|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Vi har hatt et motley crew av espressokopper, problemet er at ingen av dem er særlig gode. De er relativt tynne og åpne, og kaffen mister derfor varmen fort om man ikke heller den innpå i en jafs. Vi liker å nyte espressoen.
|
|
|
#2 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Jeg har ikke prøvd de, men Enso espressokopper fra Aida er vel litt i samme stil? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Tulip var veldig fin!
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Ja, ikke sant? Jeg så dem på Culina, og mener den kom i ulike størrelser.
Jeg ser for meg at det går an å steame melk i den kannen også, men det funker kanskje dårlig å helle fra den fordi skummet vil sette seg fast i tuten.
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Men man SKAL jo drikke espressoen i mer eller mindre en jafs, ikke nyte den lenge. Om man vil holde paa varmen litt lenger, skal man varme koppene med damp. Noen espressomaskiner har plass til aa sette dem överst. Eller man kan bruke varmt vann i den först som saa helles ut rett för man har i kaffen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Jada, vi har både varmehylle og damp. Men nå var det nå engang ikke det jeg spurte om.
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Jeg fikk 4 av disse i gave fra min venninne fra København sist hun var på besøk: http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=96974
|
|
|
#9 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Disse fra bodum er dobbeltveggede og holder lenge på varmen. Finnes også i en versjon med hank.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Takk, de fra Bodum var fine. Jeg har tekrus i samme greie.
|
|
|
#11 |
|
Permakulturell
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Vi har kjøpt våre kopper fra Temperato (merke IPA fra Italia). Veldig fornøyd - har hatt de i ca. 12 år nå.
|
|
|
#12 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Vi har disse, og er veldig happy med dem. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Illy koppene får du uten logo, de har serier i limited edition, mine er hvite med blått uten logo. Du får de på kaffebutikken på Majorstua, den gamle som lå på hjørnet i krysset og som er flyttet lenge inn.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?
Det er de vi også har. Og ikke er superfornøyd med. Hanken har gått på et par.
|
|
|
#15 |
|
Curlingkone
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Vi har billige fra living. Kjøpt for flere år siden. Litt tykt krusmateriale, hvite uten hank av typen som liknet på krøllet plastkrus.
|
|
|
#16 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha, da så. Våre har fremdeles hank etter mange års bruk, men vi er ikke så ivrige på espressoen da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Ellers liker vi dem altså. Det er ikke slik at vi syns de må holde på varmen evigheter, men sånn at det får an å ta på seg sko og ta den med ut på verandaen før den er lunka. Jeg liker godt den tulipanshapen, også liker jeg de klassiske, små italienske, i kjempetykk porselen, med alt for liten hank.
|
|
|
#18 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Jeg liker espressokoppene til pure http://www.tafelvanamandine.be/colle...scale-naessens |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Re: Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?
Jeg skulle til å anbefale disse. Jeg har dette serviset, har ikke espressokoppen men 18cl koppen til lungo og kruset til presskannekaffe. Liker serien godt.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kafficionados og espressoelskere - hva er de beste espressokoppene?Vi har noen sånne i friske farger som står stablet i et stativ, de er slett ikke så ille. De har blitt solgt typisk på Designtorget og lignende.
|
![]() |
|
|