Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vogn i syden ?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 17:21   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken vogn i syden ?

Vi har en TFK twist som vi bruker baggen på og kjenner ingen plass at jeg vil ta denne med meg til syden. Verken med bag eller sportsvogn del. Har ikke lyst på en skjev vogn.
Og dessuten er sportsvogn delen svart så blir vel varmt.
Og paraplytrillen etter turbo blir jeg heller ikke å ta med. Den hadde vi med da turbo var 1 1\2 år og funker svært dårlig i gatene på Kreta


Så noen som har noen tips om hva jeg kan kjøpe å ha med som syden vogn?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 19:07   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Vi kom nylig fra syden og hadde med denne vogna.



Kjøpte den under Lagersalg hos Babykos. http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=10&produkt_nr=111 9-005A# og den heter Missouri sportstrille. Den har sånne paraplytrille hjul, men de er både større og mere gummi på enn på vanlige paraplytriller. Den er helt super til nyfødt også, for når du tar opp fotbrettet helt og legger ned til full liggestilling så blir den akkurat som en bag med høye kanter både foran, på siden og bak. Ganske mye på toppen av ryggen går rett opp i vinkel når du legger den ned sånn at den er lun samtig som luftig fordi en kan kneppe opp bak helt trygt siden kanten er der. Den har også vendbart styre, noe som er supert i syden. Eneste er at en må stille om på hjula om hvem som roterende, for jeg liker best å trille den med fremhjulene løst og bakhjulene fast stilling. Men det er lett, for hvert hjul har sin innstillingsmekanisme.

Når en pakker sammen vogna for å sende på flyet kan en få uante mengder tepper og dill og dall med inni vogna når den er slått sammen, samt bleier under. Jeg har et bilde av vogna ferdigpakket om du vil se. Det er en billig vogn, men jeg er fornøyd med kvaliteten til den prisen jeg betalte (kr 1000,-). Hadde egentlig planer om å bli kvitt min etter turen, men den er så super reisevogn/strandvogn for minstemann nå at det blir ikke med det første. Det er ganske kort liggestilling på denne vogna pga. at kanten går opp ved hodet, men opp til ca. 1 1/2 år kanskje. Men den har god sittestilling til større barn, for ryggen er lang når den står i sittestilling.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 19:29   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Vi måtte ha en ekstra trille da vi var på ferie nå i slutten av mai. Så vi kjøpte en der vi var, den kostet 500kr. og er en fullgod trille med full liggestilling og diger handlekurv.
Kanskje noe å vurdere - rett og slett kjøpe trille i utlandet, de er ofte billigere enn hjemme.
Ellers har vi Graco sin trille og er superfornøyd! Den er lett, har trinnløs regulering av ryggen og god handlekurv. Den kostet 1300,- da vi kjøpte den for tre år siden.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 19:44   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi kom nylig fra syden og hadde med denne vogna.





Når en pakker sammen vogna for å sende på flyet kan en få uante mengder tepper og dill og dall med inni vogna når den er slått sammen, samt bleier under. Jeg har et bilde av vogna ferdigpakket om du vil se. .

Så jo grei ut og hørtes grei ut
Jatakk vil se bilde
Takk for tipset


Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi måtte ha en ekstra trille da vi var på ferie nå i slutten av mai. Så vi kjøpte en der vi var, den kostet 500kr. og er en fullgod trille med full liggestilling og diger handlekurv.
Kanskje noe å vurdere - rett og slett kjøpe trille i utlandet, de er ofte billigere enn hjemme.
Ellers har vi Graco sin trille og er superfornøyd! Den er lett, har trinnløs regulering av ryggen og god handlekurv. Den kostet 1300,- da vi kjøpte den for tre år siden.

Vi skal ikke være i noe stor by så det tror jeg ikke er noe anternativ for oss
Er 3 timer med buss til en stor by

Men takk for tipsene

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 19:56   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Vi hadde med en vogn som er nesten lik Elisabet sin.
Lillesøster var 9 mnd når vi var på ferie.
Gikk kjempe bra det! Perfekt sydenvogn

Hadde med sportsvogna en gang vi var på ferie med storesøster og det var ett lite mareritt! Kom ikke fram noen plass med den svære vogna!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:02   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Vi har akkurat kommet hjem fra ferie. Nok en gang har vår Teutonia Solano vist seg å være en ypperlig ferietrille. Den blir veldig liten når den pakkes sammen, og det kan være særdeles praktisk på ferie.

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Kanskje noe å vurdere - rett og slett kjøpe trille i utlandet, de er ofte billigere enn hjemme.

Vi fikk testet ut dette i fjor sommer da vogna vår kom fullstendig smadret på trillebåndet. Det var mye styr for å finne en butikk med et greit utvalg i vogner ...... og de vi fant var IKKE billige.

Vi endte opp med å låne oss en vogn, men var heldige og reiste til et sted hvor vi kjente noen med småbarn på rett alder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:05   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.


Vi fikk testet ut dette i fjor sommer da vogna vår kom fullstendig smadret på trillebåndet. Det var mye styr for å finne en butikk med et greit utvalg i vogner ...... og de vi fant var IKKE billige.

Vi endte opp med å låne oss en vogn, men var heldige og reiste til et sted hvor vi kjente noen med småbarn på rett alder.

Kanskje vi bare har vært heldige. Søsteren min kjøpte seg trille i Spania, hvor utvalget i barneutstyr er godt, og vi var i Beograd som jo er en storby og i tillegg har billige priser på det meste.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:07   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Her er vår vogn når vi kom hjem. Under vogna nå så ligger lekene vi hadde med hjem til ungene isteden for bleier da. Klikk på bildene så blir de større. Det er mye tepper nedi der som en ikke ser også som er trykket nedi. Hvis du ser på det siste bildet så ser du at den stroppen mellom beina opp til bøylen liksom sikrer hele lasta. Når vi reiste så pakket vi ferdig vogna hjemme, så den bare var å putte rett i posen (bærte han i MeiTai), men hjem igjen så hadde vi vogna oppslått og hadde bare det vi skulle putte oppi i en stor pose ved siden av så det var lett å pakke ferdig. Husk å ta vare på vognposen du får på nedreise, for du får ikke vognpose i utlandet. Den kan også fint lasses ned for strandtur. Jeg brukte en sånn Teutonia løs solskjerm i tillegg på kalesja, men på bildet hvor han sitter i vogna er ikke kalesja helt fremme så langt den kommer.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1849.JPG (74,8 KB, 19 visninger)
Filtype: jpg IMG_1850.JPG (74,2 KB, 16 visninger)
Filtype: jpg IMG_1740.JPG (77,0 KB, 21 visninger)

Sist redigert av Elisabet : 18-06-07 kl 20:14.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:12   #9
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Vi har en TFK twist som vi bruker baggen på og kjenner ingen plass at jeg vil ta denne med meg til syden. Verken med bag eller sportsvogn del. Har ikke lyst på en skjev vogn.
Og dessuten er sportsvogn delen svart så blir vel varmt.
Og paraplytrillen etter turbo blir jeg heller ikke å ta med. Den hadde vi med da turbo var 1 1\2 år og funker svært dårlig i gatene på Kreta


Så noen som har noen tips om hva jeg kan kjøpe å ha med som syden vogn?

Hvorfor tror du vogna blir skjev? Det har i hvert fall aldri våre vogner blitt.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:16   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Hvorfor tror du vogna blir skjev? Det har i hvert fall aldri våre vogner blitt.

For at vi skal reise med widerø herfra og til trondheim

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:22   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

For at vi skal reise med widerø herfra og til trondheim

Uansett om det er sjanse for at vogna blir skjev eller ikke, så hadde jeg aldri dratt på ei så stor vogn som TFK vogna er til syden. Har en av den typen selv også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:56   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Vi har en som ligner en god del på denne. ABC design. Den vi har er fra 2002 da men funker like fint for det..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:59   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vogn i syden ?

Et av de viktigste tingene med en trille i varmere strøk er at det går å lufte bra. Det blir ofte varmt i vognen og jeg syns det er viktig at man kan åpne opp kalesjen baktill så at det blir gjennomtrekk. Ellers er ikke alt for små hjul og handlekurv viktig samt selvsagt at det blir tilnermet flat liggestilling. Vi har alltid hatt slike triller som man kan brette sammen helt (også på bredden) og de har fungert bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no