Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg leter etter den optimale kofferten!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-15, 11:56   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leter etter den optimale kofferten!

Og den skal ...
-være i mellomstørrelse
-være solid
-være funksjonell med hensyn til rominndeling osv.
-trille lett og ha håndtak som er enkelt å ta opp og ned (passe en med dårlig rygg)

Jeg vil gjerne at kofferten skal vare en stund, og jeg betaler gjerne litt ekstra for å få få den jeg leter etter.

Har du en å anbefale meg?

Gammel 30-12-15, 12:39   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg leter etter den optimale kofferten!

Jeg er veldig glad i vår nye fra samsonite. Vi har den ganske stor men de finnes i flere størrelser.

https://www.flust.no/sport-og-fritid...er-69cm79-ltr/

Et åpent rom og et som er helt lukket med glidelås.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 15:57   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også to av de isolde henviser til, og de anbefales

Gammel 30-12-15, 13:12   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den som Isolde lenker til, og er veldig fornøyd. Den har også lav egenvekt, sånn relativt sett, og det betyr noe ifht flyreiser osv - at vektgrensen ikke blir spist opp av koffert.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 15:36   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg også ny koffert, og gjerne en med fire hjul. Men de står jo ikke i ro! Jeg reiser lite med fly, men mer med tog. Da er det utrolig kjipt å ha kofferter som er på vandring hver gang toget krenger. Finnes det noen man kan låse hjulene på? Og er de ikke veldig sårbare for å bli knekket av når de hives inn og ut av fly?

Gammel 30-12-15, 16:06   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kofferter i hardplast fra Samsonite med to hjul. De oppleves som mer stabile og robuste enn de med fire, dessuten syns jeg nesten det er lettere å trille. (Har andre med 4 hjul, men syns de kan være klønete å trille om underlaget ikke helt jevnt.)
Jeg foretrekker at kofferten jeg sender er i hardplast fremfor stoff, innbiller meg at det beskytter innholdet litt bedre, om det stemmer aner jeg ikke.
Denne typen, men tror våre er større.
http://www.miinto.no/p-526992-koffer...-75-vivid-blue

-Pippi

Sist redigert av Robyn : 30-12-15 kl 16:12.
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 16:43   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg anbefaler samsonite cosmolite spinner. Dyr, men veldig lett koffert.

Gammel 30-12-15, 17:00   #8
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Har denne: http://www.koffertkompaniet.no/produ...lley-iata-slv2
Dyr men kvalitetsfølelse av en annen verden. Får den med fire hjul også og flere størrelser. Anbefales.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 18:29   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men 7400 for en kabinkoffert?! Som ikke engang trenger å tåle å stappes i lasterommet?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 18:56   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg anbefaler samsonite cosmolite spinner. Dyr, men veldig lett koffert.

Jepp, det var den jeg også skulle inn og foreslå
https://www.flust.no/sport-og-fritid...r-144ltr86-cm/

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 22:32   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Signerer for Samsonite Cosmolite spinner. Utrolig fin koffert.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 17:17   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Gammel 03-01-16, 20:18   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville i hvert fall valgt stående med fire hjul, og så lett materiale du får innenfor prissegmentet. Også et kjent merke, jeg har sverget til Samsonite helt siden jeg halte min første Carlton gjennom Fornebu til gaten en gang på nittitallet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:29   #14
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler den samme som Isolde. Synes Samsonite har gode og holdbare kofferter. Vi vurder å kjøpe et par til i ulike størrelser og går nok for de samme.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:31   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Hm, interessant at så mange av dere anbefaler Samsonite. Alle i familien har Samsonitekofferter bortsett fra meg som har en gammel fra Travelpro. Jeg synes min har holdt veldig lenge i forhold til de andres. Nå er det sikkert billigere varianter av Samsonite også, da. De har neppe de dyreste variantene.

Gammel 04-01-16, 21:53   #16
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hm, interessant at så mange av dere anbefaler Samsonite. Alle i familien har Samsonitekofferter bortsett fra meg som har en gammel fra Travelpro. Jeg synes min har holdt veldig lenge i forhold til de andres. Nå er det sikkert billigere varianter av Samsonite også, da. De har neppe de dyreste variantene.

Jeg har fortsatt min travelpro kjøpt i 1993 eller 94. Den har reist mye og holder fortsatt koken.

Gammel 05-01-16, 19:57   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg har fortsatt min travelpro kjøpt i 1993 eller 94. Den har reist mye og holder fortsatt koken.

Oi, da er den enda eldre enn min. Selges de i Norge fremdeles, tro?

Gammel 03-01-16, 21:38   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en Samsonite nå, kjøpt på outlet i USA. Den har fire hjul om jeg ikke husker feil.

Før den hadde jeg en Delsey. Var veldig, veldig fornøyd med den også. Den overlevde tur etter tur over atlanteren da jeg bodde i USA (8 år), men mistet plutselig et hjul da jeg fløy til Lisboa.

Gammel 04-01-16, 10:31   #19
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Jeg har en Samsonite Aeris spinner, og elsker den masse. Eneste er at den kan være trælete på flater med mye grus, løv etc siden dette ofte setter seg fast i hjulene. Men som regel triller man jo kofferten på asfalt eller innendørs, og da er den gull. Har delevegg med glidelås mellom rommene, og så fulgte det med skopose, dresspose og et håndkle (!). Har sånn spesiallås som tollvesenet i USA krever hvis de skal sjekke bagasjen. Og så får man dem i litt spreke farger så den er lett å kjenne igjen på rullebåndet.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 12:48   #20
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Forresten har Aftenposten en test i dag:
http://www.aftenposten.no/reise/Test...t-662055_1.snd

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.