Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg om brødbokser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-16, 10:48   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Lær meg om brødbokser

Jeg fikk brødboks til jul. Det har jeg aldri hatt før. Så derfor lurer jeg på:

-Skal brødet ligge inni papirposen oppi boksen, eller utenfor?
-Hvis jeg skjærer opp brødet på butikken, skal det da ligge i plastpose eller ikke?
-Hvis jeg baker selv, skal jeg pakke inn brødet i noe?
-Det er et sånt luftehull på boksen som kan være enten lukket eller åpent, skal det være åpent? Litt eller helt i såfall?

Dette er vanskelige greier.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 10:59   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om brødbokser

Jeg pakker ikke brødet inn i noe som helst, bare legger det rett i boksen.

Hvis det ligger i papirpose synes jeg det blir ekkelt. Papiret litt fuktig, og brødet blir seigt. Oppskåret fra butikken lar jeg ligge i plasten, inni brødboksen, mest for å holde det noenlunde på plass, når ungene tar seg mat etter skolen. Ellers blir alt liggende i en stor dunge.

Jeg har Bodum brødboks med luftehull. Jeg har det litt åpent, for jeg liker sprø skorpe, og har en liten ide om at skorpa tørker litt hvis det er luftehull. Men jeg vet egentlig ikke noe om det, så jeg bare gjetter. Mannen lukker igjen luftehullet.

Gammel 07-01-16, 12:58   #3
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi har brødtekst av metall og har aldri brødet i plastpose. Vi skjærer det opp i butikk og lar det ligge i papirposen sin i brødboksen også. Om det er litt lufting så holder skorpen seg hardere litt lengre. Uten lufting (og i plastpose) så blir skorpen på brødet mykt og brødet ikke så mykt synes jeg.

Gammel 07-01-16, 13:05   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar!

Uten plast, med lufting altså. Det er den fra Bodum jeg har også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:16   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også den fra Bodum, og legger bare brødet rett i boksen (jeg baker brød selv). Brødboksen vår står i kjølerommet da.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.