|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Rectify, flere som ser den?Jeg har en softspot for southern gothic og har så vidt begynt å se på denne (4 episoder av første sesong). Jeg liker den godt så langt. Den går sakte, men på en mer interessant måte enn f.eks. Bloodline. Der falt jeg helt av.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?Kort fortalt handler det om Daniel som havnet i isolat på death row som 18-åring, og der har han sittet i 19 år før han slipper ut pga nye bevis. Han er dømt for å ha voldtatt og drept kjæresten sin. Han er ikke frikjent, men saken skal gjenopptas. Han har gått glipp av et helt voksenliv, har ikke hatt fysisk kontakt utover strip searches og fengselsvoldtekter og slipper ut til en familie der moren har giftet seg på nytt og fått en stesønn, søsteren har dedikert mye av sitt liv til å få ham ut og han har fått en ny lillebror som han knapt (aldri?) har møtt.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?
Sett episode 1 nå
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?Denne skal sjekkes ut!
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?Det er uten tvil den beste serien jeg noengang har sett. Sesong tre gikk i usa i høst, ordna meg amerikansk abonnement på Showtime for å få sett den. Fantastisk, dyp og treig serie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?Jeg begynte i natt. Likte veldig godt starten.
![]() |
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?Takk for tips! Den skal jeg sjekke ut.
![]() |
#18 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?Den serien ligger i min liste på Netflix,jeg skal begynne når jeg er ferdig med White Collar, så da abonnerer jeg på denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Rectify, flere som ser den?
Jeg (og samboeren min) likte den veldig godt! Vi likte på en måte stemningen i serien, og den har en slags sånn forventningsfull «ro» og treghet i seg, og jeg liker det minimale fokuset på selve hendelsen (selv om det også irriterer meg litt, fordi jeg blir nysgjerrig
![]() |
|
|