|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Tysk konsern slutter med e-postSist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ustabil
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postNå er jo dette en dagligvarekjede, så de eneste som vel vil merke at de ikke har e-post er deres leverandører, som de sikkert har kontakt med på andre måter likevel. Sånn sett tror jeg ikke at e-post er så viktig for dagligvarekjeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ustabil
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postNettopp fordi konsernet er så stort har de mye å vinne på å kutte ut e-posten, og den tidssløsingen den medfører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-post
Det er jeg enig i.
Men angående dette, så vil jeg gjerne kommentere at det er virkelig ikke sikkert dette er tidstyveri.
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postSå effektive som tyskerne er, så kan jeg ikke se at dette skal være et problem. For hva i all verden gjorde de for 30 år siden.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postNei, hvorfor skulle de det? Postgang kommer frem på en dag eller to. Kan ikke se at man skal være i bakevja selv om man tar det hele litt saktere.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postSå du snakker for DEG og din bedrift altså? Har det slått deg at alle ikke opererer slik som dere? Tenk nå litt bort fra din egen hverdag. Din situasjon er ikke gjeldende for hele verden. Hva i all verden får deg til å tro at dette med å gå bort fra epost for firmaet i HI ikke er godt analysert og gjennomtenkt fra deres side? Ærlig talt.
![]() |
#12 |
Ustabil
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postMen Monsoon - når dette er en kjede med sine egne merker, og sitt eget forhandlernett og sine egne leverandører - hvilken risiko løper de da? Det er selvsagt noe annet hvis man må være på hugget hele tiden, innhente tilbud og skaffe seg oppdrag. Men dette er jo en nesten "lukket" organisasjon, de har alle sine avtaler - og de fleste leverandørene vil nok sette pris på å få varene sine i hyllene i 7000 forretninger, selv om de må bruke faks eller telefon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postÅ ja. Så fordi Monsoon har et perspektiv på ting, så går ikke noe annet an. Ok, greit. Jeg forstår.
![]() |
#15 |
Ustabil
|
Jeg vil bli meget overrasket hvis Aldi har et markeds-apparat som er spredt over flere land. Mest sannsynlig har de en samlet markedsavdeling ett sted, og kan samles på møterommet og diskutere sitt neste fremstøt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
For å sitere en tidligere kollega av meg: "Det er utrolig mye båndbredde i en trailer." Om man kan klare seg uten e-post er et ganske spennede spørsmål. E-post er ikke et spesielt bra kommunikasjonsmiddel, så det er neppe det beste verktøyet i beslutningsprosesser. Som postsystem derimot er e-post veldig effektivt.
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tysk konsern slutter med e-postJeg ser at det er det du sier. Du jobber i bedrift, du vet at det ikke fungerer. Egentlig burde du bare sende et brev til Aldi også og forklare dem dette, så de ikke driter seg ut.
![]() |
#20 |
Ustabil
|
Jeg jobber åpenbart i en helt annen bransje enn deg. For oss også er e-post et svært nyttig verktøy, men nesten all kontakt med "uten-verdenen" foregår på telefon. Dette av flere grunner. Delvis fordi den personlige kontakten er viktig. Delvis fordi veldig mange ikke svarer så ivrig på mail. Delvis fordi en skriftlig mail "finnes" og kan plukkes fram igjen senere - og det er ikke alltid at en avtale som ikke gikk i boks ønskes trukket fram senere. Og så videre. Mange årsaker. Og i veldig mange bransjer er telefonen det aller viktigste verktøyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|