|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du kunst på veggen?En venninne av meg avslørte nettopp at hun hadde brukt 8000 kr. på et maleri hun har på veggen, noe jeg synes var fryktelig dyrt. Den eneste kunsten jeg har på veggen er et bilde malt av en tidligere nabo/venn. Det kan kanskje kalles kunst (jeg synes det er fint!) men jeg fikk det jo gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har bilder av barna, en personlig fødselstavle (www.thebirthposter.com) av Liam, en minneramme med liams første smokk/body, en minibleie og litt annet stæsj. Utover det har jeg et par Doctor Who-bilder. En brodert tardis, og et bilde jeg fikk til bursdagen av Dixie. Jeg har også ett maleri av Knut Hamsuns hus, malt av min kjære mormor.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg syns det er viktig å bruke penger på noe man liker å se på hver dag. Vi har en salig blanding av vintageplakater, tengninger av semikjente tegneseriekunstnere, trykk av semikjente undergrunnskunstnere, noe kunst av mer kjente kunstnere, noen trykk av totalt ukjente kunstnere, noen foto vi har tatt selv og noen verk mannen min som er designer har laget.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Nei, men det er fordi kunst i form av bilder, malerier og skulpturer ikke gir meg noe. Om folk får samme opplevelse av den type kunst som jeg får av musikk og dans, så forstår jeg lett hvorfor folk bruker mange tusen kroner på det.
![]() |
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har du kunst på veggen?
Jeg er litt her, merker jeg. Det er ganske mange ting jeg synes det er rarere å bruke 8000 på enn et kunst man virkelig liker og ønsker seg, og man kan jo også argumentere med at kunst er mer varig glede enn f. eks en storbyferie. Men dersom jeg hadde hatt 8000 på å bruke på hva som helst, er jeg usikker på om jeg hadde kjøpt kunst, altså. Da måtte det vært noe jeg virkelig falt pladask for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?
Jeg synes ikke 8000 var noen upris akkurat. Jeg har et par bilder jeg går og sjesser på, som vi sier her. som sikkert koster deromkring.
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har kunst på stua.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, vi har en billedkunstner i familien og har flere bilder av henne blant annet. Jeg ville prioritert kunst om jeg hadde muligheten og syns ikke 8000 er avskrekkende mye. Mannen min er en god fotograf så vi har en del fotografier av han også. Han er forøvrig mye mer opptatt av hva som skal opp på veggen enn meg.
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, og enda mer i boden som jeg spekulerer på hvor jeg skal henge. Alt er arvet, så det er ikke alt jeg liker like godt.
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg har ett bilde av en lokal kunstner. Resten fra IKEA og ungene, og noen arvegreier som sikkert ikke er verdt noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jepp, klart jeg har kunst på veggen. Noen reproduksjoner/plakater/trykk og noe "ordentlig" kunst. Kjøpt direkte hos et par kunstnere og noe på gallerier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Jeg/vi finnes ikke kunstinteresserte, så vi har ingen kust på veggene. Vi har ikke bilder på veggene heller, kun hyller. På hyllene står litt nips og konfirmasjonsbilder av (mine) tantebarn, og det er vel de eneste bildene vi har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har kunst i varierende prisklasse på veggene (kjøpt og fått). Vi har også kunst i boden... Jeg synes det er viktig å ha det fint rundt meg og da er det å ha noe på veggene viktig. 8000 er ikke mye for et stort bilde, men skulle jeg brukt det på et bilde, måtte jeg vite at jeg kom til å like bildet lenge og ha et bra sted å henge det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har et oljemaleri og noen litografier. Ellers så har vi (les jeg) noen keramiske skulpturer rundtomkring i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, det har vi. Bildene vi har oppe er i hovedsak kunst (de fleste(?) har vi tilegnet oss via medlemsskap i kunstforeninger). Jeg syns ikke 8 000 kr er avskrekkende mye å bruke på kunstverk, nei, men det er mer enn det vi kunne ha prioritert å bruke per se selv om det ene kunstverket vi har nok ligger på rundt den summen i dag (ikke kjøpt for det). Jeg har et par kunstnere jeg veldig gjerne ønsker å tilføye (mer) av når den tid kommer at vi får råd til å bruke det det koster, men enn så lenge er det andre ting som kommer først i prioriteringslisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, vi har både kunst og IKEA på veggen, og lever godt med det.
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Vi har to "ordentlige" kunstverk, begge var bryllupsgave. Det eine liker eg veldig godt. I tillegg har vi nokre trykk og litografier, eit kjøpt, resten gaver. Eg fekk nyleg ei gåve på 10.000 av ei bestemor, som eg planlegg å kjøpe kunst for. For meg er det å ha noko fint på veggen høgt prioritert, men framleis på luksuskontoen. Men heller kunst enn ferie.
![]() |
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja, det har vi. Noe er fått i gave, noe er kjøpt selv og jeg er veldig glad i det meste av det vi har på veggen. Ikke alt som er like dyrt, men at vi har enkeltbilder til den prisen der er jeg ikke i tvil om.
![]() |
#20 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Har du kunst på veggen?Ja. Vi brukte kanskje titusen på to bilder i Oslo engang. Og så har vi kjøpt reproduksjoner i museum, og vi har fått noe av arbeidsgivere.
![]() |
|
|