Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Crock pot slow-cooker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-16, 22:48   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Crock pot slow-cooker

Er det noen her inne som har prøvd Crock pot (eller lignende)?
Fortell!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 22:55   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Crock pot slow-cooker

Bruker den til gryteretter og til å koke kraft. Enkelt og greit, maten lager seg selv; blir alltid mørt og godt kjøtt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 23:08   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg hadde en dag jeg bodde i USA. Laget chili con carne i den, stek, gryteretter, supper mm.

Gammel 19-01-16, 00:52   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, jeg hadde en dag jeg bodde i USA. Laget chili con carne i den, stek, gryteretter, supper mm.

Skal si du var effektiv den dagen.

Gammel 19-01-16, 01:08   #5
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en, bruker den til langkokt grøt og gryteretter. Kan ikke si den er kjempemye i bruk, for den er litt for stor. Men fin til når vi skal ha familieselskaper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 01:19   #6
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en slow cooker, og den blir brukt hver uke. Masse gode oppskrifter på nettet. Kan lage alt i den fra middager, kaker, snop, brød osv. Fantastisk!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 08:37   #7
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Må man fylle opp en crockpot, eller gjør det ikke noe om den er litt stor?

Jeg ser at den som har timer og sånn, den er større. Er det mest det at den tar større plass på benken som er dumt?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 09:06   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en, burde være flinkere å bruke den, men hiver stadig kjøtt oppi til "mørning" når jeg er på jobb.

En svineknoke f.eks. Sett den på om morgenen og når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg bare dra fra hverandre kjøttet og koke lapskausgrønnsaker i ei gryte, ha kjøttet i og vips, ferdig lapskaus med kjøtt på en snipp snare.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 09:08   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Serafin: Det anbefales å fylle opp minst 2/3. Fungerer med 1/2 også. Vår er 5,7 liter perfekt til selskap eller til 2-3 middager.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 09:50   #10
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Var denne jeg så de hadde inne på elkjøp her. http://www.elkjop.no/product/hjem-og...-cooker-201009

Den var 4,7 l.

Jeg vurderer det veldig sterkt, så sitter og ser på pinterest nå, og blir jo mer og mer sulten.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 09:51   #11
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg elsker mine to

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 10:02   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Bruker den ca ukentlig på vinterhalvåret. Indiske gryter, lammegryter og pulled pork er noen av gjengangerene.

Gammel 19-01-16, 11:11   #13
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det noen som har prøvd Wonderbag? Jeg har ikke prøvd Slow cooker, men har lyst på. Også oppdaget jeg denne wonderbagen som også ser litt fin ut ( eller kjekk er kanskje ordet, fin er den jo ikke). Vi er veldig glad i langkokte greier og koker en del kraft i tillegg.

Gammel 19-01-16, 18:58   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk i julegave og brukt den flere ganger og elsker den.har ikke den digitale men helt enkle fra elkjøp. men sliter med å finne oppskrifter på norsk , jeg er då dårlig i å lese engelsk at det er flaut

Har lagt pulled pork ,"taco" gryte(den ble neste suppe ) og kylling gryter,har ikke prøvd med svin.

Noen som har gode oppskrifter å del?

Gammel 19-01-16, 21:31   #15
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det fins en rimelig kokebok å få kjøpt.

Gammel 19-01-16, 21:52   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Skal si du var effektiv den dagen.

Ja, virkelig.

Gammel 20-01-16, 01:36   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for svar! Tror en sånn havner på ønskelista til 40 årsdagen min.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-16, 10:28   #18
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger man en slow cooker, eller kan en kjele med lokk i ovnen på lav varme gjøre samme nytten?

Gammel 20-01-16, 10:51   #19
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Forskjellen er vel at du kan forlate crock pot og la maten lages mens du er på jobb.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.