Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

O mateksperter, demerarasukker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-15, 13:43   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

O mateksperter, demerarasukker?

Det ble med en pose demerarasukker hjem. Hvis jeg skal brune den til karamell, må jeg ta noen forhåndsregler? Smelter den ved lavere temperatur enn hvitt sukker? Siden den er brun, er det ikke så lett å se når den er ferdig.

Bør jeg heller bruke hvitt sukker?

Kan demerarasukker erstatte hvitt sukker i alle oppskrifter, eller er det noen hvor demerarasukker er direkte uegnet?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-15, 17:09   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: O mateksperter, demerarasukker?

Demerarasukker kommer jo med mye større krystaller enn i vanlig, så man kan ikke bytte det ut i f.eks. noen typer bakst (særlig kaker) fordi det da ikke vil bli like jevnt. Dessuten smaker demerara annerledes enn hvitt sukker. Jeg kjenner forskjell og liker smaken av det, men jeg vet at noen ikke liker det. I kaker skal det jo være veldig presist, så da foretrekker jeg faktisk sukker som er helt finkornet (Tate & Lyle). Min erfaring er at det gir enda bedre resultat.

Det er ikke store forskjeller utover det, det smelter kanskje litt tregere enn finere sukker, men det er jo det samme og du ser godt når den er ferdig, fordi demerara også endrer farge når det karamelliseres.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.