Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-16, 16:47   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?

Siden jeg uansett skal være hjemme med de 3 ungene i hele sommerferien har jeg lyst til å reise nedover til Kypros i begynnelsen av juli og så hjem i begynnelsen av august. Da kan mannen komme nedover når vi har vært der et par uker.

Vi har tilgang på leilighet gratis, for mine foreldre reiser aldri i skolens ferier. Der er det 3 soverom med dobbeltseng, 2 bad, stor stue og velutstyrt kjøkken. I tillegg har vi en stor takterrasse med grill og solsenger. Alle leilighetene der deler på et basseng, men vi hadde det nesten for oss selv i fjor når vi dro. Dermed føler jeg at jeg lett kan være der sammen med barna uten å måtte dra på lange utflukter så lenge jeg passer på at vi har litt spill og filmer til kveldene. Og så heller finne på litt mer når vi er to voksne.

Men så har jeg enkelte familiemedlemmer som mener at det er alt for lenge på denne tiden av året når det er så varmt. Jeg har jo vært både på Kypros og kreta i juli, så vet at det blir varmt. Men da har vi bare vært i 2 uker.

Er det så stor forskjell? Eller blir man bare mer vant til varmen etter hvert? Personlig syns jeg ikke det er så plagsomt med varme så lenge man har kald drikke og god solkrem. Men vil ungene takle det?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 16:56   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?

Faren min har hus på Kreta og vi har vært der i 3,5 uke om sommeren. Vi får det til å funke helt fint.

Gammel 02-01-16, 17:01   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hotell i så lang tid ville jeg aldri orket, men en så stor leilighet blir noe helt annet. Dere blir jo ikke gående oppå hverandre der. Jeg tror ikke det gjør stor forskjell på følelsen av varme om dere er der i to eller fire uker. Spørsmålet er om dere har nok å gjøre eller om dere kommer til å kjede dere og ungene ender med å egle på hverandre og sånn. Det høres jo ut som om du har en plan da og at dere vil kunne fylle tida, så da bør det jo gå helt fint.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 17:06   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke vært noe problem. Dere venner dere til varmen, og den takler dere bare bedre jo lenger dere er der. Hadde jeg hatt den muligheten så hadde jeg ikke vært i tvil engang at jeg hadde reist. Høres utrolig deilig ut å kunne ha muligheten. Flybillettene koster jo det samme uansett om dere reiser 2 eller 4 uker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 17:15   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det hadde vi glatt gjort. Vi tar en lang pause fra sola midt på dagen, spiser i leiligheten, slumrer og leser for ikke å bli varm og lei.

Gammel 02-01-16, 17:19   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Helt galskap å være 4 uker på Kypros i juli?

Null problem. Jeg var med jentene mine i sør spania i 4 uker den sommeren jeg hadde perm med tvinsa, og mannen var der i 10 dager. Det var bare deilig. Man vender seg til varmen, og så lenge det er leilighet med kjøkkenmulighet tror jeg smdet kan bli kjempefint for dere!

Gammel 02-01-16, 17:20   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det går helt sikkert bra.
Jeg har vært på Skiathos 2 uker i august, og ja det var varmt med 37 grader midt på dagen, men da slappet vi av på stranden eller i leiligheten.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 17:26   #8
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Ikke noe problem. Vi reiser (som regel) alltid i 4 uker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 17:29   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Med egen leilighet tenker jeg det bare er deilig, så sant ikke barna er av typen som vil kjede seg ved å være et sted så lenge.

Gammel 02-01-16, 17:29   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det hadde jeg ikke sett på som noe problem. Med leilighet og basseng går det fint

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 17:36   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes bare fantastisk ut. Fordelen når man har egen leilighet og så god tid, er at man ikke føler man må utnytte hver eneste soltime. Man kan trekke seg tilbake på den varmeste tiden av dagen.

Gammel 02-01-16, 17:44   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror barn takler det fint med tilgang på basseng
Personlig er 4 uker i syden alt for lenge for meg, jeg synes to uker er litt lenge og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 18:11   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde i alle fall ikke hatt problemer med det!

Gammel 02-01-16, 18:35   #14
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde ikke nølt!! Høres vidunderlig ut!

Gammel 02-01-16, 18:50   #15
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror jeg satser på at jeg har rett og de feil.

At ungene går på veggene skjer her hjemme også i sommerferien. Og for min del høres det bedre ut at de gjør det et sted som er godt og varmt. Etter vi kom hjem i sommer var det bortimot bare kaldt og vått resten av sommeren og jeg ønsket meg tilbake. Vi tar med nettbrett, spill og bøker tenker jeg. Og det er et fantastisk grønnsaksmarked i gåavstand, så jeg har lyst å teste ut endel ting som vi ikke så lett får tak i her hjemme.

Det som nok blir litt mer stress uten mannen er å få kjøpt inn vanndunker. Men går vel an å spandere på meg en drosje fra butikken. Jeg nekter å ha leiebil på venstrekjørte veier.

Gammel 02-01-16, 18:57   #16
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres fint ut synes jeg. Ta en lang innepause midt på dagen, og kos dere ute morgen og ettermiddag/kveld. Akkurat som de innfødte. Kjøp inn stort med taxi en gang eller to. Det eneste som hadde stresset meg litt er hva dere gjør hvis du blir syk..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 19:03   #17
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det høres helt topp ut syns jeg!

Gammel 02-01-16, 19:07   #18
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Det eneste som hadde stresset meg litt er hva dere gjør hvis du blir syk..

Det har jeg ikke tenkt så mye på. Vi har god reiseforsikring iallefall og jeg vet at mine foreldre kjenner enkelte av naboene godt. Blir jeg alvorlig syk må jo bare mannen eller noen andre komme nedover. Og blir jeg bare litt syk får vi heller ta det litt roligere. Ungene blir 7, 9 og 12 i år, så de er ikke bittesmå lenger.

Gammel 02-01-16, 19:45   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ikke galskap i det hele tatt, i hvert fall om sommerens vær blir en reprise på fjorårets sommervær. Da er det knallfornuftig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 19:47   #20
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med så store barn er det lettere, ja. Og at dere bor i leilighet. Jeg ble skikkelig slått ut av omgangssyke på et lite hotellrom for noen år siden. Da reiste jeg alene med to barn på 8 og 13. De var heldigvis store nok til å greie seg endel på egenhånd, fordi jeg var totalt slått ut og nærmest bodde på badet. Hadde vært ganske kjedelig med barn sim var yngre.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.