|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Hva heter dette? | |||
Stikkontakt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 23,66% |
Støpsel |
77 | 58,78% |
Det varierer litt, jeg bruker begge ordene |
19 | 14,50% |
Noe annet (skriv) |
4 | 3,05% |
brokkoli |
0 | 0% |
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Ser ut til at jeg har levd i villfarelse store deler av mitt liv. Eller at jeg har ignorert hvordan verden egentlig har seg. Eller jeg har glemt hvordan man egentlig snakker norsk. Eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Støpsel. Stikkontakten er der støpselet stikkes inn.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Jeg bruker begge.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Jeg kaller det stikkontakt av gammel vane, men veit vel egentlig at det faktisk heter støpsel.
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Frøy har svart, så det er fasiten, men eg kaller det begge deler etter kva ord eg kjem på først.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Eg og. Det vil seie, før kalla eg begge deler stikkontakt, men det petimeteret eg er gift med har retta på meg så mange gonger at nå går det heilt i surr om kva som er kva.
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?
Sett i kontakten, sier jeg. Jeg vet at det heter støpsel, men jeg sier det aldri.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Nå måtte jeg tenke meg om, så jeg er sikkert ikke konsekvent, men jeg er rimelig sikker på at det heter støpsel, egentlig (og stikkontakt på veggen).
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spørreundersøkelse: stikkontakt eller støpsel?Sånne her tråder forvirrer meg bare, men støpsel tror jeg ikke at jeg sier. Jeg tror jeg sier:Kan du sette i kontakten. Ja, det høres rett ut, og kontakten skal i stikkontakten. Jeg vet at det heter støpsel da.
![]() |
|
|