|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tankefull
|
Hund i kabinVi reiser over til Bergen i morgen, og Lilli blir med. Hun er akkurat lett nok til å bli med i kabinen (7.6 kg inkl bag og grensen er 8 kg).
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hund i kabinDet er sikkert helsekortet de mener, men håper vet ikke om de sjekker noe slikt på innenriks. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tankefull
|
Sv: Hund i kabinSatser på det. Jeg har googlet nettet rundt nå, og finner egentlig ikke ut noe spes. Hadde henne i bagen nå og bærte henne rundt en liten halvtime (jeg vet... hva gjør man ikke) hun var helt rolig. Veide henne i bagen med teppet og beinet i, og det veide 8,2 kg så håper de ikke er for nøye på det.
|
|
|
#5 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i kabin
Ha minst mulig i buret/bagen, hvis de veier det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i kabinKjenner flere som har reist med valp, og det har gått utmerket. Av og til litt piping i starten, før hunden sovner. Det pleier ikke å være vektkontroll, det er jo krav til str på bagen og en særlig mye tyngre hund enn 8 kilo får ikke plass oppi |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Hund i kabinMitt tips er å møte opp i veldig god tid. Jeg reiste fra Gardemoen med valp, og da måtte jeg sjekke inn i køen for spesialbagasje selv om jeg hadde gitt beskjed om at jeg skulle ha med valp på forhånd. Den køen var lang, tok mer enn 30 min. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Hund i kabinDet gikk greit. Hun ble veid i bagen, og den veide 7, 8 kg.
|
|
|
#12 |
|
Tankefull
|
Sv: Hund i kabinGrunnet hendelsene tidligere i dag valgte vi å møte opp enda litt tidligere. Så var på plass 2 timer før flyet gikk, og igjennom sikkerhetskontroll 1,5 timer før. Var ok med litt tid.
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund i kabinBes det gikk bra! Hva slags rase er hun? Trodde det bare var de aller, aller minste som fikk plass jeg. Vi hadde en tass på 5 kg, han hadde ikke fått plass. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tankefull
|
Sv: Hund i kabinHun er en blanding. Hun veier 6.8 kg og er på størrelse med en havanaise (ikke av de minste). Hun fikk plass til å ligge i bagen, men hodet stikker litt opp. Hun er for stor erfarte vi også. Hun hadde det trangt på turen.
|
![]() |
|
|