|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Aldri mer grønn gelé!Er dere klar over at Freia har sluttet å produsere grønn gelé? Jeg har lett etter det i utallige butikker, og måtte til slutt spørre Freia. Og joda, det er over. Selve symbolet på åttitallsbursdager, den grønne geleen med ubestemmelig smak, finnes ikke lenger. Regnbuegele blir aldri det samme igjen. Det er helt forferdelig tragisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Blande blå og gul - kan fungere?
![]() |
#3 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Men hvorfor???
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Jeg lurer også på hvorfor. Hvis akkurat én gelétype skulle forsvinne burde det heller være den giftigblå typen.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Lavt salg, helt sikkert. Og så har en kjede tatt den ut, 30% av distribusjonen borte, da blir kalkylen på det ene produktet negativ.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Eller kjøp en av disse fun light saftene som er enten grønn eller gul, ha i litt grønn konditorfarge, vann etter smak, en passe mengde gelatin og presto |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Men vet dere hvor enkelt det er å lage grønn gelè selv? Og da får man bestemt smaken slik at den blir god og ikke syntetisk ubestemmelig.
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!
Oppskrift?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!
Kok opp frukt/bær i vann, jeg bruker enten sitron, appelsin, mandarin eller pasjonsfrukt. Sil for å få klar væske. Kok opp med sukker og ha i bløtte gelatinplater eller gelatinpulver og evt farge du ønsker.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Fortvil ikke, i butikker som selger amerikanske varer har de grønn Jello. Her, f eks: http://shop.trunken.no/products/jell-o2-sugerfree
![]() |
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Det ligger en grønn gele med kiwismak på hjemmesiden? Er den gått ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Jeg legger 10 gelatinplater i kaldt vann. Koker opp 3 dl vann i vannkokeren. Når gelatinplatene er myke legger jeg dem i det varme vannet. Når de er oppløst har jeg oppi 4 dl kaldt vann og 3 dl saft. Så tilsetter jeg ønsket farge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: Aldri mer grønn gelé!Jaså, kapitalisme har sin pris...? Moahaha!
![]() |
|
|