|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
New YorkJeg innrømmer det. Jeg er påvirket av alle som reiser til New York og har også veldig lyst til å få det til. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: New YorkVi er her nå og valgte bort sommeren nettopp på grunn av varmen. Det er jeg glad for, for med så mange folk i en travel by vil jeg tro det fort kan bli for varmt for oss i alle fall. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: New YorkJeg har vært i NYC på sommeren. (Juli) opplevde ikke varmen som grufull. Det var noen skrekkelige regnbyger, men ellers var det helt ok. Leide bil og kjørte en uke (kjørte nordover) var veldig ok
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: New YorkVi var der på sommeren, tempen lå på mellom 27-30 grader. Det var ikke avskrekkende varmt. Tenkte egentlig ikke over temperaturen. (47/48 i Las Vegas ei uke senere var derimot litt heftig |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: New YorkTakk for innspill. Mannen, som er den mest varmesensible av oss har også vært der om sommeren og syntes at det var greit. Jeg tror kanskje at muligheten til å ha mer enn 5 dager om vi først drar trumfer temperaturen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: New YorkVi var der på sommeren i 2014. Det var varmt, men ikke altfor varmt. De er gode på ac, nesten litt for gode.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: New YorkSist jeg var i NY var høstferien 2014 og det var ikke så varmt der da, vi var noen dager i Washington DC også og der var det t-shirt-vær. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: New YorkTakk. Nei det kan godt være at vi ikke bruker all tiden i New York, men enten reiser på dagsturer eller reiser videre til et annet sted. Vi vil ikke pakke kofferten annenhver dag, men et bybytte kan vi godt ha. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: New YorkTja, vi var der for to år siden, og da var det varmere i Oslo enn der. Masse fine parker med skygge, og det var bare en av dagene som var plagsomt varme. Jeg hadde det verre i sørspania i fjor sommer.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New YorkVi var der i Juli i fjor og opplevde det ikke som varmt. Det var MYE varmere i Spania når jeg var der ukene før vi reiste til NY.
|
|
|
|
#13 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New YorkVi var der i juli 2014. Ikke avskrekkende varmt, men veldig, veldig mye folk! Jeg ville dratt i høstferien, ev. veldig tidlig i skoleferien. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: New YorkVi har vært i slutten av juni en gang , og i februar 2 ganger. Jeg hadde valgt høstferie
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: New YorkDet er masse museer i Washington DC om dere vil dra dit også. Vi tok tog. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New YorkHar bodd mange år i USA, fire av dem ikke langt unna NYC og er sånn sett godt akklimatisert men synes likevel det kan bli fryktelig varmt i NYC om sommeren. Jeg anbefaler heller å dra der i høstferien og få en god norsk sommer, mer levelig rett og slett. Om dere velger å dra om sommeren ville jeg kun hatt noen dager der og heller reist ut til kysten av New York, New Jersey el og hatt resten av ferien der.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York
Foreldrene til en i yngste sin klasse var i NYC nå i vinterferien og leide leilighet i Jersey City av en nordmann. De var veldig fornøyde. Det er kort vei over til NYC derfra med subway.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: New YorkWashington snbefales definitivt hvis dere har lyst til å dele opp ferien. Vi tok tog fra NY til Washington, og det tilbake litt over 3 timer.
|
|
|
|
#20 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: New YorkVi skal dit i høstferien, og var der også i høstferien (uten barn) for fem år siden. Det var behagelig byferie-temperatur, og parkene var grønne. På toppen av Empire State Building hørte vi mye norsk prating, så det er tydelig at det er et populært høstferiereisemål for nordmenn.
|
![]() |
|
|