Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jotun smooth white og tidløs

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-16, 10:00   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jotun smooth white og tidløs

Plutselig var det visst tid for maling i renoveringsprosjektet, må få malt en del vegger før elektriker skal sette opp brytere og stikkontakter på mandag, og listene kommer på i løpet av uka. Innflytting i påska

Vi må bestemme oss i hui og hast og får ikke mye tid til prøvemaling. Jeg ser på gråfargene tidløs og smooth white til stue, gang og trappeoppgang, og så skal kjøkkenet trolig få en vegg pilasterblå.

Er det noen som har prøvd disse fargene og kan gi innspill? Lister/dørkarmer er ferdigmalt eggehvit og det skal være ok mot tidløs, men jeg er litt usikker på smooth white.
Det er kun enkelte vegger som skal males, de fleste veggene er i lyslasert panel , det blir lys eikeparkett og store vinduer så det blir godt med lys, så vi kan for så vidt tillate oss å bruke litt annet enn bare de lyse fargene, men samtidig er jeg redd vi fort blir lei grått

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 10:09   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jotun smooth white og tidløs

Jeg synes smooth white er ganske grønn, og er litt skeptisk til hvordan den funker til pilasterblå (som er en helt nydelig farge!). Jeg ville definitivt ha prøvemalt.

Jeg spurte et lignende spørsmål for litt siden og synes jeg fikk mange gode svar her.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 10:24   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Jotun smooth white og tidløs

Smooth White går også mot listverk i eggehvitt, men den kan bli grønn. Vi har nylig malt stue og kjøkken, og vi måtte gå for farger brukket over i rødt og gult for å unngå grønnskjær. Fargene som kun var brukket i gult, ble grønn. Men det kommer jo an på lysinnfall og hvilken retning dere har vinduene mot.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-16, 12:10   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jotun smooth white og tidløs

Jammen er den ikke litt grønn ja, det ser jeg på fargekartet i dag (dagslys). Ved kjøkkenbordet i går kveld så den helt nøytral ut.
Jeg skal lese gjennom tråden din Cuyahoga, sikkert mulig å plukke opp tips til gråfarger der. Takk for tips!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no