Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[Anbefaling] Dokumentarserie - Frelst. VGTV

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-16, 12:37   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Anbefaling] Dokumentarserie - Frelst. VGTV

Eg kom over ei lenke til denne dokumentarserien på VGTV via fb, og må bare dele vidare.

http://www.vgtv.no/#!/video/124860/f...-hemmeligheten

Journalist Rut Helen Gjævær var soldat i den radikale kristne organisasjonen Jesus Revolution Army i starten av tjueåra. Ho braut tvert med miljøet etter 3,5 år og har nå laga ein dokumentar kor ho delvis utforsker kva som eigentleg skjedde, korfor ho blei så engasjert i dette lukka miljøet og samtidig møter andre mennesker som har gjort liknande val. Ho møter ei norsk mormoner-jente som er på misjon i England, ein imam og ein pastorsønn som har bryte med det miljøet han veks opp i.

Heile serien har eit veldig spennande perspektiv, i og med at ho journalisten kjenner miljøet ho graver i frå innsida. Dermed blir det eit veldig respektfult, men samtidig kritisk perspektiv.

Eg har sjølv tatt avstand frå ei ganske konservativt kristent miljø, så for meg personleg blei denne serien veldig tankevekkende. Og samtidig trur eg det har ein enorm aktualitet, for å forsøk å forstå korfor ein del ekstreme religiøse miljø tiltrekker seg nye ungdommar, i det som frå utsida kan opplevast som galskap.

I alle fall, overraskande nyansert og fin dokunentarserie (til VG å vere), om eit komplekst tema.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 13:04   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.157
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Anbefaling] Dokunentarserie - Frelst. VGTV

Enig, jeg likte den også.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 13:05   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Anbefaling] Dokunentarserie - Frelst. VGTV

Denne skal jeg se. :sektutbryter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 13:06   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Anbefaling] Dokunentarserie - Frelst. VGTV

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Denne skal jeg se. :sektutbryter:

Eg tenkte faktisk på deg då eg såg episode 4.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 13:56   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Anbefaling] Dokunentarserie - Frelst. VGTV

Takk for tips! Gode dokumentarer er alltid interessant. Sånn som den jeg så på nrk2 i går om Ku Klux Klan.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 14:17   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Anbefaling] Dokumentarserie - Frelst. VGTV

Ja, denne har jeg også sett med interesse. Jeg har godt kunne vært henne og det er mange (for meg) kjente navn i organsisasjonen hun var medlem i.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no