|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Siden jeg uansett skal være hjemme med de 3 ungene i hele sommerferien har jeg lyst til å reise nedover til Kypros i begynnelsen av juli og så hjem i begynnelsen av august. Da kan mannen komme nedover når vi har vært der et par uker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Faren min har hus på Kreta og vi har vært der i 3,5 uke om sommeren. Vi får det til å funke helt fint.
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Hotell i så lang tid ville jeg aldri orket, men en så stor leilighet blir noe helt annet. Dere blir jo ikke gående oppå hverandre der. Jeg tror ikke det gjør stor forskjell på følelsen av varme om dere er der i to eller fire uker. Spørsmålet er om dere har nok å gjøre eller om dere kommer til å kjede dere og ungene ender med å egle på hverandre og sånn. Det høres jo ut som om du har en plan da og at dere vil kunne fylle tida, så da bør det jo gå helt fint.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Hadde ikke vært noe problem. Dere venner dere til varmen, og den takler dere bare bedre jo lenger dere er der. Hadde jeg hatt den muligheten så hadde jeg ikke vært i tvil engang at jeg hadde reist. Høres utrolig deilig ut å kunne ha muligheten. Flybillettene koster jo det samme uansett om dere reiser 2 eller 4 uker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Det hadde vi glatt gjort. Vi tar en lang pause fra sola midt på dagen, spiser i leiligheten, slumrer og leser for ikke å bli varm og lei.
|
|
|
|
#6 |
|
Trøtt
|
Re: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Null problem. Jeg var med jentene mine i sør spania i 4 uker den sommeren jeg hadde perm med tvinsa, og mannen var der i 10 dager. Det var bare deilig. Man vender seg til varmen, og så lenge det er leilighet med kjøkkenmulighet tror jeg smdet kan bli kjempefint for dere!
|
|
|
#7 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Det går helt sikkert bra.
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Nei. Ikke noe problem. Vi reiser (som regel) alltid i 4 uker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Med egen leilighet tenker jeg det bare er deilig, så sant ikke barna er av typen som vil kjede seg ved å være et sted så lenge.
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Det hadde jeg ikke sett på som noe problem. Med leilighet og basseng går det fint |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Det hørtes bare fantastisk ut. Fordelen når man har egen leilighet og så god tid, er at man ikke føler man må utnytte hver eneste soltime. Man kan trekke seg tilbake på den varmeste tiden av dagen.
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Jeg tror barn takler det fint med tilgang på basseng
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Jeg hadde i alle fall ikke hatt problemer med det!
|
|
|
#14 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Hadde ikke nølt!! Høres vidunderlig ut!
|
|
|
#15 |
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Tror jeg satser på at jeg har rett og de feil. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Høres fint ut synes jeg. Ta en lang innepause midt på dagen, og kos dere ute morgen og ettermiddag/kveld. Akkurat som de innfødte. Kjøp inn stort med taxi en gang eller to. Det eneste som hadde stresset meg litt er hva dere gjør hvis du blir syk.. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Det høres helt topp ut syns jeg!
|
|
|
#18 |
|
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?
Det har jeg ikke tenkt så mye på. Vi har god reiseforsikring iallefall og jeg vet at mine foreldre kjenner enkelte av naboene godt. Blir jeg alvorlig syk må jo bare mannen eller noen andre komme nedover. Og blir jeg bare litt syk får vi heller ta det litt roligere. Ungene blir 7, 9 og 12 i år, så de er ikke bittesmå lenger. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Ikke galskap i det hele tatt, i hvert fall om sommerens vær blir en reprise på fjorårets sommervær. Da er det knallfornuftig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?Med så store barn er det lettere, ja. Og at dere bor i leilighet. Jeg ble skikkelig slått ut av omgangssyke på et lite hotellrom for noen år siden. Da reiste jeg alene med to barn på 8 og 13. De var heldigvis store nok til å greie seg endel på egenhånd, fordi jeg var totalt slått ut og nærmest bodde på badet. Hadde vært ganske kjedelig med barn sim var yngre. |
|
|
|
![]() |
|
|