|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeJa, vi skal dit i påsken og jeg vet at mange har vært der. Det er mange tråder om det fra før, men jeg tar sjansen på å lage en ny istedenfor å tråle alle de gamle (evt i tillegg til). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeHadde jeg reist dit igjen, så ville jeg sørget for å få en av de leilighetene som ikke ligger på bakkeplan. Mulig de kostet noe mer, men vi var veldig plaget med maur i vår leilighet på bakkeplan, mens vennene våre som bodde over hadde mye mindre. Og det har vi erfart andre steder også, så vi ber alltid om leilighet "i høyden".
|
|
|
|
#3 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeLiker veldig godt det hotellet. Personalet der er stort sett veldig hyggelige, men vi har vært «gjengangere» og en kjempestor gjeng på ca. 20 stk hver gang, så det blir sikkert litt ekstra ut av det når de kjenner oss igjen fra gang til gang. Det med maur varierer veldig. Vi har hatt maur noen ganger der, men da har det gjerne vært i forbindelse med at det har vært mat eller godteri utildekket eller i åpen pose.
|
|
|
#4 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeParque Cristobal har jeg ikke bodd på men har vært på mange hoteller på Tenerife. Bil er fint å ha - og det er greit å kjøre på Tenerife. Mange liker å ta buss - det gjør ikke jeg. Om dere ikke har leiebil fra flyplassen så ta en taxi istedet. Koster ca. 30 euro og tar 15 minutter til hotellet. Ta for all del ikke buss om dere reiser charter - det tar ofte unødvendig lang tid. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeKan anbefale Jungle Park. Deilig temperatur der oppe, og nok å se og gjøre for ungene.
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeUngene våre elsket Loro parque, jeg synes den var flott, spekkhogger, delfin og papegøye showet var flott. Fugletreet man kunne vandre rundt i var utrolig flott. Vi leide bil selv og kjørte dit, det gikk utrolig greit.
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeHvis du vil ha kveldssol bør du be om leilighet med terrasse som vender sørvest.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på Tenerife
Mine var litt for små, de ble fort ferdige i den store parken. Men den sorte lavastranden utenfor var spennende. Der kunne vi kjøpe is, kaffe, bade og ta en dusj og benytte garderobene.
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeVi tok vanlig buss opp til Jungle Park, det føltes helt ok sånn sikkerhetsmessig. Bussen kjørte pent og det er ikke så mye trafikk opp dit.
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på Tenerife
Fint å høre. Det er noe sånt vi havner på også. Vi skal ikke masse på tur. Buss er selvsagt heller ikke perfekt ift sikring, men bedre enn bil uten ordentlig babysete. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeHele familien her liker parque christobal. Det er ikke fordi det er et fantastisk hotell for det er det ikke rent estetisk, men det har mange kvaliteter som gjør at vi nok kommer til å velge det igjen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeJeg sitter og grubler over kartet hvor man kan booke leilighet. Det er mye ledig foreløpig. Usikker på hva jeg skal velge. 140 og 141 er for eksempel ledig. Det er i øvre del av anlegget, som emma71 nevner. Blir det veldig langt unna ting? Er veien bak trafikkert? (Hvilke veier her er i det hele tatt trafikkert?) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeDet blir jo noe frem og tilbake på oss siden barna er litt spredd i alder. Man kan se for seg at det bør være lett for for eksempel barna og mannen og stikke ut for et bad mens jeg er i leiligheten med lillebror. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeVeien bak er ikke trafikkert, men er litt luguber. Litt sånne forlatte bygninger der. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på Tenerife93 og 94 ligger der alle går forbi så jeg tror jeg ville unngått dem om jeg ville ha det rolig. Det er bare trafikk på veien utenfor hovedinngang, men ikke enormt trafikkert. Det jeg synes å huske at enkelte var plaget av var discostøy fra noe utenfor hotellområdet, men vi har bodd i 88 og 72 og har opplevd disse som rolige. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeJeg er kanskje i mindretall, men jeg synes kveldssol er helt uvesentlig på Kanariaøyene. Solen går jo uansett ned kl. 19, så innen barna er i seng og man kan sette seg ned, så er det bekmørkt.
|
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifePlassering viktigere enn sol. Ser jo fint ut nær basseng også, type 72 der dere har bodd, Guava. Praktisk for barna i alle fall. Men hm, de er tatt. Hvor er lekeplass / ballbinge egentlig? 122, 123, 124, 125 er ledig nær basseng, hva er ulempen ved disse egentlig? Sist redigert av apan : 03-02-16 kl 00:04. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Praktiske tips og råd; Parque Cristobal på TenerifeLekeplass og ballbinge er ved 93-94. Der også veldig kort vei til resepsjon og restaurant. |
|
|
|
![]() |
|
|