaper, kjøp til normalt eller fett hår. Tjæresjampo virker bra på fett hår, men lukter ikke særlig godt, så jeg tipper det ikke er et alternativ, |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårBruker hun balsam? Det kan hjelpe å droppe balsam en periode. Vask håret to ganger med shampo. Og skyll godt, ja.
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårHun vasker det selv, ja. Det har hun gjort i mange år. Men jeg skal minne henne på å skylle det godt, og be henne droppe balsam for å se om det hjelper.
![]() |
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårVaske sjelden. Ofte vasking = fett hår. :btdt:
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hår
Det tror jeg faktisk stemmer bedre på voksenhår som er fett, enn fett preteen/tenåringshår. Har hvertfall jeg sett.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårJeg synes ingenting hjelper. Min er jo like gammel som din, har hatt fett hår lenge. Hun må vaske det annehver dag. Kjøpte en dyr shampoo fra et eller annet nettsted, men synes ikke det ble noe bedre med den enn med butikkshampoo. Hun har langt hår og bruker balsam.
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
Mulig det, jeg prøvde aldri akkurat det tipset da jeg var tenåring så jeg skal ikke si noe sikkert.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårNeutral shampoo. Håret blir helt merkelig den første tiden, men etter en stund hjelper det slik at håret ikke virker like fett.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Nei. Det funker virkelig ikke på tenåringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
Den teknikken brukes forsåvidt allerede, uten at det hjelper. Hun er ikke så himla flink til å vaske håret uten av vi gir beskjed om det.
![]() |
![]() |
#14 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårEldste sliter med det samme og må vaske håret hver dag før han går på skolen.
![]() |
#15 |
Nå også i farger
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårJeg har tre døtre og to av de har hatt og har lignende hår. Det som funker best her er merkelig nok Head&Shoulders med sitron. Det må være den med sitron. Håret holdt lenger og hodebunnen luktet bedre. Jenta mi på 18 år får ikke fett hår lenger, men hun på 11 får det dagen etter vasking. Vi prøver å få til at hun kun vasker håret 2-3 ganger i uka. Hun svetter ikke og trenger sånn sett ikke hårvask oftere, men fett hår er ikke særlig delikat det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nå også i farger
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårJa, og så bruker vi tørrsjampo mellom hårvaskene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårSå lenge man ikke tar balsamen ned i hodebunnen så kan man fint bruke det på langt hår. Jeg vasker riktignok håret mitt hver dag, men når jeg bruker balsam tar jeg det bare i lengden av håret, og aldri i hodebunnen lenger. Det er jo som oftest ikke i hodebunnen flokene er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårMin niåring har tendenser til dette allerede. Hun må ha grundige påminnelser om å vaske med sjampo to runder, og så balsam kun i tuppene, samt skylle ut balsamen skikkelig. Hun har langt, tykt hår og får ikke alltid dette til selv, men nekter plent å få hjelp.
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårVi hadde store problemer med håret til yngstemann. Det var fett og luktet py nesten samme hva. Men så leste jeg et tips her på FP om Defines rensesjampo, og den gjorde virkelig susen.
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Sjampo for fett preteen-hårJeg har forsøke å finne denne rensesjampoen, men finner den ingensteder? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|