Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?
Kakao 39 27,86%
Varm sjokolade 83 59,29%
1-2-3 posedrikk/oppvarmet sjokolademelk 12 8,57%
Solbærtoddy 6 4,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-16, 13:47   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

Etter en litt overraskende opplysning om en av mine venners barn er jeg veldig nysgjerrig på hva Folk Flest foretrekker av varme sjokoladebaserte drikker.

Kakao = Laget i kjele med melk, sukker og kakaopulver.
Varm sjokolade = Laget i kjele med melk og smeltet sjokoladeplate, el.l.
1-2-3 posedrikk = Hurtigkakao (kommer ikke på om det har et annet navn i farta ) eller oppvarmet sjokolademelk av Nesquick/O'Boy, el.l.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 13:51   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken varm sjokoladebasert drikk liker du best?

H-melk, vaniljesaus og O'Boy-pulver varmes til nesten kokepunkt. Serveres med en digert klatt krem og mini-Non Stop.

(Mannen min fnyser når jeg lager dette, og lurer på hvorfor jeg ikke kan lage skikkelig kakao, som visst nok er den første varianten du nevner, Odelia. Han prøver gang på gang å overbevise barna om at "skikkelig" kakao er bedre enn dette skvipet. Uten hell, selvsagt. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 13:51   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Varm sjokolade, men solbærtoddy er også godt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 13:55   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men, men, jeg liker jo ikke varme drikker. Men om jeg skal drikke kakao så syns jeg det bør være laget av sjokolade.

Gammel 23-01-16, 14:02   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart varm sjokolade, som nummer to foretrekker jeg O'boy i melk fremfor kakaopulver i melk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:03   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melk, sukker og kakaopulver. Da får jeg den avrundede smaken fra melka, kraftig sjokoladesmak fra kakaopulveret og ikke så søt fordi jeg bruker lite sukker. Har av og til krydder i også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:05   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker varm sjokolade, og det er det jeg lager om jeg har lyst på sjokoladedrikk sjøl. Jeg smelter 70 % sjokolade i melk, og liker best å være litt forsiktig med sukkeret. Ungene drikker hva som helst, og sper uansett ut med melk for å få den kaldere. De liker varm solbærsaft også, det får de av og til i barnehagen. Solbærtoddy er det jo krydder (og opprinnelig alkohol) i, det liker de ikke.

Gammel 23-01-16, 14:07   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varm sjokolade, laget med mørk og bitter sjokolade, med litt mindre melk enn i oppskriftene, og uten å koke opp melken. Barna drikker alt, og gjør ikke nummer av forskjellen på noen av delene.

Gammel 23-01-16, 14:08   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varm sjokolade, omtrent som Matilda beskriv det. Men eg drikker Rett-i-koppen langt oftare.

Er vel ikkje sjokolade i solbærtoddy?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:10   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Varm sjokolade.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:10   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Varm sjokolade er min favoritt. Drikker det ikke ofte da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:11   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Absolutt ikke! Det var noen som nevnte det, og så spant jeg visst litt videre.

Gammel 23-01-16, 14:13   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig sjelden jeg drikker noen av delene, men av disse syns jeg varm sjokolade er best.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:20   #14
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Melk, sukker og kakaopulver. Da får jeg den avrundede smaken fra melka, kraftig sjokoladesmak fra kakaopulveret og ikke så søt fordi jeg bruker lite sukker. Har av og til krydder i også.

Dette, bortsett fra at jeg kjører på med mer sukker enn i oppskrifta Nå drikker jeg ikke kakao like ofte som ungene, men liker den søt og god.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Varm sjokolade, omtrent som Matilda beskriv det. Men eg drikker Rett-i-koppen langt oftare.

Er ikke varm sjokolade i brokkoli heller Men den var altså til alle de som ikke drikker varm sjokoladedrikk.

Rett-i-koppen heter det, ja! Takk.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 14:33   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Dette, bortsett fra at jeg kjører på med mer sukker enn i oppskrifta Nå drikker jeg ikke kakao like ofte som ungene, men liker den søt og god.

Er ikke varm sjokolade i brokkoli heller Men den var altså til alle de som ikke drikker varm sjokoladedrikk.

Rett-i-koppen heter det, ja! Takk.

Ja, altså jeg drikker ikke solbærtoddy heller.

Gammel 23-01-16, 14:47   #16
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri laget varm sjokolade. Liker kakao, gjerne med litt vaniljeessens (men ikke for mye, og ungene protesterte da jeg hadde i sist)

Drikker rett i koppen oftere, sånn siden det er fritt tilgjengeig på jobb og godt på kalde dager, men nå er jeg jo i permisjon, så da blir det kakao på torsdagene (uteskoledag for guttungen som derved har med seg kakao i termos på skolen)

Gammel 23-01-16, 14:48   #17
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har visst endt opp med å like varm o'boy best.

Gammel 23-01-16, 14:59   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min drikker for øvrig alle tre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 15:06   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gammel 23-01-16, 15:11   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faktisk kakao. Det blir feil fett/kakaosmak-balanse i varm sjokolade, dvs. om jeg synes det smaker intenst nok av sjokolade, synes jeg også den er for feit. (Snakker smak, absolutt ikke kalorifornuft her.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.