|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?Syns vi er ganske flinke når det gjelder middager, men har lyst å bli flinkere til de andre måltidene også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?På brødskiva er det godt med agurk, tomat, purreløk, rødbeter for eksempel.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?Jeg prøver på det samme, og så langt har jeg begynt å ha et eple i frokostblandingen, og agurk oppå pålegg. Tomatskiver med litt salt på funker som pålegg i seg selv. Og hvis du liker smoothies, kan du slenge oppi gulrøtter, spinat, agurk- ja, det du vil, rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?Syns det funker å ha grønnsaker I maten. F.eks. skal jo en ekte bolognesesaus ha gulrøtter I kjøttsausen. Fiskegratenger (andre gratenger) kan fint ha revne grønnsaker blandet i - gulrot, kålrot, pastinakk osv. Grønnsakspaier er godt mottatt her, kan brukes til middag, kvelds, i matpakken. Viktig for paier å passe litt på vanninnholdet i grønnsakene, ellers kan det fort bli vått, synes jeg - eller ta hensyn til det i væskemengde. Soggy paibunn er ikke noe særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?Jeg spiser tre stk frukt sammen med muesli og youghurt hver morgen, men det var kanskje mer grønnsaker du ville spise. Tips til å øke mengden på grønnsaker til middag, er å si at halve tallerkenen skal være grønnsaker, 1/4 kjøtt/fisk og 1/4 karbohydrater (pasta, ris, brød, poteter). Ellers kan man jo spise grønnsaker med dip i stedet for chips med dip, ha grønt på brødet sammen med ost eller pålegg etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?Hun sier jo at det ikke er noe problem med middagen, men at hun vil få inn mer grønnsaker i de andre måltidene.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Tips for å få inn mer grønnsaker i kostholdet?
![]() |
|
|