|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Italia og Frankrike- som glutenallergiker?Noen glutenalergiker her inne som har vært på reise i Italia og eller Frankrike. Hvor har dere varit og hvordan har dere opplevd tilgangen på glutenfri mat i butikker og særlig på restaurant? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Italia og Frankrike- som glutenallergiker?
Vi har vært 2 uker i Italia på ferie med glutenallergiker og det var ikke noe problem. De serverte stort sett noe "senza glutine" på alle restauranter. Gjerne glutenfri pizza også. Det var også masse varianter av glutenfritt på de store supermarkedene i hvert fall. Dette var ved Gardasjøen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia og Frankrike- som glutenallergiker?
Takk for svar! Vi drømmer om Italia men må sjekke opp dette med glutenfri mat. Så det er ikke noe problem at få bestilt f.eks spaghetti bolognese med glutenfri pasta? Hvor ved Gardasjøen var dere? Hvis du ikke vil oute så send meg gjerne en prikk/PM. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia og Frankrike- som glutenallergiker?Jeg ferierte i Italia med glutenallergiker i i fjor. Vi handlet på et slitent supermarked etter Como sjøen med godt utvalg "senza glutine", han kjøpe riskaketyper som han syntes var bedre enn de hjemme. På restaurant valgte han kjøtt eller fisk med grønnsaker til, det er enkelt sånn i Italia. Selv på Coop oppe i lille Bormio by var utvalget godt.
|
|
|
|
#5 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia og Frankrike- som glutenallergiker?Cøliaki er relativt utbredt i Italia, som i Norge, og mitt inntrykk er at det er bra utvalg av glutenfritt. (Men jeg har ikke vært der selv.) |
|
|
|
![]() |
|
|