Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-16, 23:14   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Vi har barn som synes strand og basseng er kjedelig etter to dager (uten andre venner). De liker fotballstadioner, opplevelser og fornøyelsesparker. Vi tenker Europa i år.

Jeg ser for meg Euro Disney i 2 døgn kan være ok for dem, men hva gjør vi før eller etter? Er Paris noe for to utålmodige gutter på 14 og 11? Og hvor varmt blir det egentlig?

Andre forslag?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 00:12   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Det er passe varmt (30+). Jeg synes jo paris er topp. Liker de byer? Eiffeltårnet, fine cafeer, fine små gater, vitenskapsmuseum, parker, mye historie... kan bli bra!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 07:29   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

De er ikke så opptatt av museer og cafeer, men de må jo ha mat. Eiffeltårnet er jo greit, men de må forberedes på køen.
De er mest opptatt av gaming ... Og eldste har som sagt en hang up på fotballstadioner.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 08:09   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Er ikke noe særlig kø om man går trappene. Mye finere opplevelse også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 08:47   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Jeg tror vi ender opp med Holland i år. Amsterdam, Rotterdam, noen flotte strender mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 09:11   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.963
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Hvis de er mest opptatt av gaming, så foreslår jeg at dere holder dere hjemme.

Ellers tenker jeg at storbyer er fra ferier hvis ikke strand/basseng er noe de ønsker seg. Hvis de går fort lei, så er det jo mulig å forflytte seg i løpet av ferien. Hvis man starter i Paris, så kan man jo f.eks. avslutte i Amsterdam?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 09:31   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

I Roma kan dere søke Olimpico fotballstadion som er hjemmearena til Roma og Lazio, pluss Forum Romanum og Colosseum. Det er ti mil nord eller sør til badebyene, og det går fint å reise med tog. Fornøyelsesparker er det mindre av. Noen badeland er det, men ikke topp rykte. Her fra regionen sør for.
https://no.tripadvisor.com/Attractio...-Campania.html

Roma kan være både varmt og stengt i den italienske fellesferien som er fra siste uka i juli og fire uker framover.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 09:44   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Noen venner av oss var i Paris/EuroDisney i fjor sommer. Det var hetebølge og transportstreik. Jeg var invitert med, men er faktisk litt glad jeg ikke fikk det til. Det hadde vært leit å være i Paris og være så varm at man ikke orker noen ting. Og jeg tåler egentlig varme nokså godt, men storbyer i 40 grader er slitsomt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 17:47   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og jeg tåler egentlig varme nokså godt, men storbyer i 40 grader er slitsomt.

Fryktelig faktisk! Har vært i London da jeg var 18 eller 19 med over 40 grader, helt grusomt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 21:24   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Nå har jeg aldri vært på PSG sin stadion, så jeg vet ikke hvordan den er å besøke. Men hva med Barcelona? Herlige strender kombinert med masse å finne på. Nou camp er verdt et besøk -det er faktisk en god opplevelse selv når det ikke er kamper der. De har et godt opplegg for turister. I tillegg har Barcelona en legendarisk fotballbutikk, som jeg tror fører alle lag i europa (i øverste divisjon). Den er visst også verdt et besøk (har ikke vært i den).
Olympiastadion i Roma er kjedelig, men Roma er jo aldri feil likevel.
Tyske stadioner er også helt ok, men de er liksom ikke så morsomme uten kamp. Det samme gjelder engelske, synes jeg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 21:48   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Vi har vært på Camp Nou og i Barcelona i 2014.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 21:53   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

De har tours på Parc des Princes også, men hvis dere skal dit, må dere nok dra utenom Em. Ellers er det jo helt sikkert utrolig kult å være i Paris under em Hvis det er mulig å få hotell og fly til overkommerlig pris, da.
Men PSG har jo blitt et av de virkelig store laga de siste 5 åra, så helt sikkert greit å krysse av for å ha vært der

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 22:02   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Disneyland Paris har blitt to parker, Studioparken er langt bedre enn selve Disneyland. Hvis dere skal, så gå og hent inn fast track passes på alle de beste ridene slik at dere slipper de uendelige køene. Eiffeltårnet hadde masse kø på trappene i jula, det kan være at det fortsetter med de sikkerhetsgreiene som er nå. Bor dere i Disneyland på hotellene der er det bra med bassenger og sånne ting, det er det mindre av inne i byen. Kjøreferie i Frankrige er flott. Begynne i Paris og kjøre nedover mot provance og rivieraen - det er fin ferie, altså.

Vi bodde forresten på Novotel Porte d'Orleans, hvis dere skal leie bil eller kjøre så er det enkelt å kjøre til, relativt billig å parkere, og de har fine store familierom og god frokost.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 23:06   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Disneyland Paris har blitt to parker, Studioparken er langt bedre enn selve Disneyland. Hvis dere skal, så gå og hent inn fast track passes på alle de beste ridene slik at dere slipper de uendelige køene. Eiffeltårnet hadde masse kø på trappene i jula, det kan være at det fortsetter med de sikkerhetsgreiene som er nå. Bor dere i Disneyland på hotellene der er det bra med bassenger og sånne ting, det er det mindre av inne i byen. Kjøreferie i Frankrige er flott. Begynne i Paris og kjøre nedover mot provance og rivieraen - det er fin ferie, altså.

Vi bodde forresten på Novotel Porte d'Orleans, hvis dere skal leie bil eller kjøre så er det enkelt å kjøre til, relativt billig å parkere, og de har fine store familierom og god frokost.

Takk for gode til, Pamina.

Det er langt å kjøre til Paris, da ... Men det er en interessant tanke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 23:13   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Nå har jeg ikke lest alle svarene, men det finnes jo en Asterix park utenfor Paris.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 09:27   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nå har jeg ikke lest alle svarene, men det finnes jo en Asterix park utenfor Paris.

Der var jeg når jeg var tenåring, det var skikkelig stas husker jeg.

Vi var i Eurodisney i Juli et år, gikk helt fint det altså. Det var jo varmt, men ikke uoverkommelig. Vi var ikke i selve Paris da.

Ellers kan man jo ta en roadtrip i UK - hvor mange stadioner rekker man innom på to uker? Kanskje litt kjedelig for de som ikke er opptatt av sånne da. Kan dra innom Alton Towers og Thorpe Park for parkmoro.

Reiserute: http://www.express.co.uk/news/uk/499...ngland-Charity

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 09:51   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Hehe, nei ren fotballstdionferie kan bli litt i overkant for oss andre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 11:00   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er langt å kjøre til Paris, da ... Men det er en interessant tanke.

Tenker du å kjøre bil til Paris? Da ville jeg ha kjørt rett ned og gjort unna Paris og Disneyparken, etpar dager på hver, og surret innom Calais, etpar småbyer og feks Amsterdam oppover langs kysten på hjemturen.

Det året jeg var russ så dro vi på klassetur til Haag og Brussel før russetiden. Tror vi brukte vinterferieuka. Var bla. inne i salen på Domstolen i Haag, fikk ikke lov til å gå rundt inni rundingen men vi var i rommet.. og på Natobygningen i Brussel. Fikk være med på et møte i pleniumsalen der. Utrolig flott å få være med på. Kanskje det kan være noe for gutta dine om det er åpent for turister?
Vi overnattet også på et slott i Tyskland, det har jeg ofte tenkt på og synes det var så koselig liten by. Vi skrev særoppgave om turen så jeg har jo infoen på loftet. Må huskes på til en annen sommerferie.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 11:32   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Nei, jeg tviler på vi kjører. Vi har ikke landet på land eller noe enda.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 09:57   #20
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvor vil vi feriere i sommer? (synsing om Paris)

Det er ikke ofte det blir 40 grader her, altså. Ikke 30 heller, egentlig. Mer typisk sommertemperatur er et sted mellom 25 og 30 grader, men det kan selvsagt være både varmere og kaldere.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no