|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg synes det er utrolig vanskelig å svare på dette. Det er enkelt å si hvilke poster jeg synes er de viktigste, men da jeg skal fjerne penger blir det verre. Det som er uvesentlig for meg betyr sysselsetting og engasjement for andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg ville gitt incentiver til små og mellomstore bedrifter i form av skattelette og ikke minst mindre byråktrati/skjema. Mer midler til utdanning og forskning. Helse ville jeg holdt der det er, men når jeg først kan bestemme statsbudsjettet så gjør jeg også noen nødvendige lovendringer for å få fart på utviklingen av Helsenettet. Kultur og forsvar uendret. Lavere bensinavgift, lavere avgiftsbelastning på eierskap av motorkjøretøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettet
Finens det noe annet sted en i de aller største storbyene en godt kollektivtilbud?
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetHvis jeg hadde noen form for makt og myndighet ville jeg ha fjernet fylkeskommunen med alle dens utgifter tvert. I tillegg ville jeg ha hatt en gjennomgan av alle statlige råd, utvalg, departementer og det nå heter. Finnes det supperåd så burde de bort. Pengene må ut i kommunene der de kommer folk flest til gode.
![]() |
#6 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg ville gitt mer til utdanning... både til læringsressurser i skolen og til stipendier og studentboliger for studenter i høyere utdanning. Kommunene måtte også fått mer å rutte med... ja og så ville jeg skilt stat og kirke (som HP |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetMer til fjernvarme. Ingenting til vindmøller.
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg ville satt litt ned på kultur og forsvar. Jeg ville øket tilskuddet til helse, og øremerket en god del penger til utbygging av omsorgsboliger og psykiatri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg skulle ha fjernet NRK lisensen og latt den blitt reklamefinansiert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetHvor skulle du få penger fra da Macy?
![]() |
#11 |
håpløs
![]() |
Veldig enig i dette
![]() |
#12 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetFjerne kontantstøtten og brukt penga på full barnehagedekning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJeg ville hentet pengene fra oljefondet. Jeg forstår ikke hvorfor renten |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
Jeg er ikke sikker på om jeg orker, men jeg prøver:
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Og da fikk han som fortjent, suppegjøk som han er!
Og er det noen som fortjener høyere lønninger i Norge, så er det i hvert fall helsepersonell!! (I tillegg til lærere og politi)
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
Nuvel. Om en kirurg tjener 800 000 i stedet for 600 000 så er vel ikke det noe jeg vil gå i demonstrasjonstog for akkurat....
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetDersom vi kutter kulturstøtte vil de færreste av oss ha råd til å gå på kino, låne bøker på biblioteket. For ikke å snakke om at museum og kulturvern vil råtne bort på få år, eller hva det vil koste å gå på teater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettetJa, den ville vel heller ikke gjort seg så bra på Stortingets talestol...
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() |
|
|