Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket frivillig arbeid vil du anbefale?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-15, 22:03   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket frivillig arbeid vil du anbefale?

Har endelig begynt å "få" litt tid igjen. Har i mange år tenkt å drive med frivillig arbeid når barna blir større, og synes det hadde vært greit å høre litt med dere hva dere tenker? Noe dere kan anbefale? Noe dere kan avbefale? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Gammel 07-12-15, 22:07   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket frivillig arbeid vil du anbefale?

Jeg var frivillig i Kirkens Bymisjon i en del år og kommer kok til å gå tilbake dit etterhvert. Jeg likte godt å jobbe ned de som hadde falt utenfor og syns for eksempel det ga meg mye å spise frokost/middag sammen med byens uteliggere. Mye fine folk og sterke historier der.

Gammel 07-12-15, 22:14   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Tja. Min greie er liksom å jobbe med barn og utsatte kvinner, så jeg ville nok valgt noe i den sjangeren. Her i byen har jeg veldig godt inntrykk av Home Start i noen bydeler, Røde Kors sitt arbeid med aktivisering av barn på krisesenter og Norsk Folkehjelps arbeid med minoritetskvinner.

Gammel 08-12-15, 00:18   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber som frivillig hos dyrebeskyttelsen. Fordi jeg jobber med barn og familier i jobben, og har huset fullt selv, trenger jeg et pusterom i hverdagene av og til der jeg ikke trenger å forholde meg til folk hele tiden. At jeg i tillegg er godt over snittet glad i dyr har så klart mye å si for dette valget. Det gir meg uendelig mye tilbake.

Gammel 08-12-15, 00:20   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå vet jeg at røde kors driver et ganske utstrakt arbeid blant flyktninger, jeg har en nabo som er med der.

Jeg hadde nok meldt meg hos kirkens bymisjon tror jeg.

Gammel 08-12-15, 11:25   #6
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Det kommer vel an på hva slags talenter eller kompetanse man har å bidra med, hva man brenner mest for og, som Susse er inne på, hva man eventuelt har nok av på andre arenaer.

Jeg ville for eksempel vært elendig på den typen virksomhet Fluke nevner, men kan sannsynligvis gjøre god nytte for meg som leksehjelper. Det er bare ikke rom for det i agendaen riktig enda.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 11:29   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med på norsktrening med Røde Kors. Det er ganske lavterskel, men hyggelig og en veldig konkret følelse av at man gjør noe nyttig. Og så er det greit for en som er i full jobb og har andre forpliktelser fordi det ikke er sånn at man må komme hver gang. Om man ikke kan en gang er det greit å melde avbud.

Om jeg hadde hatt mer tid og vært mer stabil hadde jeg kanskje valgt Home Start. Jeg synes at det høres ut som et strålende prosjekt for å hjelpe familier som sliter litt til å kunne beholde barn hjemme.

Ellers tenker jeg at leksehjelp hadde vært gøy og vurderer å gå over til det etter hvert.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 13:12   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville valgt Kirkens Bymisjon fordi de gjør så mye flott her i byen i alle fall.

Gammel 08-12-15, 14:27   #9
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Her hos oss er det ikke så mye. Vi har frivillighetssentral gjennom kommunen og Røde Kors. Vi er begge aktive i Rødekors som har ulike avdelinger, her hos oss,hjelpekorps,ungdomsarbeid og omsorg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-15, 22:10   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har smurfet litt rundt på nett etter at jeg laget tråden og blir å delta på Kafe Sammensurium på nyåret. (Håndarbeidskafe i regi av Røde Kors. Hensikten er så vidt jeg skjønner å få norsktrening) Så får jeg se det litt an etterhvert. Jeg tror - som Blå er inne på - at det er greit å være med på noe som man kan melde avbud på av og til, og det er greit å starte i det små.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.