Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-16, 23:18   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Skal ha et dobbelt pax skap i gangen, har tenkt på det lenge. Det jeg vet er at det skal være hvitt. Skal ha sengetøy på en side (det er i alle fall planen), i alle fall halve siden og luer, votter osv i den andre (den laveste siden). Tror jeg går for kurver nederst, men så tror jeg jeg vil ha hylleplater i resten. Eller? Hva vil fungere best?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 23:33   #2
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal ha et dobbelt pax skap i gangen, har tenkt på det lenge. Det jeg vet er at det skal være hvitt. Skal ha sengetøy på en side (det er i alle fall planen), i alle fall halve siden og luer, votter osv i den andre (den laveste siden). Tror jeg går for kurver nederst, men så tror jeg jeg vil ha hylleplater i resten. Eller? Hva vil fungere best?

Jeg ville hatt ett skap på 1 meter med hyller i øverste halvdel til sengetøy og med skuffer i nederste halvdel til luer, skjerf og votter. Elsker treskuffene til pax, foretrekker dem helt klart fremfor trådkurvene.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 23:39   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Liker ikke trådkurvene. Barna har dem siden de stod der da huset ble kjøpt. Da går jeg heller for trekurvene. Er det lett å få bestilt alt dette på nettet eller må jeg virkelig innom Ikea? Har planlagt at de skal få levere nemlig.......så om alt kan bestilles på nett er det greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 03:52   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Vi fikk kjøkkenet vårt pluss en del Pax-greier levert (riktignok før IKEA fikk nettbutikk og bare hadde vanlig hjemkjøring, men er vel det du skal ha nå og). Det var uproblematisk.

Vi har 50 cm skap med trådkurver og 100 cm skap med garderobestang pluss trådkurver nederst i gangen vår, og er det en ting jeg angrer på, så er det de kurvene nederst i dobbelskapet. Jeg har aldri begge dørene åpne samtidig, som jo må til for å trekke ut kurvene, så den plassen er dårlig utnytta. Vurderer å montere skillevegg nederst for å kunne ha enkeltskuffer i stedet, da hadde vi brukt dem mer. Nå er det bare fravokste sko der, men trenger egentlig mer plass til ungenes turutstyr...

50 cm trådkurv fungerer greit for oss, men skjønner at folk heller vil ha de uttrekkbare treskuffene.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 07:18   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Kan hende jeg drar ut til Ikea en tur og ser og får bestilt da, så kan jeg se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 08:07   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pax skap - hvilket skal jeg ha?

Opp til skulderhøyde vil du ha skuffer. Ikke trådskuffer, men de i tre. Over skulderhøyde vil du ha vanlige hyller og på de hyllene plasserer du bokser som du kan putte ting oppi. Da utnytter du plassen klart best.

Vi har 2 meter pax i gangen vår, og har garderobestang og skouttrekkshylle i den ene meteren og så har vi treskuffer i den andre. Vi har skyvedør, for ellers ville vi ikke hatt mulighet til å passere i gangen når skapdørene stod åpne. På grunn av en nedforing i taket har vi "bare" 2 meter høye skap i gangen. Oppå der har vi flere av de boksene jeg omtaler. På soverommene har vi også pax, men da i høyden 2,4 m (mener jeg det er). Ungene har skyvedører med helfigurspeil, mens jeg har vanlige dører.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no